Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Volvo V70

Volvo V70

Volvo V70

Volvo V70 to największe kombi produkowane przez szwedzką markę. Auto pojawiło się w 1996 roku jako następca modelu 850, będąc jednocześnie z nim blisko spokrewniony. 4-drzwiową odmianą sedan modelu, była S70-ka.

V70 w porównaniu do swojego poprzednika otrzymał również pudełkowate nadwozie, jednak wszelkie krawędzie zostały zaokrąglone – także wewnątrz. Dzięki temu auto wyglądało na znacznie nowocześniejsze. Z tyłu natomiast zachowano charakterystyczne, pionowe światła. Wnętrze charakteryzowało się dużą przestronnością, a bagażnik miał 480 litrów pojemności, jednak po złożeniu II rzędu siedzeń, liczba ta rosła do 1610 litrów.

Jak przystało na szwedzkiego producenta, przewidziano szeroką gamę jednostek napędowych (wszystkie 5-cylindrowe) do V70-ki. Wśród benzyniaków, najmniejszy silnik miał 2 litry pojemności i w zależności od turbosprężarki czy jej braku generował od 126 do 226 KM. Większy, 2,3-litrowy silnik dysponował mocą 240 lub 250 KM, 2,4-litrowy motor – 144 lub 170 KM, a największa, 2,5-litrowa jednostka generowała od 144 do 265 KM (w wersji R). Jedyny 2,5-litrowy turbodiesel (od Volkswagena) rozwijał 140 KM. Napęd kierowany był na przednią, lub obie osie za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej bądź 4- lub 5-stopniowego automatu.

Mimo iż następca S70 otrzymał nazwę S80, w przypadku kombi postanowiono zachować dotychczasowe nazewnictwo. 2. generacja V70-ki pojawiła się na rynku w 1999 roku. Auto zostało zbudowane na płycie podłogowej Forda – P2. Dzięki większej ingerencji w design nadwozia, druga odsłona dużego szwedzkiego kombi prezentowała się znacznie lepiej od poprzednika.

Auto zyskało łagodną i elegancką linię, lecz ze względów użytkowych zachowano pudełkowatą tylną część nadwozia. Nawiązaniem do poprzednika były także pionowe tylne światła. Jeśli chodzi o pojemność bagażnika, nie uległa ona praktycznie zmianie. Co ciekawe, w tej odmianie można było zamówić dodatkowe 2 siedzenie znajdujące się w przestrzeni bagażowej. Zostały zamocowane tyłem do kierunku jazdy, jednak czyniły V70-kę autem 7-osobowym, choć najlepiej na tych miejscach czuły się dzieci.

W 2005 roku przeprowadzono drobną kurację odmładzającą, która objęła zmianę reflektorów oraz odświeżenie wnętrza. Ponownie ilość silników montowanych pod maską V70-ki była bardzo duża. Benzyniaki zaczynały się od 180-konnej, doładowanej jednostki 2.0, choć słabszym silnikiem było wolnossące 2.4 generujące 140 KM. Ta sama jednostka rozwijała także 170 KM, a z turbosprężarką – 200 KM. Największy, 2,5-litrowy motor dysponuje mocą 210, 250 lub 300 (w przypadku topowej wersji R) KM. Wśród turbodiesli dostępny był 2,5-litrowy TDI (od koncernu Volkswagena), oraz 2,4-litrowy silnik generujący 130, 163 lub 185 KM. Napęd kierowany był na przednią lub obie osie za pomocą 5- lub 6-biegowej skrzyni ręcznej lub przekładni automatycznej (Geartronic) o tej samej liczbie przełożeń.

W 2007 roku do produkcji weszła 3. generacja V70-ki. Jej bliźniacza odmiana 4-drzwiowa wciąż produkowana była pod nazwą S80. Podobnie jak wcześniej, auto skonstruowano na płycie podłogowej produkcji Forda, tym razem jednak o oznaczeniu Y20, na której bazuje S80, a także Ford Mondeo.

Mimo zachowania tych samych rozmiarów, nadwozie zmieniło się diametralnie. Stylistycznie auto zbliżyło się do innych modeli marki, a także zyskało bardzo na elegancji, szyku i dynamice. Charakterystyczne tylne pionowe lampy, zostały nieco rozszerzone u swej podstawy. Wnętrze zostało wykonane z typowo szwedzkim stylu, jednak jakość użytych materiałów i ich spasowanie stoją na bardzo wysokim poziomie, podobnie jak komfort podróżowania w komplecie pasażerów.

Bagażnik uległ znacznemu powiększeniu, a jego pojemność wynosi teraz 575 litrów. W ciągu produkcji dokonywano wielu poprawek i kilka liftingów. Pierwszy zmiany przyszły w 2009 roku, kiedy zmianom uległy silniki. 2 lata później przeprojektowano lusterka i reflektory, a wewnątrz – deska rozdzielcza. W 2013 roku przyszła pora na kolejną kurację odmładzającą. Tym razem „oberwało się” grillowi, zderzakowi i halogenom. Wnętrze również zostało nieco zmienione.

