Logo
WiadomościPremieryNowy Peugeot 308 wjeżdża do Polski. Znamy już ceny. Od 125 tys. 900 zł

Nowy Peugeot 308 wjeżdża do Polski. Znamy już ceny. Od 125 tys. 900 zł

Opracowanie: 
  • Filip Trusz

Peugeot właśnie podał ceny nowego Peugeota 308 na polskim rynku. Cennik otworzy 125 tys. 900 zł za klasyczne kompaktowe auto z nowoczesnym napędem. Podstawowy napęd to 1.2 Turbo z układem miękkiej hybrydy o mocy 145 KM z automatem. Wybór jest jednak znacznie większy. Nowe 308 może być hatchbackiem lub kombi. Może być miękką hybrydą, hybrydą z wtyczką, elektrykiem, a nawet mieć diesla pod maską.

Peugeot 308 po liftingu
Peugeot
Peugeot 308 po liftingu
  • Nowy Peugeot 308 to samochód dla kierowców, którzy lubią wybór. Dostępne są dwa warianty nadwozia, cztery rodzaje napędu i pięć wersji wyposażenia
  • Uczulonych na wtyczki możemy uspokoić. Choć nowe 308 dostępne jest jako pełny elektryk i hybryda typu plug-in, to w Polsce można kompaktowego Peugeota kupić także jako miękką hybrydę z benzyną 1.2 Turbo lub z dieslem 1.5 BlueHDi pod maską
  • Ceny Peugeota 308 startują teraz od 125 tys. 900 zł
  • Do Polski nowy Peugeot 308 przyjedzie już lada chwila, bo na jesieni

O nowym Peugeocie 308 pisaliśmy więcej w tym miejscu: Popularny francuski kompakt już tak nie wygląda. Debiut jesienią. Tam dokładnie przyjrzeliśmy się zmianom, jakie mu zafundowano. W tym przypadku "nowy" nie oznacza rewolucji ani nowej generacji. To wciąż ten sam Peugeot 308, ale po dość wyraźnym liftingu. Nowego Peugeota 308 na pewno rozpoznacie od razu na ulicy. Także we wnętrzu zawitało sporo nowości. Auto lada chwila przyjedzie do polskich salonów, a my poznaliśmy pierwsze szczegóły nowej oferty.

Ile kosztuje nowy Peugeot 308? Stellantis podaje pierwsze ceny

W Polsce ceny nowego Peugeota 308 zaczynają się od 125 tys. 900 zł, a nowego PEUGEOT 308 SW od 130 tys. 900 zł – wersje wyposażenia Style z napędem hybrydowym o mocy 145 KM oraz automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów e-DCS6.

Pierwsze Peugeoty 308 po liftingu przyjadą do Polski lada chwila. Rynkowa premiera zapowiedziana jest na "jesień 2025 r.". Niedługo poznamy kolejne ceny

Przeczytaj także: Dwa topowe SUV-y z Francji już w Polsce. Peugeot podał ceny 325-konnych 3008 i 5008

Co się zmieniło w Peugeocie 308? Zobacz w naszej galerii:

Jakie silniki ma nowy Peugeot 308? Do wyboru, do koloru. Jest hybryda, diesel i elektryk

Tak prezentują się jednostki napędowe nowego Peugeota 308:

  • Elektryk: 156 KM mocy i 270 nm momentu obrotowego, akumulator 55,4 kWh (netto), zasięg do 450 km (o 34 km większy niż do tej pory), naładowanie 20-80 proc. w 32 minuty (z mocą 100 kW, w standardzie ładowarka 11 kW).
  • Hybryda typu plug-in: silnik benzynowy 1.6 plus elektryczny, moc systemowa 195 KM, akumulator 17,2 kWh, zasięg w trybie elektrycznym do 85 km (WLTP), pełne naładowanie trwa 2 godz. i 5 min (z mocą 7,4 kW).
  • Benzynowy: 1.2 Turbo z układem miękkiej hybrydy, 145 KM mocy, dwusprzęgłowy "automat", średnie zużycie paliwa to 5 l/100 km (WLTP).
  • Diesel: 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM z ośmiobiegowym automatem.

Tak wygląda wnętrze nowego Peugeota 308:

Jakie wyposażenie ma nowy Peugeot 308 w standardzie? Sprawdzamy bazową wersję

Polski cennik otwiera wersja wyposażenia STYLE. Sprawdziliśmy najważniejsze elementy wyposażenia, za które nie trzeba dopłacać w standardzie dostajemy:

  • Przednie światła w technologii PEUGEOT Full LED
  • Światła do jazdy dziennej w technologii LED z motywem trzech pazurów
  • 16‑calowe aluminiowe obręcze kół AUCKLAND
  • Detale nadwozia Style
  • PEUGEOT i-Cockpit z 10‑calowym personalizowanym cyfrowym zestawem wskaźników3
  • 10‑calowy ekran dotykowy z bezprzewodowym interfejsem Apple CarPlay / Android Auto
  • Radioodtwarzacz Hi-Fi z sześcioma głośnikami
  • Komfortowe fotele z szarą tapicerką tekstylną i pomarańczowym przeszyciami
  • Bezkluczykowe uruchamianie
  • Automatyczna klimatyzacja
  • Elektrycznie podgrzewane i składane lusterka boczne
  • Elektrochromatyczne lusterko wsteczne5
  • Tylne czujniki parkowania
  • Asystent świateł drogowych
  • Pakiet Bezpieczeństwo Plus
  • Przewód ładowania trybu 2, gniazdo T2/EF 2,3kW (Plug-in Hybrid)
  • Jednofazowa ładowarka pokładowa 3,7 kW (Plug-in Hybrid)
Peugeot 308 po liftingu
Peugeot 308 po liftinguPeugeot

Którą wersję wyposażenia nowego Peugeota 308 wybrać? Są jeszcze cztery bogatsze

Nowy Peugeot 308 w wersji BUSINESS to dodatkowo m.in.:

  • 10‑calowy ekran dotykowy z nawigacją online i bezprzewodowym interfejsem Apple CarPlay™ / Android Auto
  • Kamera cofania HD i tylne czujniki parkowania
  • PEUGEOT Connect SOS & Assistance oraz Teleusługi
  • Mocno przyciemniane szyby boczne i szyba tylna (podgrzewana)

Wersja ALLURE jest jeszcze bogatsza:

  • Detale nadwozia Allure
  • 17-calowe aluminiowe obręcze kół ze szlifem diamentowym
  • Dynamiczne fotele z tłoczoną tapicerką w kolorze szarym z efektem skóry i przeszyciami w kolorze kwarcowym
  • Mocno przyciemniane szyby boczne i szyba tylna (podgrzewana)
  • Kamera cofania HD i tylne czujniki parkowania

Najbardziej drapieżne wersje wyposażenia to te z dwiema literami GT. Zaczynamy od pierwszej:

  • Przednie światła w technologi PEUGEOT Matrix LED   
  • Wyrazisty grill z podświetlaną czarną błyszczącą kratownicą i podświetlanym logo lwa
  • 18-calowe aluminiowe obręcze kół ze szlifem diamentowym
  • 10‑calowy ekran dotykowy z nawigacją online i bezprzewodowym interfejsem Apple CarPlay / Android Auto z PEUGEOT i-toggles 
  • Dynamiczne fotele z tłoczoną tapicerką – trzy materiały: imitacja skóry, tkanina i przeszycia w kolorze zielonym Adamite

Najbogatsza wersja wyposażenia nowego Peugeota 308 to GT EXCLUSIVE:

  • PEUGEOT i-Cockpit 3D z 10‑calowym personalizowanym cyfrowym zestawem wskaźników
  • Wnętrze Alcantara® Executive
  • Jednofazowa ładowarka pokładowa o mocy 7,4 kW 
  • Pakiet 360 Vision i Drive Assist Plus

Jaką gwarancję daje Peugeot na swoje samochody?

Peugeot to kolejny producent, który wyraźnie wydłużył gwarancję na europejskim rynku. Polski oddział chwali się, że polscy kierowcy mogą korzystać z rogramu PEUGEOT ELECTRIC PROMISE, opracowanego aby zapewnić klientów o niezawodności i trwałości akumulatora w modelach elektrycznych:

  • Gwarancja na osiem lat lub do 160 tys. 000 km przebiegu na samochód w ramach programu PEUGEOT CARE.
  • Gwarancja na osiem lat lub do 160 tys. 000 km przebiegu na akumulator.
  • Karta Free2Move zapewniająca dostęp do sieci niemal miliona punktów ładowania w całej Europie
Peugeot 308 po liftingu
Peugeot 308 po liftinguPeugeot
Opracowanie: 
  • Filip Trusz