Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat V8

V8

Hybrydowe BMW M5 pokazuje, że fizyka to tylko przeszkoda, którą można przeskoczyć
Testy

Hybrydowe BMW M5 pokazuje, że fizyka to tylko przeszkoda, którą można przeskoczyć

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Mercedes-AMG GLC 63 porzucił osiem cylindrów dla czterech i to był błąd. Wkrótce może wrócić do V8
Aktualności

Mercedes-AMG GLC 63 porzucił osiem cylindrów dla czterech i to był błąd. Wkrótce może wrócić do V8

To jedno z ostatnich wolnossących V8 premium w historii. Teraz zyskało wyjątkową oprawę
Aktualności

To jedno z ostatnich wolnossących V8 premium w historii. Teraz zyskało wyjątkową oprawę

Przechodzenie na elektromobilność zwyczajnie nie służy takim silnikom. Wolnossących V8 jest dziś coraz mniej. W tym elitarnym gronie bryluje Lexus IS 500. Producent, celebrując swoją jednostkę, przygotował dwie limitowane wersje specjalne. Być może to już ostatni IS z takim silnikiem.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Szef RAM-a przyznał się do błędu. Teraz go naprawia, przywracając V8
Aktualności

Szef RAM-a przyznał się do błędu. Teraz go naprawia, przywracając V8

Przerwa od V8 w RAM-ach nie trwała długo. Po krótkiej nieobecności silników HEMI w amerykańskich pikapach, wracają w roku modelowym 2026. Przyczyną takiej decyzji Stellantisa jest niezadowolenie klientów i spadek sprzedaży. Dyrektor generalny przyznał jasno: popełniliśmy błąd i teraz go naprawiamy.

Ford Mustang Dark Horse dał mi się osiodłać. Zaskoczył mnie chyba wszystkim
Testy nowych samochodów

Ford Mustang Dark Horse dał mi się osiodłać. Zaskoczył mnie chyba wszystkim

Otoczony typowymi samochodami Ford Mustang Dark Horse wygląda jak niepasujący element puzzli. Respekt budzi od pierwszego wejrzenia. Wyglądem zdaje się mówić: podejdź za blisko, a dostaniesz bolesnego kopniaka. Ale to pozory, bo zdziczały koń z amerykańskiej prerii w końcu pozwolił się osiodłać. Czy fani niefiltrowanych wrażeń z jazdy nadal mogą marzyć o Mustangu?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Jest szansa, że Audi R8 wróci. Niemiecki producent zastanawia się nad tym krokiem
Wiadomości

Jest szansa, że Audi R8 wróci. Niemiecki producent zastanawia się nad tym krokiem

Po roku przerwy od produkcji kultowego modelu R8, Audi daje sygnały o możliwym powrocie swojego flagowego supersamochodu. Informacje napływające z branżowego magazynu "Autocar" sugerują, że niemiecka marka rozpatruje wprowadzenie zupełnie nowej generacji R8, która miałaby zadebiutować najpóźniej do końca 2027 r.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Lamborghini Temerario ma nowe V8 biturbo. Diablo przy nim to aniołek
Aktualności

Lamborghini Temerario ma nowe V8 biturbo. Diablo przy nim to aniołek

Spalinowy silnik V8 biturbo, a do tego trzy silniki elektryczne — tak wygląda nowy napęd, który trafił do Lamborghini Temerario. Hybrydowy układ zapewnia potężną moc, co pozwala zagwarantować temu mechanicznemu arcydziełu spektakularne osiągi. Dość powiedzieć, że przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. trwa mniej niż trzy s, a przyspieszanie kończy się po osiągnięciu prędkości grubo ponad 300 km na godz.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Obejrzałem najdroższego Mercedesa za prawie 1,3 mln zł. Pięciu Polaków kupiło go jeszcze przed premierą
Aktualności

Obejrzałem najdroższego Mercedesa za prawie 1,3 mln zł. Pięciu Polaków kupiło go jeszcze przed premierą

Choć Mercedes‑Maybach SL 680 Monogram Series jest najdroższym modelem w gamie tej marki, to standardowa paleta lakierów składa się z zaledwie dwóch kolorów. Można za to zamówić zdobioną pokrywę silnika za przeszło 37 tys. zł. Dużo? Zależy jak na to spojrzeć. To przecież zaledwie niecałe 3 proc. bazowej ceny tego cabrio, które jeszcze przed oficjalną premierą kupiło pięciu Polaków.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chevrolet Corvette ZR1 rozpędził się do 375 km na godz. Za kierownicą siedział prezes
Aktualności

Chevrolet Corvette ZR1 rozpędził się do 375 km na godz. Za kierownicą siedział prezes

Zespół Chevroleta zabrał swój najmocniejszy model w historii — Corvette ZR1 — na tor testowy w Niemczech, żeby ustanowić rekord prędkości wśród seryjnych samochodów kosztujących poniżej miliona dolarów. Tak też się stało.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Jeździłem najmocniejszym hybrydowym SUV-em świata. Ma coś, czego nie da ci żaden elektryk
Testy nowych samochodów

Jeździłem najmocniejszym hybrydowym SUV-em świata. Ma coś, czego nie da ci żaden elektryk

Osławione Ferrari Purosangue jest aż 75 KM i 234 Nm za nim. Tytuł najmocniejszego nieelektrycznego seryjnego SUV-a na świecie należy obecnie do 800-konnego Lamborghini Urusa SE. Wielka moc idzie w parze z wielkimi gabarytami: sam przedni zwis ma przeszło metr długości, nadwozie wraz z lusterkami mierzy 218,1 cm szerokości, a całość waży ok. 2,5 tony! Zanim zapytasz, gdzie tym parkować, odpowiem, jak się tym jeździ. Spoiler alert: sam byłem zaskoczony.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Używany Land Rover Defender za ponad milion złotych. Możesz sobie wybrać kolor. Kupujesz?
Aktualności

Używany Land Rover Defender za ponad milion złotych. Możesz sobie wybrać kolor. Kupujesz?

Ile bylibyście gotowi zapłacić za Land Rovera Defendera z drugiej ręki? Nie, nie tego nowego, nowoczesnego, choć wciąż rasowo wyglądającego, ale za wersję klasyczną, na solidnej ramie, z nitowanym aluminiowym nadwoziem. Kilkunastoletniego, ale w doskonałym stanie, odbudowanego od podstaw, z dodatkowym wyposażeniem. Jeśli nie macie na koncie miliona z okładem, to ta konkretna oferta może nie być dla was.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
To Lamborghini jest "lekkomyślne". Model Temerario podnosi ciśnienie
Premiery

To Lamborghini jest "lekkomyślne". Model Temerario podnosi ciśnienie

Lamborghini godzi ze sobą technologię elektryczną ze spalinową. Tym razem, wprowadzając na rynek model Temerario, włoski producent stawia na hybrydowy układ napędowy, który łączy nowoczesność z klasyczną mocą silnika V8. Czy to przyszłość supersamochodów? Wszystko na to wskazuje.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Chevrolet nie poddaje się presji ekologów. Corvette ZR1 wciąż kusi silnikiem V8, najmocniejszym w historii
Aktualności

Chevrolet nie poddaje się presji ekologów. Corvette ZR1 wciąż kusi silnikiem V8, najmocniejszym w historii

Producenci samochodów coraz częściej całkowicie przechodzą na elektromobilność, a tymczasem Chevrolet już wkrótce zaoferuje klientom nową generację modelu Corvette ZR1. Legenda powraca teraz z najmocniejszym silnikiem V8, jaki został wyprodukowany w Ameryce przez koncern samochodowy. Łącząc kultową stylistykę i oszałamiające osiągi, nowa Corvetta ma stanąć w szranki z najlepszymi supersamochodami na świecie, zarówno w wersji coupé, jak i kabriolet.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Nowe BMW M5 wolniej przyspiesza do 100 km/h i jest o 540 kg cięższe od poprzednika. Ale ma to plusy
Aktualności

Nowe BMW M5 wolniej przyspiesza do 100 km/h i jest o 540 kg cięższe od poprzednika. Ale ma to plusy

Z jednej strony to najmocniejsze i najsilniejsze BMW M5 wszech czasów: ma 727 KM i 1000 Nm. Tylko że w porównaniu z poprzednikiem okazuje się cięższe o prawie jednego Polskiego Fiata 126p i przyspiesza od 0 do 100 km/h o 0,1 s wolniej. Nawet bagażnik ma mniejszy, i to pomimo dłuższego aż o 11,3 cm nadwozia. Wszystko przez napęd hybrydowy. Wbrew pozorom są korzyści tego rozwiązania, a wśród nich — nawet radość z jazdy.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Land Rover Defender 90 V8 – absurdalnie wspaniały!
Testy nowych samochodów

Land Rover Defender 90 V8 – absurdalnie wspaniały!

Krótki, wysoki, trzydrzwiowy, terenowy oraz z wielkim i mocnym silnikiem – taki miks może wydawać się bez sensu, ale właśnie to jest w tym samochodzie najciekawsze. Nie ma miejsca na zbędne kalkulacje — albo to kupujesz, albo nie. W przenośni i dosłownie.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Następca Lamborghini Huracana będzie hybrydą z silnikiem V8
Aktualności

Następca Lamborghini Huracana będzie hybrydą z silnikiem V8

Co ma wspólnego Lamborghini Huracan i hybryda? Otóż taki układ napędowy zostanie zastosowany w następcy tego modelu. Konstrukcja będzie opierała się na podwójnie doładowanym benzyniaku V8. Już dziś możemy być pewni niesamowitych osiągów nowego pojazdu.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Pierwszy Lexus był konstruowany z szokującą pedanterią, ale dwie rzeczy poszły nie tak
Aktualności

Pierwszy Lexus był konstruowany z szokującą pedanterią, ale dwie rzeczy poszły nie tak

Jeden z głównych menedżerów Toyoty stwierdził, że takiego auta po prostu nie da się zbudować. Badania rynkowe pokazywały, że ów model nie ma wielkich szans na sukces w USA. Mimo to japoński gigant wyłożył na niego największe pieniądze w swojej historii. Poznaj kulisy powstawania marki Lexus.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem nowym Fordem Mustangiem 5.0 V8. I to jest prawdziwy Mustang!
Testy nowych samochodów

Jeździłem nowym Fordem Mustangiem 5.0 V8. I to jest prawdziwy Mustang!

Jeśli ktoś uważał, że elektryczny SUV Mustang Mach-E oznacza koniec klasycznego Mustanga, to był w dużym błędzie. W 60. rocznicę powstania tego popularnego sportowca Ford powraca z jego nową generacją, i to w starym, dobrym stylu. Fani będą zadowoleni.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Bentley kończy w Europie ze słynnym spalinowym silnikiem. I to w aż trzech modelach. Znamy powód
Aktualności

Bentley kończy w Europie ze słynnym spalinowym silnikiem. I to w aż trzech modelach. Znamy powód

To dopiero ironia losu. W tym roku mija 65 lat od debiutu silnika V8 w gamie Bentleya. I to właśnie teraz najnowsza generacja tej jednostki znika z oferty trzech modeli tej marki w Europie, Wielkiej Brytanii i na Bliskim Wschodzie. Dlaczego?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Czy samochód za ponad milion może mieć wady, czy to tylko wylęgarnia zalet? Mercedes-AMG S 63 dał mi odpowiedź
Testy nowych samochodów

Czy samochód za ponad milion może mieć wady, czy to tylko wylęgarnia zalet? Mercedes-AMG S 63 dał mi odpowiedź

10 lat temu do kupna nowego auta, w którym nie było wiele więcej potrzebne do szczęścia, wystarczyła pięcocyfrowa kwota. Dziś trzeba już sześciu cyfr – i to nie zawsze z jedynką z przodu. A co oferuje samochód za 7-cyfrową kwotę? Milion zalet za milion złotych? Czy w Mercedesie-AMG S 63 E Performance w ogóle da się na coś narzekać? Sprawdziłem.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Mozolne początki Forda Mustanga. Najsłynniejsze z aut, które mogły nigdy nie powstać, kończy 60 lat
Aktualności

Mozolne początki Forda Mustanga. Najsłynniejsze z aut, które mogły nigdy nie powstać, kończy 60 lat

Ford Mustang to najsłynniejszy z samochodów, które mogły nigdy nie powstać. Choć auto zostało jedną z największych legend motoryzacji, hitem zbudowanym w liczbie przeszło 10 mln sztuk, który jeszcze więcej milionów zarobił dla firmy, to jego pomysłodawca musiał się zmagać z niechęcią menedżerów Forda, walczyć z kosztami i ścigać się z czasem. Oto kulisy powstawania pierwszego Mustanga, który debiutował 60 lat temu, mógł nosić nadwozie sedan i nazwę… Bronco.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Ostatni oddech pełną piersią. Pożegnałem spalinowe Porsche Cayenne S Coupe z V8
Testy nowych samochodów

Ostatni oddech pełną piersią. Pożegnałem spalinowe Porsche Cayenne S Coupe z V8

Niemcy postanowili z przytupem pożegnać spalinowe Porsche Cayenne i Cayenne Coupe. W przedśmiertnej promocji wersja S dostała dwa "gary" gratis. A więc upsizing zamiast downsizingu! Elegancki, głęboki dźwięk ośmiu cylindrów w końcu jednak ucichnie... Będziemy za nim tęsknić, bo jest wart każdej złotówki. Zresztą 474-konny silnik to niejedyna mocna strona odświeżonego Porsche Cayenne S Coupe.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.