Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Jaguar XF Sportbrake - wielki brytyjczyk

Jaguar XF Sportbrake - wielki brytyjczyk

Jaguar XF Sportbrake to nie tylko ładne auto. To przede wszystkim kombi, które w luksusowych warunkach umożliwi dalekie podróże całej rodzinie. Dodatkowymi atutami są mocny silnik Diesla oraz napęd na obie osie.

Jaguar XF SportbrakeAuto Bild

Jaguar powraca do klubu kombi klasy wyższej. Do sedana XF drugiej generacji dołącza teraz praktyczny Sportbrake. Wraz z tym modelem debiutuje elegancki tył, skrywający ogromną część ładunkową.

Nowy XF Sportbrake ma znacznie więcej do zaoferowania niż poprzednik: o 5 cm powiększony rozstaw osi, więcej miejsca z tyłu na nogi, niżej poprowadzony próg załadunku i przede wszystkim znacznie większy bagażnik, o pojemności 565-1700 l. Jego klapa została w Jaguarze wykonana z tworzywa sztucznego i na życzenie może mieć funkcję otwierania ruchem stopy. W przypadku wersji z silnikiem Diesla pierwszy raz będzie dostępny napęd na wszystkie koła. Jak widać, tym razem nie mamy do czynienia z modnie wyglądającym modelem, lecz z prawdziwie praktycznym autem.

Jaguar XF Sportbrake - szlachetnie we wnętrzu

Nasze narzekania na niską jakość wykończenia limuzyn XE i XF przyniosły skutek – teraz pojawiło się więcej chromu, który nadaje wnętrzu bardziej szlachetną atmosferę.

Główną rolę w Jaguarze jak zwykle odgrywa charakterystyczna atmosfera – za dynamicznym, wręcz sportowym stylem skrywa się prawdziwy dżentelmen. Samochód pozwala na dynamiczne sprinty, ale ani przez chwilę nie pragnie być prawdziwym sportowcem. Kierowca otoczony wysoką środkową konsolą cieszy się z ciszy panującej we wnętrzu tego pojazdu oraz ze świetnego tłumienia nierówności dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu (dopłata). Nawet na drogach o złej jakości nie odczuwaliśmy dyskomfortu, i to pomimo tego, że nasz samochód miał 20-calowe koła (seryjnie są 18-calowe). Pneumatyczne zawieszenie jest instalowane wyłącznie z tyłu – i to wystarczy.

Układ kierowniczy w pierwszym momencie ostro reaguje na polecenia kierowcy, żeby później stać się mało wyczuwalnym. Z kolei 8-biegowa automatyczna skrzynia (bardzo płynnie działa) przy wykorzystaniu kick-downu ze zbytnim opóźnieniem odpowiada na gwałtowne wciskanie pedału gazu. To jednak nie zmienia faktu, że 4-cylindrowy silnik kulturalnie pracuje i rozpędza giganta do „setki” już w 6,7 s. Producent obiecuje średnie spalanie na poziomie 5,8 l/100 km, ale podczas pierwszych jazd auto potrzebowało przeciętnie 7,5 l/100 km.

Oprócz 240-konnego diesla w palecie XF-a Sportbrake’a są jeszcze trzy inne jednostki wysokoprężne (o mocy 163, 180 oraz 300 KM), a także benzynowa odmiana, generująca 250 KM.

Jaguar XF Sportbrake - w punkt

To jest super. Wnętrze oferuje więcej miejsca niż poprzednik.

To nie wyszło. Wlew AdBlue jest w niewygodnym miejscu.

Efekt WOW! Pojemny kufer, a auto wygląda efektownie.

Kto to kupi? Fani luksusowych i praktycznych modeli, nielubiący SUV-ów.

Jaguar XF Sportbrake - naszym zdaniem

Pochodzenie zobowiązuje – nowy XF Sportbrake to nie tylko praktyczny samochód, lecz także model, który zapewni właścicielowi prestiż i luksus. Zbudowanie funkcjonalnego pojazdu nie przeszkodziło w zaprojektowaniu efektownie wyglądającego nadwozia. Do tego dochodzi zaleta w postaci napędu na wszystkie kola.

Jaguar XF Sportbrake - 25d AWD - dane techniczne

Silnik benz. R4 biturbo
Pojemność 1999 cm3
Moc 240 KM/4000 obr./min
Maks. moment obrotowy 500 Nm/1500 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. 8-biegowa
Długość/szerokość/wysokość 4955/1987/1496 mm
Bagażnik 565-1700 l
Masa własna 1805 kg
Prędkość maksymalna 241 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,7 s
Spalanie średnie 5,8 l/100 km
Emisja CO2 153 g/km
Cena 267 200 zł
Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków