Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Seat

Seat

Seat

Seat (Sociedad Española de Automobiles de Turismo – Hiszpańska Spółka Samochodów Osobowych) to hiszpańska marka samochodów osobowych. Została założona w 1950 roku przez Narodowy Instytut Przemysłu, organizację banków oraz koncern Fiata. To właśnie włoskie auta służyły za wzór dla pierwszych modeli Seata.

Pierwszym modelem był 1400, a jego produkcja ruszyła w 1953 roku w Barcelonie. 4 lata później ruszył montaż innego modelu licencyjnego – Seata 600. Model ten był bardzo popularny, miał spełniać role typowego auta dla ludu.

W 1980 roku Fiat sprzedał swoje udziały Narodowemu Instytutowi Przemysłu i tym samym Seat stał się pierwszym, samodzielnym hiszpańskim producentem samochodów. Wtedy też gama modelowa została mocno zmodernizowana, i pojawiły się takie modele jak Ibiza, Marbella czy Malaga. Pod maską pierwszego z nich znalazł się silnik opracowany przez Porsche, co pozwoliło na umieszczenie na bagażniku samochodu napisu System Porsche.

W 1986 roku Volkswagen kupił 51% udziałów Seata. W latach 90. wzrosły one do poziomu 99%, kiedy to pojawiły się pierwsze modele, w których pod nadwoziem zaprojektowanym przez Giugiaro kryła się niemiecka technologia. Dziś najpopularniejszymi modelami Seata są Ibiza, Leon i Toledo.

Seat - modele

Seat Alhambra

Seat Alhambra

Seat Altea

Seat Altea

Ikona samochodu

Seat Arona

Seat Arosa

Seat Arosa

Ikona samochodu

Seat Ateca

Seat Cordoba

Seat Cordoba

Seat Exeo

Seat Exeo

Ikona samochodu

Seat Ibiza

Ikona samochodu

Seat Inca

Seat Leon

Seat Leon

Ikona samochodu

Seat Malaga

Ikona samochodu

Seat Marbella

Seat Mii

Seat Mii

Ikona samochodu

Seat Ronda

Ikona samochodu

Seat Terra

Ikona samochodu

Seat Toledo

Seat - powiązane artykuły

Używane kombi do 40 tys. zł, dzięki nam nie wpadniesz na minę

Używane kombi do 40 tys. zł, dzięki nam nie wpadniesz na minę

Ford Focus, Peugeot 308, Seat Leon i Volkswagen Golf – oto cztery kompaktowe kombi, które cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku. Tym razem naprzeciwko siebie stają 8-letnie egzemplarze z benzyniakami o mocy 120-130 KM, a do wydania mamy 35-40 tys. zł. Które z tych aut warto kupić?

Czy wiesz, skąd pochodzi ten producent samochodów?

Czy wiesz, skąd pochodzi ten producent samochodów?

Czy Skoda jest czeska? A może słowacka? Albo czechosłowacka? Sprawdź, czy wiesz, z jakiego państwa pochodzą słynne marki samochodów.

Seat Ibiza 1.2 czy 1.4? Większy silnik to mniejsze ryzyko

Seat Ibiza 1.2 czy 1.4? Większy silnik to mniejsze ryzyko

Seat Ibiza to ciekawe auto segmentu B, które można kupić już za niewielkie pieniądze. Nawet dziś Seat Ibiza z 2002 r. może się podobać. Ciekawie wyglądają wersje zarówno 3-, jak i 5-drzwiowe, wnętrze też prezentuje się lepiej niż u wielu konkurentów. Obok pochwał podkreślimy jednak też negatywne cechy, głównie przeciętną jakość wykończenia – tworzywa nawet w nowych autach nie zachwycały, wiele egzemplarzy atakuje trzaskami.

Używany Seat Leon – łagodniejszy, większy, lepszy?

Używany Seat Leon – łagodniejszy, większy, lepszy?

Seat Leon III ma znacznie przyjemniejsze i mniej sztywne zawieszenie niż poprzednik, korzysta z poprawionych silników i okazuje się pożądany na rynku wtórnym. A co się w nim psuje?

Małe, ale mocne auto za 20-25 tys. zł. Oto najlepsze propozycje

Małe, ale mocne auto za 20-25 tys. zł. Oto najlepsze propozycje

Myślisz: "hot hatch" – mówisz: "Volkswagen Golf GTI" albo "Honda Civic Type R"? Słusznie. Ale tym razem zajrzymy o segment niżej, bo wśród aut miejskich też trafiają się nieźli wariaci. Poza tym można liczyć na niższe ceny zakupu i tańszą eksploatację. Oto nasz Top 10 mocnych aut za 20-25 tys. zł w segmencie aut miejskich.

Silnik 1.0 TSI/MPI - nieduży, ale dobry

Silnik 1.0 TSI/MPI - nieduży, ale dobry

Trzy cylindry nie zapewnią wysokiej kultury pracy, ale cóż można (albo trzeba…) powiedzieć: takie czasy. Z równomiernością działania nie jest tak źle, a trwałość motoru 1.0 jest w porządku!

Seat MÓ 125 – nowe wydanie elektrycznego skutera

Seat MÓ 125 – nowe wydanie elektrycznego skutera

Seat zaprezentował skuter MÓ 125 w udoskonalonej wersji Performance. Wprowadzone zmiany dotyczą przede wszystkim techniki. Dzięki modyfikacjom skuter stał się dynamiczniejszy i ma wyższą prędkość maksymalną.

Najgorsze auta ostatniego 20-lecia To prawdziwe miny na kołach!

Najgorsze auta ostatniego 20-lecia To prawdziwe miny na kołach!

Rankingi tego typu zawsze budzą pewne emocje. "Ale jak to, dlaczego moje auto tu jest" – zakrzykną co poniektórzy – "przecież jeżdżę takim od dawna i nic się nie psuje!". Znakomicie, cieszymy się, oby tak było jak najdłużej. Poza tym, nawet jeśli jakiś model w tym zestawieniu się znalazł, to przecież nie jest powiedziane, że na pewno się popsuje.

Obalamy motoryzacyjne mity o markach samochodowych!

Obalamy motoryzacyjne mity o markach samochodowych!

Plotki i obiegowe opinie potrafią zarówno zniszczyć karierę w show-biznesie, jak i popsuć reputację… markom samochodowym. Poza tym z czasem jedne firmy zyskują na jakości, a inne wprost przeciwnie – zbyt mało dbają o swoje produkty. Jakie obiegowe opinie krążą o samochodach i które z nich są prawdziwe?

Oto najgorsze auta używane. Dacia i Fiat lepsze od niemieckich [RANKING]

Oto najgorsze auta używane. Dacia i Fiat lepsze od niemieckich [RANKING]

W najnowszym rankingu awaryjności opracowanym przez TUV nie brakuje niespodzianek. Podczas przeglądów rejestracyjnych nietrudno wskazać najbardziej kłopotliwe samochody. Wbrew pozorom z różnymi usterkami wcale nie muszą się liczyć użytkownicy samochodów na literę "F". Z licznymi problemami borykają się także użytkownicy samochodów niemieckich marek premium.

Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim

Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim

Mały silnik z turbo i z kilkoma skomplikowanymi rozwiązaniami może budzić obawy. Zwłaszcza gdy ma oznaczenie "TSI". Jednak uspokajamy: silnik 1.5 TSI to całkiem udana konstrukcja.

Euro NCAP rozbiła 10 nowych aut. Chiński model sprawił niespodziankę

Euro NCAP rozbiła 10 nowych aut. Chiński model sprawił niespodziankę

Tym razem ze ścianą zderzyły się Mercedes, chiński BYD, Mazda, Volkswagen, Citroën, Mobilize oraz po dwa modele BMW i SEAT-a. Większość aut spełniła pokładane w nich nadzieje i gwarantują poziom bezpieczeństwa na piątkę. Dwaj producenci muszą się jednak zadowolić niższą liczbą gwiazdek.

Seat w kryzysie? Dlaczego marka nie pokazuje nowych aut?

Seat w kryzysie? Dlaczego marka nie pokazuje nowych aut?

Seat od ponad dwóch lat nie przedstawił zupełnie nowego auta, a w planach na najbliższe trzy wspomina jedynie o Cuprze. Czy to powód do niepokoju? Czy Seat istotnie może zniknąć, a jego miejsce zajmie Cupra? Sprawdzamy, jak jest naprawdę.

Kombi czy SUV – co wybrać?

Kombi czy SUV – co wybrać?

Czy SUVy rzeczywiście są takie dobre i warte wyższej ceny niż porównywalne kombi? Sprawdzamy to na przykładzie 10 pojedynków SUVów z kombi i radzimy, który model wybrać.

Dużo przestrzeni w dobrej cenie – najlepsze vany od 30 do 50 tys. zł

Dużo przestrzeni w dobrej cenie – najlepsze vany od 30 do 50 tys. zł

Chcesz w miarę wygodnie podróżować w siedem osób, zabrać do tego niemały bagaż i nie martwić się przesadnie o koszty? Polecamy zakup vana – jeśli przeznaczysz na niego 30-50 tys. zł, zyskasz szansę na atrakcyjne modele. Prezentujemy ciekawe auta z segmentu kompaktowego oraz duże, naprawdę wygodne i przestronne vany.

Tych modeli nie kupuj! Najgorsze wersje popularnych samochodów

Tych modeli nie kupuj! Najgorsze wersje popularnych samochodów

Nawet najbardziej renomowane marki samochodowe mają wersje, które polecić można tylko... najgorszym wrogom. To samochody niedopracowane, które po prostu muszą się zepsuć. Jakich zatem modeli unikać?

Auta miejskie z prostymi silnikami. Tanie i bez ryzyka?

Auta miejskie z prostymi silnikami. Tanie i bez ryzyka?

Trudne czasy zachęcają do oszczędzania. Zatem stawiamy na mały, ale funkcjonalny segment B oraz – wydawałoby się pewne – proste silniki benzynowe 1.3-1.4. Co oferują Fiat Punto, Seat Ibiza i Toyota Yaris? Który jest najpewniejszy?

Najlepsze i najgorsze silniki TDI, czyli diesle Volkswagena

Najlepsze i najgorsze silniki TDI, czyli diesle Volkswagena

Silniki TDI, czyli diesle Grupy VW, to jedne z najpopularniejszych silników w Polsce – zarówno w używanych, jak i nowych autach. Prezentujemy najważniejsze z nich, wskazując, które są warte uwagi, a których zdecydowanie należy się wystrzegać.

Najlepsze i najgorsze SUV-y w testach na dystansie 100 tys. km. Rozebrane i sprawdzone do "ostatniej śrubki"

Najlepsze i najgorsze SUV-y w testach na dystansie 100 tys. km. Rozebrane i sprawdzone do "ostatniej śrubki"

Klasa SUV/crossover reprezentowana jest już przez liczne modele. Również w naszej bazie testów długodystansowych zebrała się całkiem pokaźna grupa tych aut. Prezentujemy kompletne wyniki oraz – dokładniej – pięć najlepszych i pięć najgorszych aut w zestawieniu.

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który

Na temat poboru oleju przez silniki T(F)SI Grupy Volkswagena z rodziny EA888 krążą legendy, tak samo jak na temat tego, czy i kiedy pojawiły się poprawione wersje, stroniące od "popijania oliwy". Oto kompendium wiedzy na temat EA888: które typy omijać, ile kosztuje remont, a które odmiany można brać w ciemno.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test