Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Seat

Seat

[AKTUALIZACJA: Seat jednak nie odchodzi] Żegnaj, Seacie! Hiszpańska marka kończy samochodowy żywot. Co ją teraz czeka?
Aktualności

[AKTUALIZACJA: Seat jednak nie odchodzi] Żegnaj, Seacie! Hiszpańska marka kończy samochodowy żywot. Co ją teraz czeka?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
10 aut za 5 tys. zł. Co dziś można kupić za jedną pensję?
Używane

10 aut za 5 tys. zł. Co dziś można kupić za jedną pensję?

Najlepsze i najgorsze silniki TDI, czyli diesle Volkswagena
Co warto kupić

Najlepsze i najgorsze silniki TDI, czyli diesle Volkswagena

Silniki TDI, czyli diesle Grupy VW, to jedne z najpopularniejszych silników w Polsce – zarówno w używanych, jak i nowych autach. Prezentujemy najważniejsze z nich, wskazując, które są warte uwagi, a których zdecydowanie należy się wystrzegać.

Obalamy motoryzacyjne mity o markach samochodowych
Używane

Obalamy motoryzacyjne mity o markach samochodowych

Plotki i obiegowe opinie potrafią zarówno zniszczyć karierę w show-biznesie, jak i popsuć reputację… markom samochodowym. Poza tym z czasem jedne firmy zyskują na jakości, a inne wprost przeciwnie – zbyt mało dbają o swoje produkty. Jakie obiegowe opinie krążą o samochodach i które z nich są prawdziwe?

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który
Wszystko o silniku

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który

Na temat poboru oleju przez silniki T(F)SI Grupy Volkswagena z rodziny EA888 krążą legendy, tak samo jak na temat tego, czy i kiedy pojawiły się poprawione wersje, stroniące od "popijania oliwy". Oto kompendium wiedzy na temat EA888: które typy omijać, ile kosztuje remont, a które odmiany można brać w ciemno.

Nietypowa historia Seata Alhambry z Polski. Rocznie pokonywał 50 tys. km, trafił do serwisu
Aktualności

Nietypowa historia Seata Alhambry z Polski. Rocznie pokonywał 50 tys. km, trafił do serwisu

Pewien polski egzemplarz Seata Alhambry nie miał lekko, co widać gołym okiem po licznych uszkodzeniach na nadwoziu. Rocznie przejeżdżał około 50 tys. km, pomagając osobom dotkniętym wojną w Ukrainie. Konieczny był remont, żeby mógł służyć dalej. Teraz został gruntownie naprawiony i wraca na drogi.

Kombi czy SUV – co wybrać?
Porównania samochodów

Kombi czy SUV – co wybrać?

Czy SUVy rzeczywiście są takie dobre i warte wyższej ceny niż porównywalne kombi? Sprawdzamy to na przykładzie 10 pojedynków SUVów z kombi i radzimy, który model wybrać.

Najlepsze i najgorsze małe silniki benzynowe z turbo
Wszystko o silniku

Najlepsze i najgorsze małe silniki benzynowe z turbo

Oto 30 niedużych benzyniaków z turbodoładowaniem, które w ostatnich latach stały się podstawą napędu większości popularnych modeli wszystkich marek liczących się na rynku. Postanowiliśmy je ocenić i wskazać, które są warte uwagi, a które trzeba omijać szerokim łukiem.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Silniki 1.8/2.0 T(F)SI, które biorą olej, a które można kupować w ciemno?
Wszystko o silniku

Silniki 1.8/2.0 T(F)SI, które biorą olej, a które można kupować w ciemno?

Na temat poboru oleju przez silniki TSI-TFSI Grupy Volkswagena z rodziny EA888 krążą legendy. Podpowiadamy, które wersje silników TSI-TFSI omijać, ile kosztuje remont, a które wersje silników TSI-TFSI można brać w ciemno.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używany Seat Leon – łagodniejszy, większy, lepszy?
Co warto kupić

Używany Seat Leon – łagodniejszy, większy, lepszy?

Seat Leon III ma znacznie przyjemniejsze i mniej sztywne zawieszenie niż poprzednik, korzysta z poprawionych silników i okazuje się pożądany na rynku wtórnym. A co się w nim psuje?

Seat Ibiza 1.2 czy 1.4? Większy silnik to mniejsze ryzyko
Co warto kupić

Seat Ibiza 1.2 czy 1.4? Większy silnik to mniejsze ryzyko

Seat Ibiza to ciekawe auto segmentu B, które można kupić już za niewielkie pieniądze. Nawet dziś Seat Ibiza z 2002 r. może się podobać. Ciekawie wyglądają wersje zarówno 3-, jak i 5-drzwiowe, wnętrze też prezentuje się lepiej niż u wielu konkurentów. Obok pochwał podkreślimy jednak też negatywne cechy, głównie przeciętną jakość wykończenia – tworzywa nawet w nowych autach nie zachwycały, wiele egzemplarzy atakuje trzaskami.

Tych modeli nie kupuj! Najgorsze wersje popularnych samochodów
Używane

Tych modeli nie kupuj! Najgorsze wersje popularnych samochodów

Nawet najbardziej renomowane marki samochodowe mają wersje, które polecić można tylko... najgorszym wrogom. To samochody niedopracowane, które po prostu muszą się zepsuć. Jakich zatem modeli unikać?

Małe, ale mocne auto za 20-25 tys. zł. Oto najlepsze propozycje
Co warto kupić

Małe, ale mocne auto za 20-25 tys. zł. Oto najlepsze propozycje

Myślisz: "hot hatch" – mówisz: "Volkswagen Golf GTI" albo "Honda Civic Type R"? Słusznie. Ale tym razem zajrzymy o segment niżej, bo wśród aut miejskich też trafiają się nieźli wariaci. Poza tym można liczyć na niższe ceny zakupu i tańszą eksploatację. Oto nasz Top 10 mocnych aut za 20-25 tys. zł w segmencie aut miejskich.

Kierowca ciężarówki myślał, że zepsuły się hamulce. Takiego powodu się nie spodziewał
Aktualności

Kierowca ciężarówki myślał, że zepsuły się hamulce. Takiego powodu się nie spodziewał

W Erfurcie w Niemczech na jednym ze skrzyżowań kierowca ciężarówki ruszając, nie zauważył przed sobą Seata. Nie widział go nawet, jak już zaczął się rozpędzać i przez kilkaset metrów pchał osobowe auto. Choć zdarzenie wyglądało niebezpiecznie, nikomu nic się nie stało.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Auta miejskie z prostymi silnikami. Tanie i bez ryzyka?
Co warto kupić

Auta miejskie z prostymi silnikami. Tanie i bez ryzyka?

Trudne czasy zachęcają do oszczędzania. Zatem stawiamy na mały, ale funkcjonalny segment B oraz – wydawałoby się pewne – proste silniki benzynowe 1.3-1.4. Co oferują Fiat Punto, Seat Ibiza i Toyota Yaris? Który jest najpewniejszy?

Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim
Wszystko o silniku

Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim

Mały silnik z turbo i z kilkoma skomplikowanymi rozwiązaniami może budzić obawy. Zwłaszcza gdy ma oznaczenie "TSI". Jednak uspokajamy: silnik 1.5 TSI to całkiem udana konstrukcja.

Używane kombi do 40 tys. zł, dzięki nam nie wpadniesz na minę
Używane

Używane kombi do 40 tys. zł, dzięki nam nie wpadniesz na minę

Ford Focus, Peugeot 308, Seat Leon i Volkswagen Golf – oto cztery kompaktowe kombi, które cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku. Tym razem naprzeciwko siebie stają 8-letnie egzemplarze z benzyniakami o mocy 120-130 KM, a do wydania mamy 35-40 tys. zł. Które z tych aut warto kupić?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Silnik 1.5 TSI - czy można na nim polegać?
Wszystko o silniku

Silnik 1.5 TSI - czy można na nim polegać?

Mały silnik z turbo i kilkoma skomplikowanymi rozwiązaniami może budzić obawy. Zwłaszcza gdy ma oznaczenie "TSI". Uspokajamy: silnik Volkswagena 1.5 TSI to całkiem udana konstrukcja.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Dużo przestrzeni w dobrej cenie – najlepsze vany od 30 do 50 tys. zł
Używane

Dużo przestrzeni w dobrej cenie – najlepsze vany od 30 do 50 tys. zł

Chcesz w miarę wygodnie podróżować w siedem osób, zabrać do tego niemały bagaż i nie martwić się przesadnie o koszty? Polecamy zakup vana – jeśli przeznaczysz na niego 30-50 tys. zł, zyskasz szansę na atrakcyjne modele. Prezentujemy ciekawe auta z segmentu kompaktowego oraz duże, naprawdę wygodne i przestronne vany.

Silnik 1.0 TSI/MPI - nieduży, ale dobry
Wszystko o silniku

Silnik 1.0 TSI/MPI - nieduży, ale dobry

Trzy cylindry nie zapewnią wysokiej kultury pracy, ale cóż można (albo trzeba…) powiedzieć: takie czasy. Z równomiernością działania nie jest tak źle, a trwałość motoru 1.0 jest w porządku!

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Jakie auto używane wybrać za 50 tys. zł.: hybrydę, benzyniaka czy diesla?
Co warto kupić

Jakie auto używane wybrać za 50 tys. zł.: hybrydę, benzyniaka czy diesla?

Kiedyś życie było prostsze – kierowcy wybierali pomiędzy hałaśliwym i powolnym, ale oszczędnym dieslem a mniej lub bardziej dynamicznym benzyniakiem. W ostatnich latach budowa silników mocno się skomplikowała. Do tego doszły napędy hybrydowe. Co więc jest najlepsze? Na który rodzaj napędu postawić w używanym aucie?

Seat Leon Sportstourer 2.0 TSI FR to kombi niemal idealne, tylko... już go nie kupisz
Testy nowych samochodów

Seat Leon Sportstourer 2.0 TSI FR to kombi niemal idealne, tylko... już go nie kupisz

Dziś trzeba się ze wszystkim spieszyć. Za chwilę coś może stać się znacznie droższe lub po prostu zniknąć z oferty. Tak jak testowany przeze mnie Seat Leon z topowym silnikiem 2.0 TSI. Jakie było moje zdziwienie, gdy spojrzałem w aktualny cennik przed napisaniem tekstu…

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.