Auto Świat Testy Jaguar XF 3.0 TDV6 R-Sport - Drapieżny też z dieslem

Jaguar XF 3.0 TDV6 R-Sport - Drapieżny też z dieslem

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Odpycha się siłą 700 Nm z tylnych łap, posłusznie słucha poleceń i zwinnie pomyka, a jego zmysłowa sylwetka nigdy się nie zestarzeje. Mimo to Jaguar XF 3.0 TDV6 ideałem nie jest.

Jaguar XF 3.0 TDV6 R-SportŻródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki

Płacąc prawie 410 000 zł za limuzynę klasy wyższej, można mieć ogromne oczekiwania. Jaguar XF z 300-konnym dieslem niektóre spełnia z nawiązką, ale miejscami też gorzko rozczarowuje.

Jaguar XF - nadwozie

W wersji wyposażeniowej R-Sport XF jest okraszony dyskretnymi sportowymi dodatkami, które nie psują harmonijnej linii – „sportowość” nie bije po oczach, miejscami wręcz życzylibyśmy sobie odrobinę jej więcej. Fotele na przykład mogłyby mieć mocniejsze wyprofilowanie i lepiej trzymać ciało. W testowanym egzemplarzu bardziej denerwowało jednak podparcie lędźwi, które po kwadransie traciło wybrane ustawienie. W minimalistycznym kokpicie miejscami można mieć zastrzeżenia do jakości tworzyw i montażu, natomiast pozycja za kierownicą jest świetna. Ergonomiczną wpadką są zbyt daleko do przodu wysunięte przełączniki szyb – trzeba do nich niewygodnie sięgać.

Jaguar XF - silnik

Podwójnie doładowane V6 to złote serce XF-a. Potężne 700 Nm momentu obrotowego sprawia subiektywnie większe wrażenie, niż wskazuje na to zmierzony przez nas 6,6-sekundowy sprint do „setki”. Ośmiostopniowy „automat” nawet w trybie dynamicznym nie pozwala sobie na szarpnięcia i przytomnie reaguje na kick-down. Wynik testowego spalania 7 l/100 km uznajemy za dobry.

Jaguar XF - prowadzenie

Jeśli silnik jest złotem, to prowadzenie uznajemy za diament. Na zakrętach czuć, że XF-a stroili ludzie podkupieni BMW, potrafiący świetnie wyważyć układ kierowniczy. 1,9-tonowa limuzyna dobrze trzyma się drogi, jest bardzo stabilna nawet podczas gwałtownych manewrów. Warto dokupić adaptacyjne zawieszenie za 6120 zł – bardziej miękki tryb poprawia komfort amortyzacji, ale ogólna charakterystyka i tak pozostaje sztywna.

Jaguar XF - koszty

XF z 3-litrowym dieslem należy do najdroższych propozycji w swojej klasie, bo jego ceny zaczynają się od 346 700 zł. Mercedesa E 350 d można kupić za 267 800 zł. Jaguar bije jednak na głowę niemieckich konkurentów swoją 5-letnią gwarancją.

Jaguar XF - to nam się podoba

Dopracowane prowadzenie, pozycja za kierownicą, ponadczasowy styl, potężny i oszczędny silnik.

Jaguar XF - to nam się nie podoba

W wielu miejscach mało szlachetne wykończenie, ergonomiczne wpadki, bardzo wysoka cena.

Jaguar XF - naszym zdaniem

XF lubi wymagające kręte odcinki dróg, 3-litrowy diesel też ma sportową żyłkę. Ale wobec ceny przekraczającej 400 000 zł nic nie wybacza niedoróbek w ergonomii i przede wszystkim w materiałach wykończeniowych. W środku nie czuć prestiżu Jaguara.

Jaguar XF - dane techniczne

Silnik: typ/cylindr/zawory diesel biturbo/V6/24
Pojemność 2993 cm3
Moc maksymlana 300 KM/4000 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy 700 Nm/2000 obr./min
Napęd/skrzynia biegów tylny/aut. 8b
Długość/szerokść/wysokość 4954/1987/1457 mm
Rozstaw osi 2960 mm
Pojemność bagażnika 505 l
Masa własna/ładowność 1901 kg/449 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,6 s
Średnie spalanie testowe 7,0 l/100 km
Cena testowanego egzemplarza 409 510 zł
Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków