- Jaguar XE 25d AWD R-Sport - nadwozie
- Jaguar XE 25d AWD R-Sport - silnik
- Jaguar XE 25d AWD R-Sport - prowadzenie
- Jaguar XE 25d AWD R-Sport - koszty
- Jaguar XE 25d AWD R-Sport to nam się podoba
- Jaguar XE 25d AWD R-Sport - to nam się nie podoba
- Jaguar XE 25d AWD R-Sport - dane techniczne
- Jaguar XE 25d AWD R-Sport - naszym zdaniem
Przyszłość diesla stoi pod znakiem zapytania, ale Jaguar wierzy, że klienci luksusowych aut wciąż będą poszukiwać dobrych osiągów przy niskim spalaniu. Sam więc opracował nowy silnik wysokoprężny, który trafił do wielu modeli grupy JLR. My poznaliśmy go bliżej w sedanie XE.
Jaguar XE 25d AWD R-Sport - nadwozie
Ma sportowy sznyt, zgrabne proporcje i dość ciasną jak na tę klasę kabinę. Z tyłu wygodnie usiądą osoby nie wyższe niż 175 cm. Zajmowanie miejsc utrudniają oprócz niskiego dachu także szerokie progi. Opcjonalne obszycie kokpitu skórą nadrabia za przeciętne plastiki. Plus za sportową pozycję za kierownicą z dużym zakresem regulacji.
Jaguar XE 25d AWD R-Sport - silnik
Ostro bierze się do roboty od samego „dołu”, a dzięki seryjnemu napędowi 4x4 500 Nm jest efektywnie przenoszonych na asfalt. Mocy nie brakuje nawet przy wysokich prędkościach. Reakcję na gaz rozmywa jednak „ślizgający się” na niższych biegach „automat”, mógłby pracować bardziej zdecydowanie. Bardziej w aucie tej klasy drażni jednak wyraźny klekot, słyszany w kabinie podczas przyspieszania. Spalanie w mieście: ok. 10 l/100 km. Szkoda, że nie ma wskaźnika poziomu AdBlue, dobrze jednak, że ten system tu jest.
Jaguar XE 25d AWD R-Sport - prowadzenie
To generalnie mocna strona XE, choć w tej wersji układ kierowniczy nieco za lekko pracuje, ginie przez to trochę informacji płynących z kół. Zestrojenie zawieszenia zapewnia udany kompromis między sztywnością a komfortem. Dobrze radzi sobie z każdym typem nierówności.
Jaguar XE 25d AWD R-Sport - koszty
Za 240-konne XE trzeba zapłacić co najmniej 212 500 zł. To o ponad 13 000 zł mniej niż za słabszego o 36 KM Mercedesa C 250 d 4Matic.
Jaguar XE 25d AWD R-Sport to nam się podoba
Zwinne prowadzenie, trafne zestrojenie zawieszenia, duży zapas momentu.
Jaguar XE 25d AWD R-Sport - to nam się nie podoba
Niedostatecznie wyciszony silnik, ciasne wnętrze, wciąż nieoptymalne multimedia.
Jaguar XE 25d AWD R-Sport - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | diesel biturbo/R4/16 |
Pojemnośc skokowa | 1999 cm3 |
Moc maksymalna | 240 KM/4000 obr./min. |
Maks. moment. obrotowy | 500 Nm/1500 obr./min. |
Skrzynia biegów/napęd | aut. 8-biegowa/4x4 |
Prędkość maksymlana | 250 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,1 s |
Średnie spalanie producenta | 5,2 l/100 km |
Pojemność bagażnika | 455 l |
Długość/szerokość, wysokość | 4672/1967/1416 mm |
Rozstaw osi | 2838 mm |
Masa własna/ładowność | 1595 kg/615 kg |
Cena testowanej wersji | 278 310 zł |
Jaguar XE 25d AWD R-Sport - naszym zdaniem
Ta wersja ma rekompensować brak 6-cylindrowego diesla w palecie XE. Osiągi są satysfakcjonujące, za to kultura pracy silnika – już mniej. Dobór niektórych tworzyw też nie pasuje do ceny. Za to frajda z jazdy jest adekwatna.