Corvette ZR1 z prędkością 233 mil na godz., czyli 375 km na godz. (!), poprowadził Mark Reuss, prezes koncernu General Motors (GM). Taką prędkość uzyskano na szóstym biegu przy maksymalnych obrotach silnika. Obok kierowcy siedział inżynier, który na bieżąco kontrolował wszystkie parametry.
Corvette ZR1 najszybszym autem GM w historii
Nie był to jednorazowy wyczyn. Prędkość 230 mil na godz. przekroczono podczas wielu przejazdów w dwóch samochodach rozwojowych Corvette ZR1 z nadwoziami coupe. Auta były ustawione w trybie "Top Speed", miały standardowe zawieszenie i pakiet aerodynamiczny z elementami z włókna węglowego.
Miejscem bicia rekordu był owalny tor testowy ATP w Papenburgu, w Niemczech, dokładnie jego proste odcinki w kierunku północnym i południowym. Ten obiekt umożliwił osiągnięcie optymalnych warunków, w tym odpowiednią temperaturę i gęstość powietrza. Wcześniej inżynierowie Chevroleta ustanowili na nim maksymalne prędkości dla szóstej i siódmej generacji Corvette ZR1 oraz szóstej generacji Camaro ZL1.
Corvette ZR1 - ponad 1000 KM z silnika 5.5 V8 twin-turbo
Najnowsza, ósma generacja Chevroleta Corvette po raz pierwszy ma centralnie umieszczony silnik. W wyczynowej wersji ZR1 to jednostka LT7, czyli 5,5-litrowe V8 dodatkowo wspomagane przez dwie turbosprężarki. Parametry są piorunujące. Moc maksymalna wynosi 1064 KM mocy, a moment obrotowy to 1123 Nm.
Model ZR1 2025 ma największą moc spośród wszystkich fabrycznych Corvette, a sam motor jest najmocniejszą "V8-ką", jaką kiedykolwiek wyprodukowano w USA przez producenta aut.