Mieliśmy już jeden quiz o FSO Polonezie. I choć nie był łatwy, to dopiero ten zestaw pytań pokazuje, co to znaczy naprawdę trudny quiz o tym modelu.
- Przeczytaj także: Quiz z legend PRL-u. Czy Malucha produkowano w latach 60.?
Przed tobą 12 pytań i żadne nie jest choćby odrobinę łatwe. Tu nie ma prostego pytania na tzw. dobry początek. Od razu zaczynamy na ostro. To quiz dla prawdziwych wiedzowych twardzieli. Przekonaj się, czy jesteś jednym z nich.
Rozpocznij quiz
Fabryczne oznaczenie prototypu FSO Poloneza brzmiało:
Poprawna odpowiedź: Fiat 139
Przygotowany przez Włochów prototyp nazywano też 125PN, czyli Polacco Nuovo (Nowy Polski)
Pierwsze Polonezy dla MO pojawiły się:
Poprawna odpowiedź: od razu po rozpoczęciu seryjnej produkcji "cywilnego" Poloneza
Ile sztuk FSO Poloneza wyeksportowano na Fidżi?
Poprawna odpowiedź: 6
Przedstawiony w 1979 r. Polonez 2000 miał silnik z:
Poprawna odpowiedź: Fiata 132
Ta 112-konna jednostka napędowa pochodziła z gamy Fiata 132
W Holandii Poloneza sprzedawano pod nazwą:
Poprawna odpowiedź: FSO Celina
W tym kraju używano również nazwy FSO Prima. Ogółem do Holandii wyeksportowano 5248 Polonezów
Polonez z przednią częścią nadwozia w takim stylu trafił na rynek:
Poprawna odpowiedź: 1979 r.
Taki design przodu pojawił się w Polonezie Coupe, którego sprzedaż ruszyła w 1981 r. Do 5-drzwiowej wersji ten przód trafił w 1985 r., zaś na zdjęciu mamy odmianę wprowadzoną w 1989 r.
Ta wersja Poloneza miała rozstaw osi:
Poprawna odpowiedź: 340 cm
Zbudowano jedynie dwie sztuki tego 7-drzwiowego (!) samochodu
Ten model pochodzi z 1989 r., ale prototyp Poloneza z takim dodatkowym oknem w tylnym słupku zbudowano już w:
Poprawna odpowiedź: 1982 r.
Seryjny Polonez z trzecim bocznym oknem debiutował w 1986 r., jako MR86 (Model Roku 1986)
Silnik tego Poloneza był konstrukcją:
Poprawna odpowiedź: Ferrari
Chodzi o unikatowego Poloneza 2500 Racing z 1978 r., zwanego "Stratopolonezem". Jego 280-konne V6 pochodziło wprawdzie z Lancii Stratos, ale było konstrukcją Ferrari
Ta wersja Poloneza, czyli MR89, była dostępna także z silnikiem kupowanym od:
Poprawna odpowiedź: Forda
Chodzi o 2-litrową jednostkę z gam Fordów Sierra i Scorpio. Silnik rozwijał 105 KM. W 1991 r. powstało ok. 5 tys. takich Polonezów
Seryjny Polonez sedan debiutował w 1996 r., ale jego pierwszy prototyp z takim nadwoziem powstał:
Poprawna odpowiedź: w 1982 r.
Choć kolejne prototypy Poloneza Atu przedstawiano w 1992, 1994 i 1995 r., to pierwszego Poloneza w wersji sedan zbudowano jeszcze w 1982 r.
Najwięcej FSO Polonezów wyeksportowano:
Poprawna odpowiedź: do Chin
Prawie co trzeci wyeksportowany Polonez trafiał do Chin (41 tys. 335 sztuk). Kolejne miejsca w czołowej piątce zajęły: Wielka Brytania, Egipt, Francja i Jugosławia.