Pierwsza generacja modelu XF pojawiła się na rynku w 2007 roku i zdobyła miano najlepiej sprzedającego się i najczęściej nagradzanego Jaguara w historii. Jej następca jest całkowicie nową, zaprojektowaną od podstaw konstrukcją. Będzie to drugi pojazd marki Jaguar wykorzystujący zaawansowaną technologicznie, zbudowaną w dużej mierze z aluminium konstrukcję nadwozia. Producent chwali się niskim spalaniem modelu, które wynosi 4 l/100 km oraz emisją CO2 na poziomie 104 g/km.

Takie wartości Jaguar XF ma uzyskać z pomocą 2-litrowego silnika diesla, który generuje 163 KM mocy oraz 380 Nm momentu obrotowego. Dostępna będzie też mocniejsza odmiana o mocy 180 KM oraz momencie obrotowym 430 Nm. W ofercie znajdzie się podwójnie doładowana jednostka V6 o pojemności 3 litrów, która produkuje 300 KM mocy oraz 700 Nm momentu obrotowego i doładowany 380-konny motor o momencie obrotowym 450 Nm. Jednostki współpracują z 8-biegowym automatem lub 6-biegową manualną skrzynia biegów.

Model w porównaniu do swojego poprzednika jest 7 mm krótszy i 3 mm niższy, natomiast rozstaw osi został wydłużony o 51 mm do 2960 mm. 75 proc. konstrukcji XF zawiera aluminium, dzięki czemu samochód zrzucił 190 kg. Rozkład masy wynosi 50:50.

Główny projektant marki Jaguar Ian Callum powiedział: "Wierzę, że nowy XF będzie najładniejszym samochodem w swojej klasie. Elegancki, uwodzicielski, charakteryzujący się proporcjami, które zwiastują drzemiącą w nim siłę - nowy XF jest kontynuatorem tradycji sportowych limuzyn marki Jaguar, będąc jednocześnie na wskroś współczesnym autem."

Światowy debiut nowego modelu XF odbędzie się podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku 1 kwietnia tego roku.

Nowy model XF trafi do sprzedaży jesienią 2015 roku i będzie produkowany w zakładach Jaguar Land Rover w Castle Bromwich.