• Wśród używanych kombi klasy wyższej dominują: Audi A6, BMW serii 5 i Mercedes klasy E
  • Wybór wśród kombi klasy wyższej jest naprawdę duży. Każdy znajdzie coś dla siebie!
  • Prestiż, komfort, bogate wyposażenie, a do tego świetne walory transportowe – zakup używanego kombi klasy wyższej ma wiele zalet

Samochód klasy wyższej bardziej kojarzy się z sedanami niż kombi. Zresztą niedawno opisaliśmy tanie i kuszące limuzyny klasy wyższej za ok. 30 tys. zł. Teraz na warsztat bierzemy praktyczne odmiany aut tej klasy. Owszem, wybór na rynku nie jest tak duży, jak w przypadku klasycznego nadwozia, ale bez problemu znajdziecie ciekawe propozycje w różnej cenie. 

Kombi klasy wyższej to idealne auto dla osób, które szukają dużego, prestiżowego auta o dobrych walorach użytkowych, komfortowego i bogato wyposażonego. Na rynku wtórnym można kupić taki samochód za ułamek ceny salonowej! Utrata wartości – to ona sprawia, że oferty używanych aut klasy wyższej są atrakcyjne. Biorą ją na siebie pierwsi właściciele tych samochodów. Często są to pojazdy firmowe, używane tak długo, aż się zamortyzują, względnie do ostatniego dnia leasingu. Na szczęście przebiegi rzędu 200-250 tys. km dla aut tej klasy nie są straszne. Gorzej, gdy kupicie egzemplarz, który pokonał 2-3 razy więcej kilometrów (co jest bardzo prawdopodobne!) i był dość intensywnie eksploatowany. W końcu dużego kombi z dieslem nie kupuje się dla kaprysu! 

Pamiętajcie więc, że kluczowa będzie bardzo szczegółowa weryfikacja kondycji wszystkich podzespołów, a także historii serwisowej i napraw! Dotyczy to szczególnie egzemplarzy przywiezionych z zagranicy czy kupionych od kolejnych posiadaczy. Nie ma żadnej pewności, że pojazd był utrzymywany w należytym stanie albo nie miał solidnego „dzwona” i nie został spisany na straty przez niemieckie towarzystwo ubezpieczeniowe, po czym doprowadzono go mniej lub bardziej profesjonalnie do pierwotnego stanu. Bądźcie więc bardzo ostrożni podczas zakupu! Szybko może okazać się, że cena to dopiero początek wydatków, a w przypadku samochodów klasy wyższej nawet – zdawałoby się – nieskomplikowane naprawy często są liczone w tysiącach złotych. 

Zasadę bardzo ograniczonego zaufania podczas zakupu kombi klasy wyższej z dieslem pod maską trzeba stosować do każdego samochodu, ale szczególnie uważajcie na niemieckie trio, czyli Audi A6 Avant, BMW serii 5 Touring i Mercedesa klasy E w wersji kombi! Te modele od lat cieszą się największym zainteresowaniem na rynku wtórnym, a to bardzo skrupulatnie wykorzystują nieuczciwi handlarze. Dlatego na rynku dominują powypadkowe Audi, BMW oraz Mercedesy naprawiane najtańszym kosztem, technologią, która nie ma nic wspólnego z tym, co zaleca producent. Znakomita większość aut ma cofnięty licznik. Spośród nich największe wzięcie obecnie mają pojazdy z poprzedniego 10-lecia.

W przypadku Audi to 3. generacja „A6--ki”, BMW – typoszereg E60, a Mercedesa – W211 (w przypadku kombi oznaczenie „S211”). Ceny tych modeli z turbodieslami dającymi frajdę z jazdy (V6 i R6) przeważnie oscylują w granicach 20-45 tys. zł, zależnie od roku produkcji, stanu technicznego i stanu licznika (nie mylić z przebiegiem). 

A może pójść też inną drogą i rozejrzeć się za nieco mniej prestiżowymi autami, ale także ciekawymi i oferującymi dobre walory przewozowe, jak np. Volvo V70 z udanym dieslem 2.4 R5 lub Chrysler z mercedesowskim silnikiem 3.0 V6 CRD? Bez wątpienia są warte rozważenia! Jeśli natomiast stawiacie na oryginalność i akceptujecie wysokie koszty eksploatacji, a do tego wasz budżet znacznie przekracza 50 tys. zł, to możecie rozejrzeć się za Jaguarem XF-em SportBrake z dieslem 3.0. Jeżeli wasz budżet jest nieco skromniejszy poszukajcie Saab-a 9-5 I SportCombi – może być wersja sprzed liftingu, choć w odmianie po zmianach montowano udanego diesla 1.9 TiD. Są jeszcze: Škoda Superb II Combi (świetne walory użytkowe, ale brak prestiżu), Subaru Legacy V z wydajnym napędem 4x4, ale fatalnym dieslem 2.0 B4 i Opel Omega B2 2.5 DTI – budżetowa propozycja za ok. 10 tys. zł. 

Używane kombi klasy wyższej - naszym zdaniem

Prestiż, komfort, bogate wyposażenie, a do tego świetne walory transportowe – zakup używanego kombi klasy wyższej ma wiele zalet. Na rynku wtórnym takie auta są w zasięgu ręki dużej liczby potencjalnych nabywców (sporo ofert w przedziale 20-50 tys. zł). Musicie jednak pamiętać o tym, że koszty eksploatacji są wysokie, bardzo wysokie albo nieprzyzwoicie wysokie!