Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Seat

Seat

Seat

Seat (Sociedad Española de Automobiles de Turismo – Hiszpańska Spółka Samochodów Osobowych) to hiszpańska marka samochodów osobowych. Została założona w 1950 roku przez Narodowy Instytut Przemysłu, organizację banków oraz koncern Fiata. To właśnie włoskie auta służyły za wzór dla pierwszych modeli Seata.

Pierwszym modelem był 1400, a jego produkcja ruszyła w 1953 roku w Barcelonie. 4 lata później ruszył montaż innego modelu licencyjnego – Seata 600. Model ten był bardzo popularny, miał spełniać role typowego auta dla ludu.

W 1980 roku Fiat sprzedał swoje udziały Narodowemu Instytutowi Przemysłu i tym samym Seat stał się pierwszym, samodzielnym hiszpańskim producentem samochodów. Wtedy też gama modelowa została mocno zmodernizowana, i pojawiły się takie modele jak Ibiza, Marbella czy Malaga. Pod maską pierwszego z nich znalazł się silnik opracowany przez Porsche, co pozwoliło na umieszczenie na bagażniku samochodu napisu System Porsche.

W 1986 roku Volkswagen kupił 51% udziałów Seata. W latach 90. wzrosły one do poziomu 99%, kiedy to pojawiły się pierwsze modele, w których pod nadwoziem zaprojektowanym przez Giugiaro kryła się niemiecka technologia. Dziś najpopularniejszymi modelami Seata są Ibiza, Leon i Toledo.

Seat - modele

Seat Alhambra

Seat Alhambra

Seat Altea

Seat Altea

Ikona samochodu

Seat Arona

Seat Arosa

Seat Arosa

Ikona samochodu

Seat Ateca

Seat Cordoba

Seat Cordoba

Seat Exeo

Seat Exeo

Ikona samochodu

Seat Ibiza

Ikona samochodu

Seat Inca

Seat Leon

Seat Leon

Ikona samochodu

Seat Malaga

Ikona samochodu

Seat Marbella

Seat Mii

Seat Mii

Ikona samochodu

Seat Ronda

Ikona samochodu

Seat Terra

Ikona samochodu

Seat Toledo

Seat - powiązane artykuły

Artykuły o Seat

Małe, ale mocne auto za 20-25 tys. zł. Oto najlepsze propozycje

Małe, ale mocne auto za 20-25 tys. zł. Oto najlepsze propozycje

Myślisz: "hot hatch" – mówisz: "Volkswagen Golf GTI" albo "Honda Civic Type R"? Słusznie. Ale tym razem zajrzymy o segment niżej, bo wśród aut miejskich też trafiają się nieźli wariaci. Poza tym można liczyć na niższe ceny zakupu i tańszą eksploatację. Oto nasz Top 10 mocnych aut za 20-25 tys. zł w segmencie aut miejskich.
Kierowca ciężarówki myślał, że zepsuły się hamulce. Takiego powodu się nie spodziewał

Kierowca ciężarówki myślał, że zepsuły się hamulce. Takiego powodu się nie spodziewał

W Erfurcie w Niemczech na jednym ze skrzyżowań kierowca ciężarówki ruszając, nie zauważył przed sobą Seata. Nie widział go nawet, jak już zaczął się rozpędzać i przez kilkaset metrów pchał osobowe auto. Choć zdarzenie wyglądało niebezpiecznie, nikomu nic się nie stało.
Auta miejskie z prostymi silnikami. Tanie i bez ryzyka?

Auta miejskie z prostymi silnikami. Tanie i bez ryzyka?

Trudne czasy zachęcają do oszczędzania. Zatem stawiamy na mały, ale funkcjonalny segment B oraz – wydawałoby się pewne – proste silniki benzynowe 1.3-1.4. Co oferują Fiat Punto, Seat Ibiza i Toyota Yaris? Który jest najpewniejszy?
Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim

Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim

Mały silnik z turbo i z kilkoma skomplikowanymi rozwiązaniami może budzić obawy. Zwłaszcza gdy ma oznaczenie "TSI". Jednak uspokajamy: silnik 1.5 TSI to całkiem udana konstrukcja.
Używane kombi do 40 tys. zł, dzięki nam nie wpadniesz na minę

Używane kombi do 40 tys. zł, dzięki nam nie wpadniesz na minę

Ford Focus, Peugeot 308, Seat Leon i Volkswagen Golf – oto cztery kompaktowe kombi, które cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku. Tym razem naprzeciwko siebie stają 8-letnie egzemplarze z benzyniakami o mocy 120-130 KM, a do wydania mamy 35-40 tys. zł. Które z tych aut warto kupić?
Silnik 1.5 TSI - czy można na nim polegać?

Silnik 1.5 TSI - czy można na nim polegać?

Mały silnik z turbo i kilkoma skomplikowanymi rozwiązaniami może budzić obawy. Zwłaszcza gdy ma oznaczenie "TSI". Uspokajamy: silnik Volkswagena 1.5 TSI to całkiem udana konstrukcja.
Dużo przestrzeni w dobrej cenie – najlepsze vany od 30 do 50 tys. zł

Dużo przestrzeni w dobrej cenie – najlepsze vany od 30 do 50 tys. zł

Chcesz w miarę wygodnie podróżować w siedem osób, zabrać do tego niemały bagaż i nie martwić się przesadnie o koszty? Polecamy zakup vana – jeśli przeznaczysz na niego 30-50 tys. zł, zyskasz szansę na atrakcyjne modele. Prezentujemy ciekawe auta z segmentu kompaktowego oraz duże, naprawdę wygodne i przestronne vany.
Silnik 1.0 TSI/MPI - nieduży, ale dobry

Silnik 1.0 TSI/MPI - nieduży, ale dobry

Trzy cylindry nie zapewnią wysokiej kultury pracy, ale cóż można (albo trzeba…) powiedzieć: takie czasy. Z równomiernością działania nie jest tak źle, a trwałość motoru 1.0 jest w porządku!
Najgorsze auta w testach na dystansie 100 tys. km!

Najgorsze auta w testach na dystansie 100 tys. km!

Które auta w testach na dystansie 100 tys. km zaliczyły poważne wpadki i uplasowały się na końcu rankingu? Oto najgorsza dziesiątka z ostatnich lat!
Jakie auto używane wybrać za 50 tys. zł.: hybrydę, benzyniaka czy diesla?

Jakie auto używane wybrać za 50 tys. zł.: hybrydę, benzyniaka czy diesla?

Kiedyś życie było prostsze – kierowcy wybierali pomiędzy hałaśliwym i powolnym, ale oszczędnym dieslem a mniej lub bardziej dynamicznym benzyniakiem. W ostatnich latach budowa silników mocno się skomplikowała. Do tego doszły napędy hybrydowe. Co więc jest najlepsze? Na który rodzaj napędu postawić w używanym aucie?
Seat Leon Sportstourer 2.0 TSI FR to kombi niemal idealne, tylko... już go nie kupisz [TEST]

Seat Leon Sportstourer 2.0 TSI FR to kombi niemal idealne, tylko... już go nie kupisz [TEST]

Dziś trzeba się ze wszystkim spieszyć. Za chwilę coś może stać się znacznie droższe lub po prostu zniknąć z oferty. Tak jak testowany przeze mnie Seat Leon z topowym silnikiem 2.0 TSI. Jakie było moje zdziwienie, gdy spojrzałem w aktualny cennik przed napisaniem tekstu…
Ile trzeba zapłacić za najtańszy nowy samochód? 30 tys. zł to zdecydowanie za mało

Ile trzeba zapłacić za najtańszy nowy samochód? 30 tys. zł to zdecydowanie za mało

Jeszcze nie tak dawno chcąc kupić nowy samochód, trzeba było liczyć się z kwotą rzędu 30 tys. zł. Teraz, aby myśleć o fabrycznie nowym pojeździe, należy niemal podwoić tę kwotę. Jaki model można zatem wybrać, aby stać się właścicielem jednego z najtańszych samochodów na polskim rynku?
Czy wiesz, skąd pochodzi ten producent samochodów?

Czy wiesz, skąd pochodzi ten producent samochodów?

Czy Skoda jest czeska? A może słowacka? Albo czechosłowacka? Sprawdź, czy wiesz, z jakiego państwa pochodzą słynne marki samochodów.
Seat MÓ 125 – nowe wydanie elektrycznego skutera

Seat MÓ 125 – nowe wydanie elektrycznego skutera

Seat zaprezentował skuter MÓ 125 w udoskonalonej wersji Performance. Wprowadzone zmiany dotyczą przede wszystkim techniki. Dzięki modyfikacjom skuter stał się dynamiczniejszy i ma wyższą prędkość maksymalną.
Oto najgorsze auta używane. Dacia i Fiat lepsze od niemieckich [RANKING]

Oto najgorsze auta używane. Dacia i Fiat lepsze od niemieckich [RANKING]

W najnowszym rankingu awaryjności opracowanym przez TUV nie brakuje niespodzianek. Podczas przeglądów rejestracyjnych nietrudno wskazać najbardziej kłopotliwe samochody. Wbrew pozorom z różnymi usterkami wcale nie muszą się liczyć użytkownicy samochodów na literę "F". Z licznymi problemami borykają się także użytkownicy samochodów niemieckich marek premium.
Euro NCAP rozbiła 10 nowych aut. Chiński model sprawił niespodziankę

Euro NCAP rozbiła 10 nowych aut. Chiński model sprawił niespodziankę

Tym razem ze ścianą zderzyły się Mercedes, chiński BYD, Mazda, Volkswagen, Citroën, Mobilize oraz po dwa modele BMW i SEAT-a. Większość aut spełniła pokładane w nich nadzieje i gwarantują poziom bezpieczeństwa na piątkę. Dwaj producenci muszą się jednak zadowolić niższą liczbą gwiazdek.
Seat w kryzysie? Dlaczego marka nie pokazuje nowych aut?

Seat w kryzysie? Dlaczego marka nie pokazuje nowych aut?

Seat od ponad dwóch lat nie przedstawił zupełnie nowego auta, a w planach na najbliższe trzy wspomina jedynie o Cuprze. Czy to powód do niepokoju? Czy Seat istotnie może zniknąć, a jego miejsce zajmie Cupra? Sprawdzamy, jak jest naprawdę.
Jak producenci aut mijają się z prawdą? Test pojemności bagażników

Jak producenci aut mijają się z prawdą? Test pojemności bagażników

Niemiecki automobilklub ADAC znów ostrzega, by nie polegać wyłącznie na danych udostępnianych przez producentów samochodów. W wielkim teście pojemności bagażników aut okazało się, że deklarowane wartości mają się nijak do tego, co podczas pomiarów uzyskali eksperci.
Na S7 pod Olsztynkiem mieliśmy do czynienia z "agresją drogową"? Sprawę wyjaśnia policja

Na S7 pod Olsztynkiem mieliśmy do czynienia z "agresją drogową"? Sprawę wyjaśnia policja

Policja już zajęła się wyjaśnianiem okoliczności niebezpiecznego zdarzenia, do którego doszło na drodze ekspresowej S7 w pobliżu Olsztynka. Według kierowcy Seata, który jadąc ze swoją żoną i dzieckiem, wpadł w poślizg i uderzył w przydrożne barierki, do wypadku przyczynił się kierujący Volkswagenem, który złośliwie zajechał drogę i przyhamował.
Nie wiedziała, jak hamować. Wjechała w budynek

Nie wiedziała, jak hamować. Wjechała w budynek

Lepiej nie pożyczać samochodu niedoświadczonej koleżance. Przekonała się o tym 19-latka, która udostępniła 16-latce swój pojazd. Młoda dziewczyna skończyła pierwszą próbę jazdy uderzając w budynek. Nie wiedziała, jak użyć hamulca.
Poprzednia Następna

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech