- Kia Stonic przeszła największą modernizację w swojej historii, obejmującą zmiany wizualne i technologiczne
- Nowy design obejmuje wąskie reflektory LED, smuklejszą osłonę chłodnicy i odświeżoną paletę kolorów
- Wnętrze wyposażono w dwa ekrany 12,3 cala, fizyczne przyciski oraz nowoczesne porty USB-C
- Pod maską znajdziemy turbodoładowany silnik 1.0 T-GDI w wersji benzynowej i mild-hybrid. Wyjściowa cena 90990 zł
- Jeśli klikniecie interesujący was punkt w poniższym spisie treści, to zostanie przeniesieni od razu do tej części artykułu
Kia Stonic, obecna na rynku od 2017 r., przeszła właśnie największą metamorfozę w swojej historii. Najnowsza wersja modelu zmieniła się nie tylko wizualnie, ale również technologicznie, wprowadzając szereg nowości, które mają przyciągnąć nowych klientów i utrzymać zainteresowanie. Aż trudno uwierzyć, że to tylko facelifting.
- Przeczytaj także: Nowa Kia ze spalinowymi silnikami 1.0 i 1.6. Poznałem polskie ceny. Tańsza od Ceeda
Jak wygląda nowa Kia Stonic?
Zmiany w designie Stonica są widoczne na pierwszy rzut oka. Nowe, wąskie reflektory LED oraz smuklejsza osłona chłodnicy nadają mu bardziej dynamiczny charakter. W wersji GT-Line uwagę zwracają sportowe wloty powietrza i aluminiowa osłona zderzaka. Kia zadbała również o odświeżenie palety kolorów, dodając m.in. nowe odcienie zielonego i niebieskiego.
Z tyłu znajdziemy zupełnie nowe lampy, bardziej kanciastą klapę bagażnika oraz przeprojektowany zderzak. Te zmiany sprawiają, że Stonic stylistycznie zbliżył się do elektrycznych modeli marki, które wyznaczają nowy kierunek designu Kii.
Co zmieniło się we wnętrzu Kii Stonic? Tu też dużo zmian
Kabina Stonica została całkowicie przeprojektowana. Centralnym punktem nowego wnętrza są dwa ekrany o przekątnej 12,3 cala każdy, które łączą funkcje zegarów i systemu multimedialnego. Co istotne, Kia pozostawiła fizyczne przyciski i pokrętła do obsługi kluczowych funkcji, takich jak klimatyzacja, co z pewnością zadowoli tradycjonalistów. W środku znajdziemy również nastrojowe oświetlenie ambientowe oraz nowoczesne porty USB-C.
- Przeczytaj także: Nasz mechanik mówi, że nie ma gorszych aut niż te sześć. Nic tak się nie psuje, jak one
Jakie silniki ma Kia Stonic? Klasyczna benzyna i miękka hybryda
Odświeżony Stonic będzie napędzany turbodoładowanym silnikiem 1.0 T-GDI, dostępnym zarówno w wersji benzynowej, jak i mild-hybrid. Dane techniczne wskazują, że osiągi są zbliżone do poprzedniego modelu, który generował 98 KM. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej lub siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Szczególnie zaskakuje "manual", który dziś jest coraz rzadszym wyborem.
Silnik | 1.0 benz. | 1.0 MHEV | ||
Skrzynia biegów | Manualna | DCT | Manualna | DCT |
Moc (KM) | 100 | 100 | 115 | 115 |
Moment obrotowy (Nm) | 172 | 172 | 172 | 172 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 179 | 179 | 182 | 182 |
Przyspieszenie do 100 km/h (s) | 11 | 12.1 | 10.7 | 10.8 |
Ile kosztuje nowa Kia Stonic?
Do wyboru będą w sumie cztery wersje napędowe (i benzynę, i miękką hybrydę można wybrać z manualem lub automatem 7DCT). Nowa Kia Stonic kosztuje od 90990 zł. Tak wygląda premierowy cennik:
Kia Stonic - ceny 2025 | M | L | GT-Line |
---|---|---|---|
1.0 T-GDI 100 KM 6MT | 90990 zł | 98990 zł | - |
1.0 T-GDI 100 KM 7DCT | 97790 zł | 105 tys. 790 zł | - |
1.0 T-GDI mHEV 115 KM 6MT | - | 102 tys. 990 zł | 110 tys. 990 zł |
1.0 T-GDI mHEV 115 KM 7DCT | - | 109 tys. 790 zł | 117 tys. 790 zł |
Jakie wyposażenie ma nowa Kia Stonic?
Do najważniejszych elementów wyposażenia należą:
- w wersji M – relingi dachowe, przednie i tylne czujniki parkowania, cyfrowy zestaw wskaźników z wyświetlaczem o przekątnej 4,2 cala, dotykowy ekran systemu multimedialnego o przekątnej 12.3 cala, wielofunkcyjny panel dotykowy do sterowania multimediami i klimatyzacją, elektroniczny hamulec postojowy (w modelach z przekładnią 7DCT), alert przypominający o sprawdzeniu tylnych siedzeń, port USB-C dla pasażerów tylnej kanapy, 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów,
- w wersji L – światła mijania i drogowe wykonane w technologii LED z funkcją powitania, tylne lampy LED, system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach i ruchu pojazdów podczas cofania (BCA), elektrycznie składane lusterka z kierunkowskazami LED, czujnik deszczu, przyciemniane szyby tylne, podgrzewana kierownica oraz fotele, regulacja wysokości fotela pasażera, 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów,
- w wersji GT-Line – światła przeciwmgielne LED, system otwierania i uruchamiania pojazdu bez użycia kluczyka Smart Key, cyfrowe wskaźniki o przekątnej 12,3 cala, indukcyjna ładowarka o mocy 15W z funkcją chłodzenia, kluczyk cyfrowy Digital Key 2.0, nastrojowe oświetlenie wnętrza, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów o wzorze zarezerwowanym dla wersji GT-Line.
Nowoczesne systemy wsparcia zagościły w nowej Kii Stonic
Kia Stonic 2025 oferuje szeroki wachlarz systemów wspomagania kierowcy, w tym:
- Smart Cruise Control – adaptacyjny tempomat,
- Highway Driving Assist – wsparcie podczas jazdy autostradowej,
- Blind-spot Collision Avoidance Assist – system monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania o możliwości bezpiecznego opuszczenia pojazdu.
- Forward Collision-Avoidance Assist 1.5 - Wykrywa potencjalne zagrożenia przed pojazdem i pomaga w łagodzeniu skutków kolizji lub ich uniknięciu.
Ponadto, mimo że nadwozie Stonica urosło o 65 mm, samochód wciąż pozostaje jednym z najbardziej kompaktowych crossoverów w segmencie B, mierząc 4165 mm długości. Bagażnik o pojemności 352 litrów zapewnia wystarczającą przestrzeń na codzienne potrzeby.