Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Chrysler 300C

Chrysler 300C

Chrysler 300C

Chrysler 300C to auto należące do klasy średniej-wyższej. Pierwsza generacja ujrzała światło dzienne w 2004 roku i była produkowana przez koncern DaimlerChrysler AG. Poprzednikiem 300C był model 300M. Auto powstało na płycie podłogowej Mercedesa klasy E W211 i występowało zarówno jako 4-drzwiowy sedan, jak i 5-drzwiowe kombi.

Moc silników benzynowych 6- lub 8-cylindrowych była przekazywana na tylna oś bądź na wszystkie koła. Klient mógł wybierać pomiędzy skrzynia automatyczną 4- lub 5-stopniową.

W 2005 roku auto zdobyło tytuł North American Car of the Year. Rok później wprowadzono do oferty także turbodiesla o pojemności 3 litrów i mocy 218 KM, a w kolejnym roku auto przeszło facelifting, w trakcie którego zmieniono m.in. przednie reflektory.

W 2011 roku na rynek weszła II generacja Chryslera 300C, jednak była ona już sprzedawana przez koncern FIATa, ze względu na stopniowe przejmowanie amerykańskiej marki przez Włochów. Auto było w Europie sprzedawane jako Lancia Thema i oprócz nazwy, niewiele różni te dwa modele. Tym razem zrezygnowano z nadwozia kombi, a liczba przełożeń skrzyni automatycznej wynosiła teraz 5 lub 8.

Pod maskę po raz kolejny trafiły widlaste „szóstki” i „ósemki”, a także jeden motor wysokoprężny z turbo. W 2014 roku auto przeszło lifting i otrzymało zmodyfikowany grill, inne reflektory oraz zderzaki.

Najwięcej emocji dostarczały wersje SRT8. Ta wersja wyróżniała się m.in. lekko zmodyfikowanymi zderzakami, większymi felgami i sportowymi akcentami, ale przede wszystkim wielką, 6,1-litrową V8 o mocy 431 KM w przypadku I generacji oraz 6,4 litra V8 o mocy 477 KM w przypadku II generacji 300C. Przyspieszenie do 100 km/h trwało odpowiednio 4,8 oraz 5 sekund. I generacja lepiej radziła sobie ze sprintem z powodu mniejszej wagi.

Głównymi konkurentami auta są m.in. Audi A6, Mercedes klasy E oraz BMW serii 5.

Chrysler 300C - generacje

Chrysler 300C I (2004&nbsp-&nbsp2010)

Chrysler 300C I (2004 - 2010)

Chrysler 300C II (2011&nbsp-&nbsp)

Chrysler 300C II (2011 - )

Chrysler 300C - powiązane artykuły

Ranking kombi klasy wyższej z dieslem - 10 najciekawszych propozycji

Ranking kombi klasy wyższej z dieslem - 10 najciekawszych propozycji

Oto praktyczne wersje aut klasy wyższej, które sprawdzą się w różnych sytuacjach – i w roli rodzinnych transportowców, i pojazdów do małego biznesu. Tym razem wybraliśmy 10 aut z dieslem w różnej cenie.

Chrysler z klasą żegna model 300C. Pod maską silnik 6.4 V8 HEMI

Chrysler z klasą żegna model 300C. Pod maską silnik 6.4 V8 HEMI

Trudno o lepszy sposób na to, by przypomnieć o samochodzie, o którym zapomniała już większość klientów. Po kilkunastu latach Amerykanie kończą produkcję Chryslera 300C. Pożegnalna seria to ukłon w stronę marzycieli, którzy tęsknią za ogromnymi silnikami. Takich nie zabrakło, bo całą pulę wyprzedano w ciągu kilku godzin.

10-letnia limuzyna z mocnym dieslem - który samochód będzie najlepszym wyborem?

10-letnia limuzyna z mocnym dieslem - który samochód będzie najlepszym wyborem?

Około 10-letnie samochody klasy wyższej mają wzięcie na rynku wtórnym, szczególnie gdy są napędzane turbodieslem. Nie małym, 4-cylindrowym, tylko R5, R6 lub V6! Oto siedem ciekawych propozycji.

Używane limuzyny wysokiego ryzyka

Używane limuzyny wysokiego ryzyka

W każdym segmencie samochodów zdarzają się wersje podwyższonego ryzyka, ale w przypadku modeli klasy wyższej zły wybór może pociągnąć za sobą kolosalne wydatki

Top 10 - tanie i kuszące limuzyny

Top 10 - tanie i kuszące limuzyny

30 tys. zł to z pewnością niemało jak na auto używane, ale jeśli przyjrzymy się samochodom, które można za to kupić, spojrzymy na tę kwotę inaczej. Pokusa zakupu limuzyny jest duża, ale istnieje spore ryzyko.

Chrysler 300C Touring 5.7 Hemi - z archiwum Auto Świata

Chrysler 300C Touring 5.7 Hemi - z archiwum Auto Świata

Chryslera 300C w wersji kombi i z silnikiem V8 testowaliśmy w 2005 roku, krótko po tym, jak auto pojawiło się na europejskim rynku. Był to typowy amerykański samochód, ale nie wszyscy wiedzieli, że ma europejskie korzenie – zbudowano go na płycie podłogowej Mercedesa klasy E (W 211) i na rynek europejski produkowano w zakładach w Grazu, w Austrii.

Prestiżowe kombi za 35 tys. zł - wybór jest całkiem spory

Prestiżowe kombi za 35 tys. zł - wybór jest całkiem spory

W luksusowym segmencie modeli z nadwoziem kombi nie jest zbyt dużo, ale za 30-40 tys. zł można znaleźć coś interesującego – co ciekawe, nie tylko wśród aut niemieckich marek

Prestiżowe dziesięciolatki

Prestiżowe dziesięciolatki

Nowy samochód klasy wyższej to bardzo duży wydatek. Ale już po kilku latach jego cena jest zdecydowanie bardziej przystępna. Właścicielem dużej dziesięcioletniej limuzyny możesz się stać nie dysponując nawet 20 tys. złotych. Którą warto wybrać? Jak wypada trwałość takich egzemplarzy?

Redakcja poleca
Limuzyny z drugiej ręki - luksus na każdą kieszeń?

Limuzyny z drugiej ręki - luksus na każdą kieszeń?

Gdy są nowe, kosztują fortunę, a na rynku wtórnym może je kupić niemal każdy – oto 19 limuzyn od 6 do 49 tys. zł

Chrysler 300C – amerykański sen

Chrysler 300C – amerykański sen

Amerykańska motoryzacja nigdy nie szła na kompromis. Olbrzymie samochody o zwrotności tankowca, mnóstwo chromu, potężne silniki i emisja CO2 na poziomie niewielkiego państwa. Zrodziło się pytanie - jak to sprzedać w Europie?

Chrysler 300C z Austrii

Z linii montażowej zakładu Magna Steyr w austriackim mieście Graz zjechał pierwszy Chrysler 300C wyprodukowany w Europie.

Chrysler 300C Cabrio

Amerykański Samochód Roku 2005 w otwartej wersji - tak szybko i tak niespodziewanie. Firma ASC przygotowała specjalny model Helios, który jest pierwszym od dawna, pełnowymiarowym kabrioletem.

Chrysler 300C "Made In Austria"

Efektem zapowiadanego rozszerzenia współpracy pomiędzy Chrysler Group i austriacką firmą Magna Steyr jest najnowsze porozumienie o podjęciu produkcji samochodów Chrysler 300C Touring i Sedan z przeznaczeniem na obszar Europy oraz inne rynki światowe w zakładzie w Grazu.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test