Najsłabszym benzyniakiem była wolnossąca jednostka 2.0 generująca 145 KM. Wersja z turbosprężarką rozwijała 203 lub 240 KM. Silnik 6-cylindrowy mógł mieć pojemność 3 (z turbosprężarką) lub 3,2 (wolnossący) litra i generować kolejno 285 lub 304 oraz 243 KM. Wśród turbodiesli, podstawowy silnik miał 1,6 litra pojemności i generował 109, a potem 115 KM. Większe, 2- i 2,4-litrowe silniki dysponowały odpowiednio 136 lub 163 oraz 163, 175, 185 lub 215 KM. Moc przekazywana była na przednią lub obie osie za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub automatu o tej samej liczbie przełożeń.

W 2016 roku zakończono produkcję V70-ki, a jej następcą został model V90.

Rywalami Volvo V70 są m.in. BMW serii 5 Touring, Audi A6 Avant oraz Mercedes-Benz klasy E.

Volvo V70 - generacje

Volvo V70 I (1997&nbsp-&nbsp2000)

Volvo V70 I (1997 - 2000)

Volvo V70 II (1999&nbsp-&nbsp2007)

Volvo V70 II (1999 - 2007)

Volvo V70 III (2007&nbsp-&nbsp)

Volvo V70 III (2007 - )

Volvo V70 - powiązane artykuły

Ranking kombi klasy wyższej z dieslem - 10 najciekawszych propozycji

Ranking kombi klasy wyższej z dieslem - 10 najciekawszych propozycji

Oto praktyczne wersje aut klasy wyższej, które sprawdzą się w różnych sytuacjach – i w roli rodzinnych transportowców, i pojazdów do małego biznesu. Tym razem wybraliśmy 10 aut z dieslem w różnej cenie.

Używane kombi za 25 tys. zł - duża przestrzeń w dobrej cenie

Używane kombi za 25 tys. zł - duża przestrzeń w dobrej cenie

W ostatnim czasie największym zainteresowaniem w salonach cieszą się SUV-y i crossovery, ale znacznie bardziej praktyczne i tańsze w eksploatacji są wersje kombi. Co można kupić za ok. 25 tys. zł? Prześwietlamy segmenty C, D i E.

Używane Volvo V70 III – tanio raczej nie będzie

Używane Volvo V70 III – tanio raczej nie będzie

Używane Volvo V70 3. generacji kusi ceną, ale uwaga: to może być pułapka! Większym problemem okazują się koszty utrzymania tego modelu, a w wielu wersjach – również paliwa. W zamian samochód naprawdę sporo oferuje.

Używane kombi za 10 tys. zł - które będzie najlepszym wyborem?

Używane kombi za 10 tys. zł - które będzie najlepszym wyborem?

Ryzyko jest spore, ale jeśli się uda, już za 10 tys. zł możecie stać się posiadaczami przestronnego i pakownego kombi klasy wyższej, które jeszcze trochę wam posłuży. Oto 5 naszych typów.

Duże, pakowne kombi za 25 tys. zł - ranking klasy średniej

Duże, pakowne kombi za 25 tys. zł - ranking klasy średniej

Dużych kombi klasy średniej nie brakuje, ale bez przymierzenia się do każdego z modeli trudno powiedzieć, które z nich jest największe. Wybraliśmy 10 najlepszych i sprawdziliśmy, które z nich są najobszerniejsze.

Top 10 - dobre rodzinne auto z napędem 4x4

Top 10 - dobre rodzinne auto z napędem 4x4

Mają 7-10 lat, są trwałe, mocne, pojemne, a do tego dzięki napędowi 4x4 poradzą sobie na śliskiej nawierzchni – prezentujemy dziesięć atrakcyjnych aut klasy średniej za 30-40 tys. zł

Prestiżowe kombi za 35 tys. zł - wybór jest całkiem spory

Prestiżowe kombi za 35 tys. zł - wybór jest całkiem spory

W luksusowym segmencie modeli z nadwoziem kombi nie jest zbyt dużo, ale za 30-40 tys. zł można znaleźć coś interesującego – co ciekawe, nie tylko wśród aut niemieckich marek

Trwałe auta z napędem 4x4 za 20 tys. zł - Top 5

Trwałe auta z napędem 4x4 za 20 tys. zł - Top 5

Jesienią i zimą wzrasta zainteresowanie modelami z napędem 4x4. Czy mając do wydania 20 tys. zł i poszukując klasycznego auta osobowego, można liczyć na ciekawe oferty takich samochodów?

Pakowne kombi klasy średniej za 15-20 tys. zł

Pakowne kombi klasy średniej za 15-20 tys. zł

Sprawdzamy możliwości przewozowe kombi klasy średniej sprzed 10 lat. Kosztują one niezbyt wiele, bo najczęściej 15-20 tys. zł. Oceniamy też ich niezawodność i trwałość.

Używane kombi za 10 tys. zł - szukamy pakownego i dużego auta klasy wyższej

Używane kombi za 10 tys. zł - szukamy pakownego i dużego auta klasy wyższej

Audi A6, BMW serii 5, Mercedes kl. E, Opel Omega i Volvo V70 – to nasze typy na używane kombi za 10 tys. zł. Ale czy warto się nimi zainteresować? I co sobą dziś reprezentują? Przeglądając ogłoszenia, wytypowaliśmy pięć modeli nadal wartych uwagi – szeroka oferta, dobry dostęp do zamienników i części używanych

Genewa 2013: Wielka modernizacja Volvo

Genewa 2013: Wielka modernizacja Volvo

Tego jeszcze nie było, Volvo modernizuje niemal całą gamę modelową. Lifting objął modele: S60, V60, XC60, V70, XC70 i S80.

Volvo V70 R-Design: kombi z charakterem

Volvo V70 R-Design: kombi z charakterem

Choć Volvo V70 to typowo rodzinne auto, z pakietem R-Design i silnikiem 1.6 T gwarantuje emocje. Ale ten „szwed” zaskakuje też pod innym względem

Volvo V70

Volvo V70

V70 to jedna z większych limuzyn szwedzkiego producenta dostępna tylko w wersji kombi czyli Station Wagon. Luksus, wygoda i bezpieczeństwo przede wszystkim.

Rodzinne kombi za 5, 10 i 15 tysięcy złotych. Laguna, Passat, Volvo V70

Rodzinne kombi za 5, 10 i 15 tysięcy złotych. Laguna, Passat, Volvo V70

Wśród używanych samochodów dużym zainteresowaniem cieszą się kombi klasy średniej. Gwarantują wysoki komfort jazdy, są przestronne i stosunkowo dobrze chronią pasażerów. Na rynku nie brakuje ciekawych propozycji za rozsądne pieniądze.

Audi A6 Avant, Opel Omega Caravan, Volvo V70 - Niezłe wózki!

Audi A6 Avant, Opel Omega Caravan, Volvo V70 - Niezłe wózki!

Kiedy się ma małe dzieci, wyjazd nawet na dłuższy weekend oznacza zapotrzebowanie na bagażnik właściwie dowolnej pojemności. Przecież ci najmniejsi mają największe potrzeby. Konieczny jest wózek, fura zabawek, chodzik, ze dwie paki pampersów - a przecież (w pojęciu malucha) nie są one nawet w połowie tak potrzebne, jak ukochany miś, kołderka czy co tam nasi milusińscy uważają za najwspanialszą przytulankę na świecie.

Volvo V70: prawie jak szwedzka stal. Opinie

Volvo V70: prawie jak szwedzka stal. Opinie

Bezpieczne, prestiżowe, praktyczne, wygodne i szybkie. Kilka lat temu było zarezerwowane wyłącznie dla najbogatszych. Obecnie można je kupić za niecałe 10 tysięcy złotych. Czy warto zaryzykować?

Volvo V70 Drive 1.6D - Przyjazny rodzinie i środowisku

Volvo V70 Drive 1.6D - Przyjazny rodzinie i środowisku

Moda na ekologię sprawia, że obecnie każdy producent samochodów ma w swojej ofercie modele przyjazne środowisku. W Volvo ich gama (aktualnie C30, S40, V50, V70, S80, XC60 i XC70) nosi oznaczenie DRIVe i wyróżnia się niskim poziomem emisji dwutlenku węgla oraz ekonomicznym spalaniem. W teście – rodzinne kombi Volvo V70.

Volvo V70 2.4 D5 Summum - Szwedzki w każdym calu

Volvo V70 2.4 D5 Summum - Szwedzki w każdym calu

Szwecja kojarzy się przede wszystkim z surowym klimatem, Ikeą i oczywiście z olbrzymimi kombi Volvo. Od tego roku fani dużej przestrzeni na kołach mają możliwość jazdy nowym modelem V70.

Volvo V70 - Kombi z charakterem

Volvo V70 - Kombi z charakterem

Volvo V70 to doskonały przykład na to, że kombi może być atrakcyjne, pozostając jednocześnie praktycznym. Chociaż zerwano z tradycyjną kanciastą karoserią, niezmiennie jest to auto, które nadal wyróżnia się funkcjonalnością.

Volvo V70

Volvo V70

Przód nowego V70 jest podobny do tego znanego z modelu S80. Tylna klapa, oryginalne tylne lampy i duży napis Volvo na tylnej klapie na nie pozwolą pomylić V70 z żadnym innym kombiakiem.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech