Odbywać się to będzie niezależnie od uruchomienia trzeciej zmiany produkcyjnej w kanadyjskiej fabryce Chryslera Brampton Assembly Plant. Tak więc obok pojazdów Jeep Grand Cherokee oraz minivanów Chrysler Voyager - gama produkcyjna Chrysler Group w Austrii obejmie także najnowsze "flagowce" z napędem RWD (tylnym) i AWD (na wszystkie koła).

"Zainteresowanie samochodami Chrysler 300C Touring i Sedan na rynkach światowych od chwili ich debiutów było większe niż mogliśmy przypuszczać, a ilość zamówień na przyszły rok znacznie przekracza nasze prognozy" - mówi Dieter Zetsche, prezes i dyrektor naczelny Chrysler Group - "Uruchomienie w przyszłym roku dodatkowej produkcji w Austrii pozwoli nam szybciej zaspokajać rosnący popyt na te auta przez fabrykę, której zdolność wytwarzania pojazdów światowej jakości została już wielokrotnie sprawdzona".

W zakładach Magna Steyr montowane będą różne wersje samochodów Chrysler 300C Touring i Sedan: dla ruchu lewo- i prawostronnego, wersje wyczynowe SRT-8 oraz z silnikiem Diesla, która pojawi się pod koniec 2005 roku. Doskonałym świadectwem elastyczności produkcyjnej Magna Steyr jest fakt, iż odbywać się to będzie w tym samym zakładzie, gdzie obecnie wytwarzane są samochody Jeep® Grand Cherokee i Chrysler Voyager.

"To powód do dumy, iż program produkcji samochodu Chrysler 300C obejmie także

i nasze zakłady w ramach tradycyjnie doskonałej współpracy" powiedział Manfred Remmel, prezes i dyrektor naczelny Magna Steyr - "Jest to także dowód zaufania ze strony Chrysler Group wobec naszego potencjału reagowania na zmienne warunki rynkowe w sposób elastyczny i kompetentny".

Współpracę z Magna Steyr Graz w zakresie wdrażania wspólnej strategii produkcji rozwijać będzie także zależna od Chrysler Group firma Automobilproduktion Chrysler Austria. Jej zakres obejmie m.in. zaopatrzenie i zarządzanie materiałowe, inżynierię pojazdów oraz wspomaganie systemów dystrybucji. Produkcja pojazdów Chrysler Group w Austrii od roku 1992 wyniosła już 918.000 sztuk, a współpraca z Magna Steyr trwa nieprzerwanie od roku 1994.

Strategia produkcji Chrysler Group w zakresie pojazdów tylno-napędowych jest wyrazem stałego dążenia do nowatorskich form elastyczności produkcji. Decyzja o współpracy z Magna Steyr jest kolejnym przykładem elastyczności działania (Bussiness Model Flexibility), która pozwala uruchomić produkcję gamy 300C poza Ameryką Północną bez dodatkowych nakładów kapitałowych na oprzyrządowanie i wyposażenie montażu. To także sposób na uniknięcie nadmiernych kosztów związanych z importem i dystrybucją pojazdów na wielu rynkach światowych. Do wyboru są trzy silniki benzynowe, poczynając od ekonomicznego V-6 o pojemności 2.7-litra poprzez 3.5-litrowy V-6 High Output, a kończąc na legendarnym HEMI® V-8 o pojemności 5.7 litra. Ten właśnie silnik posiada system dezaktywacji cylindrów MDS (zmiennej pojemności czynnej), który zapewnia pełną moc HEMI w połączeniu z ograniczonym zużyciem paliwa. Jako standardowe wyposażenie silnika V-8 system MDS oferowany jest wyłącznie w samochodach rodziny 300C.

Od początku bieżącego roku wolumen sprzedaż samochodów Chrysler 300C i Dodge Magnum osiągnął już 105.000 sztuk. Od czasu swej premiery model 300C zdobył już 40-procentowy udział w segmencie pełnowymiarowych samochodów klasy luksusowej na rynku kanadyjskim, a na rynku USA udział ten przekracza 30 procent. Dla światowych wytwórców oryginalnego wyposażenia (Orginal Equipment Manufacturers) do produkcji motoryzacyjnej Magna Steyr jest jednym z głównych partnerów w skali światowej. Należąca do Magna Steyr firma Magna International Inc. jest czołowym światowym dostawcą usług montażowych pojazdów OEM. Działalność Magna obejmuje projektowanie i wytwarzanie systemów, zespołów oraz komponentów do pojazdów samochodowych a także inżynierię i montaż kompletnych pojazdów na rynki Ameryki Północnej, Europy, Południowej Afryki i Azji. Magna Steyr zatrudnia około 81.000 pracowników w 217 zakładach oraz  49 ośrodkach badawczo-rozwojowych w 22 krajach świata.