- Na sukces VW składa się sprzedaż aż sześciu marek należących do grupy
- Najlepsze wyniki w Polsce osiąga Skoda, która też ma w portfolio najlepiej sprzedający się model w całej grupie
- Pierwsze miejsce w kategorii "najlepiej sprzedające się w Polsce modele" nie należy jednak do żadnego samochodu z grupy VW
Spośród 551 tys. 565 nowych samochodów osobowych sprzedanych w Polsce w 2024 roku 148 tys. 177 egzemplarzy to pojazdy marek należących do Grupy VW. Spośród nich najlepiej sprzedawały się Skody (ponad 60 tys. egzemplarzy) i ta marka zanotowała też największy wzrost. Najmniej sprzedano samochodów marki Porsche, ta marka też, jako jedyna, zanotowała spadek sprzedaży. Za bardzo poszli w elektromobilność?
Wyniki poszczególnych marek VW w 2024 r.:
• Skoda: 60 tys. 131 szt. (+16,8 proc.);
• Volkswagen*: 38 tys. 401 (+13,2 proc.);
• Audi: 29 tys. 161 (+12,0 proc.);
• Cupra: 11 tys. 555 (+31,6 proc.);
• Seat: 4798 (+2,4 proc.);
• Porsche: 4131 (-3,5 proc.).
Cała grupa zanotowała wzrost sprzedaży o 15 proc. wobec 16-procentowego wzrostu należącego do całego rynku.
W skali całego rynku Skoda zajęła drugie miejsce. Pierwsze miejsce należy do marki Toyota z wynikiem 103 tys. 826 samochodów.
Najlepiej w Polsce spośród samochodów Grupy VW sprzedawały się Skody
Najlepiej sprzedające się modele Grupy VW w 2024 roku to:
• Skoda Octavia: 19 tys. 266 szt.;
• Volkswagen T-Roc: 9218 szt.;
• Skoda Superb 8306 szt.;
• Skoda Kamiq: 8082 szt.;
• Cupra Formentor: 7849 szt.
Najlepiej sprzedającym się samochodem na polskim rynku w 2024 r., biorąc pod uwagę wszystkie marki, była Toyota Corolla z wynikiem 29 tys. 471 egzemplarzy. Octavia zajęła drugie miejsce.
Najpopularniejsze auta segmentu premium to Audi
W całym 2024 r. w Polsce sprzedano ponad 129 tys. samochodów klasyfikowanych jako premium – to wzrost rok do roku o 18,4 proc. Spośród nich aż 29 tys. 161 pojazdów to samochody marki Audi – ta marka ma 22,5-procentowy udział w tym segmencie. Wśród modeli Audi najpopularniejsze jest Q5 – ponad 5 tys. sprzedanych egzemplarzy.