Amerykanie dojrzeli do decyzji, by uśmiercić jedną ze swoich legend. Z rynku powoli znika Chrysler 300C, który Europejczycy mogą głównie kojarzyć z nieudanym eksperymentem znanym jako Lancia Thema i licznymi egzemplarzami Chryslerów importowanych z USA. Sam zresztą nie kryję smutku, że z rynku znika kolejny ogromny sedan z Ameryki, który po latach wciąż wyróżnia się na ulicach.
Ze statystykami sprzedaży trudno jednak dyskutować. Te spadały od lat. Według Wikipedii Chrysler potrzebował dwóch lat, by znaleźć aż 10 ostatnich klientów w Meksyku. W 2020 r. udało się jeszcze sprzedać 218 sztuk w Australii, 447 w Kanadzie i ledwie 16,6 tys. egz. w USA. W 2021 r. sprzedano zaś w obu krajach Ameryki Północnej nieco ponad 17 tys. sztuk (i tak więcej niż przez dziewięć lat sprzedała Lancia). Lokalnym japońskim konkurentom nie wiodło się dużo lepiej, gdyż Nissan Maxima czy Toyota Avalon utrzymały podobną sprzedaż w USA. Na razie najlepiej radzi sobie techniczny krewniak, czyli Dodge Charger, który w 2021 r. odnotował wynik aż 78,3 tys. sztuk.
Ogromne V8 w 1955 r., V8 także w 2022 r.
Nie dziwi zatem, że 300C został ostatecznie skreślony. Zanim jednak na dobre zniknie z taśm produkcyjnych, pozostaje jeszcze pożegnalna seria w wielkim stylu. Pod maską znajdzie się potężny silnik 6.4 V8 HEMI o mocy 485 KM (pierwszy 300 z 1955 r. również był wyposażony w V8). Tyle wystarczy, by ogromną pięciometrową limuzynę rozpędzić od 0 do 60 mph (96 km/h) w 4,3 s, a symboliczne ćwierć mili zaliczyć po 12,4 s.
To skutecznie przyciąga również uwagę klientów. Całą pulę 2 tys. sztuk wyprzedano w ciągu kilku godzin (cena wyjściowa to 55 tys. dolarów). Zainteresowanie okazało się tak duże, że Chrysler przygotował listę rezerwową na wypadek, gdyby jakiś klient wycofał rezerwację.
W pożegnalnej serii zadbano nie tylko o silnik. Układ hamulcowy firmuje Brembo, a 19-głośnikowe nagłośnienie dostarcza Harman Kardon (mam nadzieję, że uporano się z mocowaniem tylnej półki wibrującej od subwoofera). Na liście wyposażenia uwzględniono aktywne zawieszenie, skórzaną tapicerkę Laguna czy dodatki z włókna węglowego. Wszystko w ramach rocznika modelowego 2023.