- Mercedes‑Maybach SL 680 Monogram Series to najbardziej sportowy Maybach w historii
- Samochód kosztuje minimum 1 mln 285 tys. zł. Producent liczy, że wkrótce będzie w Polsce ok. 25 właścicieli tej maszyny
- Opcjonalna, zdobiona pokrywa silnika powstaje przy pomocy robota dysponującego półtora tysiącem punktów wyrzutowych lakieru
Jeśli spojrzysz na dane, to nic nadzwyczajnego. Zwłaszcza w epoce hipermocnych elektryków. Tyle że Mercedes‑Maybach SL 680 Monogram Series jest spalinowy, a jego atuty nie ograniczają się do 585 KM.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoByłem na polskiej premierze tego najdroższego z Mercedesów. Jak się dowiedziałem, jeszcze przed galą kupiło go pięciu Polaków, a wkrótce może przybyć kolejnych 20 właścicieli auta, którego producent określa mianem "najbardziej sportowego modelu w historii marki Maybach".
Przeczytaj także: Jeździłem Lamborghini Urusem S, czyli najmocniejszym hybrydowym SUV-em świata. Ma coś, czego nie da ci żaden elektryk
Najdroższy model Mercedesa: tylko dwa kolory
Mercedes‑Maybach SL 680 Monogram Series kosztuje w Polsce minimum 1 mln 285 tys. zł. Żaden inny Mercedes — nieważne, czy z logo AMG, czy Maybacha — nie ma wyższej ceny wyjściowej. Co ciekawe, w gamie są tylko dwa malowania nadwozia: biało-czarny i czerwono-czarny.
Przeczytaj także: Kosztuje od 643 tys. zł, a i tak w tym europejskim kraju jest hitem nr 1. Nie chodzi o Monako
Z czasem paleta zapewne — nomen omen — się wzbogaci. Oczywiście, klient może zamówić kolor spoza standardowej gamy, ale to już się przesuwamy do obszaru zamówień specjalnych.
Wśród garstki opcji Mercedesa‑Maybach SL 680 Monogram Series znalazło się zdobienie pokrywy silnika. Na żywo nie wygląda to specjalnie imponująco, ale proces tworzenia jest bardzo skomplikowany: uczestniczy w nim m.in. robot wyposażony w aż półtora tysiąca punktów wyrzutowych lakieru. Taka maska wymaga 37417 zł dopłaty.
Mercedes‑Maybach SL 680 Monogram Series zwraca uwagę także m.in. podświetlanymi konturami grilla i 21-calowymi obręczami kół. Samochód na zdjęciach ma standardowe felgi, ale za 28782 zł można dokupić lżej wyglądające obręcze ze znacznie większą liczbą "ramion".
W porównaniu ze standardowym Mercedesem-AMG SL odmiana z logo Maybacha ma jeszcze więcej materiałów wygłuszających wnętrze — i to aż o 15 kg. Z drugiej strony taki silnik musi brzmieć pięknie.
Najdroższe cabrio Mercedesa: silnik, moc, 0-100 km/h
Mercedes‑Maybach SL 680 Monogram Series jest totalnie spalinowym samochodem. Wyposażono go w turbodoładowane 4-litrowe V8 rozwijające 585 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi aż 800 Nm i jest serwowany od 2500 obr./min. Mierzące 470,5 cm długości auto przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w 4,1 s.