Auto Świat Wiadomości Aktualności Czy brawurowa Cupra DarkRebel trafi na rynek? Szef marki odpowiada wprost

Czy brawurowa Cupra DarkRebel trafi na rynek? Szef marki odpowiada wprost

"Mroczny buntownik" to jeden z najodważniejszych i najbardziej brawurowych prototypów ostatnich lat. Tylko czy Cupra DarkRebel nie zostanie kolejnym z tysięcy studyjnych samochodów, które nigdy nie trafiły na rynek? Szef Cupry Wayne Griffiths odpowiedział wprost.

Cupra DarkRebel (prototyp z 2023 r.)
Zobacz galerię (6)
Cupra
Cupra DarkRebel (prototyp z 2023 r.)

Cupra DarkRebel (czyli "mroczny buntownik") debiutowała we wrześniu 2023 r. podczas salonu samochodowego w Monachium. Auto zachwyca śmiałymi, nieco przejaskrawionymi i wręcz komiksowymi liniami. Czy tak odważny samochód mógłby trafić do zwykłej seryjnej produkcji?

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Brytyjski magazyn "Autocar" zapytał o to prezesa Cupry i Seata Wayne'a Griffithsa. Pochodzący z angielskiego hrabstwa Manchester charyzmatyczny menedżer odpowiedział, że Cupra DarkRebel "to samochód, który z radością bym produkował, ale robisz to wtedy, gdy cię na to stać. Kiedy ma się ograniczone zasoby, trzeba ustalić priorytety, a dla mnie są nimi oczywiście kolejna generacja modeli Cupry i elektryczne auta".

Przeczytaj także: Jeździłem BAIC Beijing 7, czyli dużym SUV-em z Chin. W tym aucie sprawdza się tylko jeden stereotyp

Wayne Griffiths w rozmowie z "Autocarem" dodał również, że Cupra DarkRebel zrobiła świetną robotę dla wizerunku i pozycjonowania Cupry, ale nie dla generowania wolumenu sprzedaży i zysków.

Cupra DarkRebel (prototyp z 2023 r.)
Cupra DarkRebel (prototyp z 2023 r.)Cupra

Cupra DarkRebel to elektryczne coupe. Niestety, producent nie ujawnił mocy, maksymalnego momentu obrotowego, przyspieszenia od 0 do 100 km/h i wielkości akumulatorów trakcyjnych. Wiadomo za to, że prototyp ma 450 cm długości, aż 220 cm szerokości i 130 cm wysokości. Po otwarciu drzwi rośnie ona jednak do 220 cm. Wewnątrz umieszczono dwa fotele.

Przeczytaj także: Bentley kończy w Europie ze słynnym spalinowym silnikiem. I to w aż trzech modelach. Znamy powód

Wayne Griffiths pointuje swoje stanowisko, stwierdzając, że Cupra DarkRebel "w jakimś momencie mogłaby się stać prawdziwym game-changerem dla marki, ale teraz pozostaje marzeniem”.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji