Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Jaguar XE

Jaguar XE

Ikona samochodu

Modelem XE, Jaguar powrócił na pole klasy średniej segmentu premium. Jaguar XE został zaprezentowany w 2014 roku, a jego produkcja ruszyła już rok później. Zastąpił wygaszonego w 2009 roku X-Type’a, któremu zarzucano zbyt duże powiązanie z Fordem. Po zmianie właściciela marki, zmieniło się niemal wszystko.

Płyta podłogowa była pomysłu Jaguara, a XE został zaprojektowany zgodnie z nowym językiem stylistycznym przez szefa designu Iana Calluma, i tym samym został upodobniony do wyższych „rangą” modeli XF i XJ. Jednak to co czyni go wyjątkowym to m.in. karoseria, która opiera się na monokoku i aż z 75% składa się z aluminium. Oprócz tego elementy zawieszenia również zostały wykonane z tego lekkiego metalu. Dodatkowo stop aluminium wykorzystany w karoserii, pochodzi z odzysku.

W ofercie znalazł się tylko 4-drzwiowy sedan, a jego współczynnik oporu powietrza jest bardzo niski - Cx=0,26. Nowością w Jaguarze jest także elektryczne wspomaganie kierownicy, zamiast hydraulicznego. Podstawowy diesel może mieć skrzynię manualną o 6 przełożeniach lub 8-biegowy „automat” ZF. Wszystkie inne wersje silnikowe korzystają wyłącznie z przekładni automatycznej. Moc kierowana jest na tylną, lub obie osie (z dołączaną przednią).

Początkowo ofertę stanowił 2-litrowy turbodiesel (163, 180 KM), oraz 4- i 6-cylindrowe silniki benzynowe. W pierwszym przypadku mieliśmy do czynienia z jednostką 2-litrową generującą 200 lub 240 KM, natomiast w drugim - z wariantem sportowym S i 3-litrową V6-tką z kompresorem o mocy 340 KM. W 2017 roku do oferty dołączyła 240-konna odmiana turbodiesla, a mocniejsza 2-litrowa benzyna zyskała 10 KM. Dodatkowo wprowadzono także wersję 300-konną. Jaguar XE S z kolei, legitymował się już mocą 380 KM.

W tym samym czasie na rynku chińskim zadebiutowała wersja XE L, z przedłużonym o 10 cm rozstawem osi. Rywalami Jaguara XE są m.in. BMW serii 3, Mercedes klasy C oraz Audi A4.

Jaguar XE - generacje

Ikona samochodu

Jaguar XE I (2014 - )

Jaguar XE - powiązane artykuły

Z ogrodzenia do więzienia. Kierowca rozbitego Jaguara był poszukiwany i nietrzeźwy

Z ogrodzenia do więzienia. Kierowca rozbitego Jaguara był poszukiwany i nietrzeźwy

Ucieczka przed wymiarem sprawiedliwości zakończyła się na ogrodzeniu. Kierowca rozbitego Jaguara nie tylko miał odbyć karę pozbawienia wolności, ale nie powinien też był w ogóle znaleźć się za kierownicą. Może dlatego wspomógł się alkoholem?
10-letnia limuzyna z mocnym dieslem - który samochód będzie najlepszym wyborem?

10-letnia limuzyna z mocnym dieslem - który samochód będzie najlepszym wyborem?

Około 10-letnie samochody klasy wyższej mają wzięcie na rynku wtórnym, szczególnie gdy są napędzane turbodieslem. Nie małym, 4-cylindrowym, tylko R5, R6 lub V6! Oto siedem ciekawych propozycji.
Jaguar XE – groźne spojrzenie - TEST

Jaguar XE – groźne spojrzenie - TEST

Rywal BMW serii 3 z angielskimi korzeniami przeszedł lifting. Wciąż ujmuje elegancją, podkreśloną perfekcyjnymi proporcjami, ale teraz ma też nowoczesne multimedia oraz lepiej wykonane i bogato wyposażone wnętrze.
Jaguar XE 2.0 D R-Sport - kociak z dieslem potrafi pokazać pazurki

Jaguar XE 2.0 D R-Sport - kociak z dieslem potrafi pokazać pazurki

Po sześciu latach przerwy wśród modeli klasy średniej pojawił się Jaguar XE. Model ten stanowi konkurencję dla takich aut jak Audi A4, BMW serii 3 czy Mercedesa klasy C. Podczas testu wersji 2.0 D R-Sport sprawdziliśmy jak wypada na tle doświadczonych rywali
Kia Stinger GT kontra Audi S5 Sportback i Jaguar XE S - Kia wśród wyższych sfer

Kia Stinger GT kontra Audi S5 Sportback i Jaguar XE S - Kia wśród wyższych sfer

Odkąd Kia nabrała rozpędu, w motoryzacji nic już nie jest tak, jak dawniej. I mało który konkurent ma odwagę działać tak śmiało i agresywnie, jak Koreańczycy. Najnowszy szok to Kia Stinger – efektownie wyglądające 4-drzwiowe coupé, które z 370-konnym silnikiem V6 biturbo, napędem na 4 koła i pełnym wyposażeniem kosztuje 234 900 zł
Jaguar XE 25d AWD R-Sport - z nowym, mocnym dieslem

Jaguar XE 25d AWD R-Sport - z nowym, mocnym dieslem

Nowy silnik wysokoprężny Jaguara ma dwie turbosprężarki, 500 Nm momentu obrotowego i układ oczyszczania spalin z AdBlue. A jak jeździ?
Jaguar XE z napędem 4x4: debiut w Los Angeles, w salonach na wiosnę 2016 r.

Jaguar XE z napędem 4x4: debiut w Los Angeles, w salonach na wiosnę 2016 r.

Jaguar XE – obecny na rynku od roku – dostał teraz napęd na 4 koła.
Chwila prawdy dla Audi A4

Chwila prawdy dla Audi A4

Nowe Audi A4 trafia w pierwszym porównaniu na mocnych i świeżych konkurentów: BMW serii 3 przekonuje świetnym prowadzeniem, Skoda Superb to większy samochód za mniejsze pieniądze, a Jaguar XE bardzo chce wprowadzić w tym towarzystwie nowe porządki. A które auto ma największą rację bytu w garażu menedżera?
Jaguar XE 2.0 D R-Sport: Oszczędny drapieżnik

Jaguar XE 2.0 D R-Sport: Oszczędny drapieżnik

Choć diesel pod maską Jaguara nie brzmi dumnie, to jednak świadomość, że 180-konny silnik w modelu XE spala tylko 5 l/100 km, sprawia, że przestajemy narzekać. Ale to niejedyna zaleta nowego auta klasy średniej.
Jaguar XE 2.0 D R-Sport - oszczędny drapieżnik

Jaguar XE 2.0 D R-Sport - oszczędny drapieżnik

Choć diesel pod maską Jaguara nie brzmi dumnie, to jednak świadomość, że 180-konny silnik w modelu XE spala tylko 5 l/100 km, sprawia, że przestajemy narzekać. Ale to niejedyna zaleta nowego auta klasy średniej.
Mocny powrót Jaguara

Mocny powrót Jaguara

Brytyjczycy już raz sparzyli się na klasie średniej – teraz ma być wszystko inaczej. Czy Jaguar XE może zagrozić konkurencji bardziej niż poprzednik? Przejechaliśmy się topową 340-konną wersją
Jaguar XE - Lord z niemieckim akcentem

Jaguar XE - Lord z niemieckim akcentem

Jaguar w klasie średniej? Przecież to już kiedyś było – od 2001 do 2009 roku firma produkowała X-Type’a na bazie Mondeo. Teraz wraca z modelem XE i chce powalczyć z BMW serii 3
Jaguar XE - Drżyjcie Bawarczycy

Jaguar XE - Drżyjcie Bawarczycy

Jaguar, prezentując fantastyczny model XE, wziął na celownik BMW serii 3. Czy Brytyjczykom uda się poważnie zagrozić bawarskiemu bestsellerowi?
Nowy Jaguar XE - światowa premiera

Nowy Jaguar XE - światowa premiera

To sportowy sedan, który ma zagrozić niemieckiej kon kurencji. Jego premiera odbyła się w Londynie.
Jaguar XE: aluminiowy konkurent BMW 3

Jaguar XE: aluminiowy konkurent BMW 3

Jaguar wraca do klasy średniej, aby konkurować z takimi modelami, jak BMW 3, Audi A4 czy Mercedes klasy C. Nie będzie to jednak jakiś klon Forda Mondeo, jak niegdyś S-Type, tylko od nowa opracowany model premium. Premiera auta pod koniec 2014 r., a na rynku Jaguar XE pojawi się w połowie 2015 roku.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.