Logo
WiadomościAktualnościSprzedaż samochodów na świecie. Na szczycie bez zmian, ale niżej robi się ciekawie

Sprzedaż samochodów na świecie. Na szczycie bez zmian, ale niżej robi się ciekawie

  • W 2024 r. Toyota Group wciąż przoduje na liście producentów z wynikiem 7,61 mln sprzedanych pojazdów. Grupa Volkswagen z 6,13 mln dostarczonych pojazdów zajmuje drugie miejsce. Trzeci jest południowokoreański koncern z wynikiem 5,05 mln rejestracji
  • O kolejne miejsca zażartą walkę toczą Renault-Nissan, Stellantis czy General Motors. Te trzy koncerny są bardzo blisko siebie
  • Pogodzić by ich na pewno chcieli Chińczycy. BYD notuje spektakularny wzrost sprzedaży. Mimo że inne koncerny raczej zmagają się ze spadkami
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Najnowsze dane dotyczące globalnej sprzedaży samochodów osobowych po trzech kwartałach 2024 roku zostały opublikowane przez analityczny portal Focus2Move.com. Raport, który uwzględnia rejestracje z 159 krajów, rzuca światło na aktualne tendencje i dynamikę rynku motoryzacyjnego na świecie. Na pierwszych miejscach okopały się dobrze znane koncerny. Swoją obecność coraz mocniej zaznaczają jednak Chińczycy.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Jakie miejsce zajmuje Toyota w sprzedaży samochodów na świecie?
Ile samochodów sprzedała Grupa Volkswagen?
Kto jest na trzecim miejscu w rankingu sprzedaży?
Jakie wyniki osiągnął chiński BYD?

Toyota niekwestionowanym liderem. Kto na podium?

Mimo trzyprocentowego spadku, Toyota Group wciąż przoduje na liście producentów z wynikiem 7,61 mln sprzedanych pojazdów. Grupa Volkswagen z 6,13 mln dostarczonych pojazdów zajmuje drugie miejsce, notując wzrost sprzedaży w Ameryce, ale również spadki w Azji i Europie. Jeszcze całkiem niedawno Toyota i VAG toczyły ze sobą zażarty bój o numer 1. Jednak od kilku lat Japończycy wyraźnie odskoczyli i nie zamierzają dać się przegonić.

Trzecią pozycję z wynikiem 5,05 mln sprzedanych samochodów zajmuje Hyundai-Kia, borykając się ze spadkami na wielu rynkach. Kiedyś, kiedy mówiliśmy o motoryzacyjnych gigantach, to obok Toyoty i Volkswagena wymieniało się General Motors. Pod względem liczb GM już dawno się nie liczy. Wypadł nawet z pierwszej piątki.

Przeczytaj także: Urząd Skarbowy w Będzinie sprzedaje m.in. Porsche i Harleya-Davidsona

Logo Volkswagena na szczycie budynku fabryki VW w Wolfsburgu. Zdjęcie ilustracyjne
Logo Volkswagena na szczycie budynku fabryki VW w Wolfsburgu. Zdjęcie ilustracyjneEPA/CLEMENS BILAN / PAP

Renault-Nissan awansuje, Stellantis na piątym miejscu

Sojusz Renault-Nissan z wynikiem 4,61 mln sprzedanych pojazdów awansował na czwartą pozycję, odnotowując wzrosty głównie w Europie i Oceanii. Stellantis, pomimo ogólnego spadku sprzedaży, zaskakuje wzrostem na rynku afrykańskim, zajmując piątą pozycję z 4,35 mln sprzedanych aut.

Dalej w rankingu znajdują się General Motors z wynikiem 4,12 mln sprzedanych pojazdów, Honda Motor z 2,863 mln oraz Ford Group z 2,862 mln sprzedanych aut, wszyscy notując spadki sprzedaży.

Przeczytaj także: Znaleźli kartkę za wycieraczką karetki. Burza w komentarzach

BYD notuje ogromne wzrosty, kiedy inni mają problemy

Szczególną uwagę przyciąga chiński BYD, który z wynikiem 2,52 mln sprzedanych pojazdów osiągnął imponujący wzrost o 35,6 proc. w skali roku. Sukces ten umieszcza markę na dziewiątej pozycji w rankingu globalnych producentów.

Dziesiąte miejsce należy do Suzuki, które zanotowało wzrost rejestracji o 4,4 proc., osiągając 2,36 mln sprzedanych pojazdów.

BYD Sealion 7
BYD Sealion 7Krzysztof Grabek / Auto Świat
Udostępnij:
Autor Filip Trusz
Zastępca Redaktora Naczelnego AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium