- Volkswagen odnotowuje wzrosty sprzedaży i zysków w 2023 r.
- Sprzedaż marek Skoda, Seat i Cupra wzrosła o 13-25 proc. w porównaniu do 2022 r.
- Volkswagen zapowiada 11 premier do 2027 r.
- Planuje się wprowadzenie budżetowego modelu ID.1 w 2027 r.
Rynek samochodów w ciągu ostatnich lat otrzymał kilka ciosów, a dodatkowo stanął przed nowymi wyzwaniami, dlatego wyniki sprzedaży aut nie napawały optymizmem. Okazuje się jednak, że okres z problemami już przeminął, przynajmniej dla Volkswagena.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoGrupa Volkswagena notuje zyski
Niemcy bowiem w 2023 r. zanotowali wzrost sprzedaży samochodów, przychodów i zysku operacyjnego. Sprzedaż marek Volkswagen, Skoda, Seat i Cupra sięgnęła 4 mln 800 tys. szt. na świecie (wyłączając Chiny), czyli o 700 tys. więcej (+19 proc.), niż w 2022 r. Z kolei przychody ze sprzedaży wzrosły do 137 mld 800 mln euro, co jest wzrostem o 21 proc. rok do roku. Największe brawa należą się za wypracowanie zysku operacyjnego, który w 2023 r. wzrósł aż o 80 proc. i wyniósł 7 mld 300 mln euro.
Sam Volkswagen w 2023 r. sprzedał 2 mln 519 tys. pojazdów (wyłączając Chiny), co jest 13-procentowym wzrostem w porównaniu do 2022 r. Seat i Cupra sprzedały 423 tys. aut, notując 25-procentowy wzrost, a Skoda powiększyła sprzedaż o 18,5 proc., dostarczając klientom 866 tys. 800 samochodów.
Niektórzy się wycofują, ale nie Volkswagen
Oczywiście zdecydowana większość sprzedanych aut to pojazdy z silnikami spalinowymi, jednak Thomas Schäfer, prezes marki Volkswagen, zapewnił, że obrana ścieżka w kierunku elektryfikacji całej gamy nadal jest aktualna i "nie zmienia się reguł gry w trakcie meczu". Transformacja nie będzie jednak natychmiastowa i na razie wiele znanych i dobrze sprzedających się modeli będzie hybrydami. Na najbliższe lata nie ma też planów tworzenia niszowych samochodów, ze względu na wiele wyzwań stojących przed producentami. Volkswagen chce się skupić na autach popularnych.
Koncern planuje więc powoli wycofywać się z silników spalinowych, zatem znane nam generacje samochodów mogą być ostatnimi, które są napędzane jedynie olejem napędowym i benzyną.
Volkswagen: aż 11 premier do 2027 r.
Co więcej, w planach Volkswagena jest przewidzianych aż 11 elektrycznych premier do 2027 r. Wśród nich są już znane nam modele ID.7, a także przedłużona wersja ID.BUZZ, ale poza nimi szykują się inne ciekawe premiery. Niemcy mają zamiar pokazać ID.2all, czyli tani miejski samochód elektryczny oraz ID.GTI, który ma być usportowionym ID.2all. Będzie także mały crossover.
Volkswagen planuje także budżetowego ID.1 (nazwa nie jest potwierdzona), który ma kosztować ok. 20 tys. euro (ok. 86 tys. zł), lecz na jego premierę poczekamy przynajmniej do 2027 r.