- Od 1999 r. łącznie sprzedano ok. 13 mln lexusów IS kilku generacji w ponad 40 państwach
- Wersje dla Ameryki Północnej i Japonii różnią się głównie nazwą
Pierwsze dziesięć lat upłynęły Lexusowi bez ani jednego samochodu klasy średniej, przynajmniej w europejskim rozumieniu tego słowa. Do 1999 r. gama tej japońskiej marki premium zaczynała się dopiero od klasy wyższej. Nieprawdopodobne, biorąc pod uwagę, że dziś Lexus jest obecny nawet w segmencie małych SUV-ów.
Debiutem Lexusa w klasie średniej był przedstawiony w 1999 r. model IS, w pierwszej generacji oferowany nawet w takiej nietypowej dla tej marki formie jak kombi. Obecne IS jest z nami od 2020 r., a w jego gamie znajduje się motoryzacyjna rzadkość.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoChodzi o wolnossące V8, które z samochodów premium nieubłaganie wypierają coraz ostrzejsze normy emisji spalin i elektromobilność. Wydaje się, że w ofercie następnego wcielenia Lexusa IS zabraknie już miejsca dla tego typu jednostki. Póki więc jest, trzeba to celebrować. Dlatego japońska firma przygotowała dwie limitowane wersje: jedną dla Japonii, jedną dla Ameryki Północnej. Oba warianty powstaną w liczbie 500 sztuk i są praktycznie identyczne, ale różni je m.in. nazwa.
Przeczytaj także: Te osobliwe Skody nie są obrazem AI. One naprawdę istnieją. Bazują na modelach, które znasz na pamięć
Limitowane Lexusy IS 500: Brembo, BBS i te kolory
Odmiana dla Ameryki Północnej nazywa się Lexus IS 500 Ultimate Edition, zaś dla Japonii Lexus IS 500 Climax Edition. Specjalnie dla nich opracowano nowe jasnoszare metalizowane lakiery: dla USA odcień Wind, dla Kraju Kwitnącej Wiśni — Neutrino. W środku mamy akcenty w torowej czerwieni (Circuit Red), a design kierownicy jest inspirowany legendarnym już Lexusem LFA, czyli supersamochodem produkowanym w latach 2010-2012.
Przeczytaj także: Jeździłem SUV-em Mazdy z największym dieslem na rynku. Ten zasięg i zużycie paliwa to na serio?
W obu limitowanych wersjach znalazły się przednie tarcze hamulcowe marki Brembo o średnicy 38 cm i z sześcioma tłoczkami. 19-calowe obręcze kół pochodzą od innej sławy: BBS.
Lakier lakierem, tarcze tarczami, ale i tak najważniejszy jest silnik, czyli jedno z ostatnich wolnossących V8 na Ziemi montowanych w samochodzie premium. Ta 5-litrowa jednostka rozwija 472 KM, zaś jej maksymalny moment obrotowy wynosi 536 Nm.
Lexus IS 500 Ultimate Edition trafi na rynek USA jesienią 2025 r., a Climax Edition do Japonii — w sierpniu 2025 r.