Logo
WiadomościAktualnościNiemieckie firmy już cierpią przez cła Trumpa. Padła ogromna kwota. To tylko za jeden miesiąc

Niemieckie firmy już cierpią przez cła Trumpa. Padła ogromna kwota. To tylko za jeden miesiąc

Kwiecień 2025 r. był pierwszym miesiącem obowiązywania nowych wysokich ceł na samochody importowane do USA. Stawka wynosi aż 25 proc., co oznacza dodatkowe wydatki dla producentów. Teraz już wiadomo, jak duże one są.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Jakie cła nałożył prezydent Trump?
Jakie są koszty ceł w kwietniu 2025 roku?
Jakie są konsekwencje dla niemieckich producentów?
Ile wynoszą cła na auta importowane do USA?

Przeczytaj także: Obejrzałem najnowszego SUV-a MG. Powstał z pomocą dwóch niemieckich gigantów

Tyle wniosły cła Trumpa na auta z Niemiec

VDA to Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Motoryzacyjnego, które zrzesza aż ponad 620 spółek działających u naszego zachodniego sąsiada. I to właśnie prezeska VDA Hildegard Mueller podała szacunkowe koszty ceł w rozmowie z Funke MedienGruppe z 20 czerwca, cytowanej przez Reutersa.

Przeczytaj także: Te marki aut mają największe spadki w 2025 r. W Polsce jest większy przegrany od Tesli. Zaskoczenie na 6. miejscu

Z szacunków VDA wynika, że łącznie cła wyniosły ok. pół miliarda euro — i dotyczy to jedynie kwietnia 2025 r. oraz wyłącznie niemieckich producentów (choć trzeba przyznać, że w całej Unii Europejskiej to właśnie oni eksportują najwięcej samochodów osobowych do Stanów Zjednoczonych).

A to oznacza dwa scenariusze: albo niemieccy producenci wezmą te potężne koszty na siebie, co położy się cieniem na ich przychodach, albo przeniosą je na amerykańskich klientów, co oznacza wzrost cen nowych aut w USA.

Udostępnij:
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium