Patrząc na nowe V70, można jednak śmiało powiedzieć, że ten facet wie, co mówi.Trzecia generacja najpopularniejszego kombi w klasie premium na świecie to auto nowoczesne i zaprojektowane w typowym dla Volvo stylu łączącym elegancję z funkcjonalnością. Już poprzednie dwie generacje modelu były wzorcami w segmencie, sprawiając, że często słów "kombi" i "Volvo" używano jak synonimów. Trzecia może tylko to potwierdzić.Komfort i bezpieczeństwo Duży nacisk inżynierowie koncernu położyli na poprawę komfortu i właściwości jezdnych modelu. Auto może być wyposażone w unowocześniony system aktywnego zawieszenia Four-C z układem elektronicznej kontroli amortyzacji, które dostosowuje pracę zawieszenia do stylu jazdy, prędkości i warunków drogowych oraz pozwalana wybór jednego z trzech nastawów: Comfort, Sport i Advanced. Instalowany seryjnie układ dynamicznej kontroli strabilności i trakcji (DSTC) wspomaga kierowcę podczas jazdy i pozwala na zachowanie kontroli nad samochodem. W topowej odmianie T6 zastosowano stały napęd na obie osie z elektronicznie sterowanym sprzęgłem hydraulicznym, za pośrednictwem którego moment przekazywany jest na koła o najlepszej przyczepności.Nad bezpieczeństwem pasażerów czuwają m.in. przednie i boczne airbagi, 3-punktowe pasy z napinaczami na wszystkich miejscach, systemy SIPS (Side Impact Protection System) i WHIPS (Whiplash Protection System) chroniące przed obrażeniami podczas uderzeń w bok i tył auta, BLIS (Blind Spot Information System) informujący o obiektach w tzw. martwym polu widzenia kierowcy oraz znany z flagowego modelu S80 adaptacyjny tempomat z układem ostrzegania przed potencjalną kolizją. Moc bez kompromisówPo raz pierwszy pod maskę V70 trafi nowy silnik T6. Rzędowa, 6-cylindrowa, aluminiowa jednostkao poj. 3,0 l wykorzystuje zaawansowaną technologię turbodoładowania twin-scroll (podwójnego wlotu, gdzie po jednym strumieniu powietrza kierowane jest bezpośrednio na każde 3 cylindry, przyspieszając reakcje przepustnicy). Silnik osiąga moc 285 KM i moment 400 Nm, co pozwala na przyspieszanie do 100 km/h w 7,2 s i rozpędzanie się do 248 km/h.Zmodyfikowana wersja tego silnika o poj. 3,2 l oferowana też będzie bez turbodoładowania. W tej odmianie osiąga moc 238 KM i moment 320 Nm. Gamę jednostek benzynowych uzupełni 5-cylindrowy silnik o poj. 2,5 l (200 KM i 300 Nm). Pod koniec roku do sprzedaży ma trafić również 145-konna jednostka 4-cylindrowa FlexiFuel przystosowana do zasilania biopaliwem (E85).Dla sympatyków turbodiesli Volvo przygotowałdwa silniki: 2.4 D5 (185 KM i 400 Nm) oraz 2.4D (163 KM i 340 Nm).Wszystkie do przeniesienia momentu wykorzystają 6-stopniową skrzynią Geartronic, która może pracować w trybie automatycznym lub manualnym sekwencyjnym (w T6 dodatkowo także Sport dla szybszej zmiany przełożeń podczas dynamicznej jazdy). Silniki D5, 2.4D oraz 2.5T dostępne będą również z 6-biegową skrzynią manualną.Szczegóły techniczne V70 Volvo ujawni w marcu po oficjalnej premierze na salonie w Genewie. Specyfikację wyposażeniową i ceny poznamy pod koniec lata.