Logo
WiadomościAktualnościTrudny quiz o samochodach z okresu PRL. Wyzwanie nawet dla fanów

Trudny quiz o samochodach z okresu PRL. Wyzwanie nawet dla fanów

Większość fanów motoryzacji bardziej się interesuje osobowymi samochodami epoki PRL, fascynacja użytkowymi modelami nie jest już tak częsta. Dlatego nawet najtrudniejszy quiz o Polskich Fiatach i Polonezach nie będzie tak trudny i wymagający jak ten na temat Nys, Żuków, Starów i Autosanów. Jesteś gotowy? Uwaga, już wynik 4/12 będzie zasługiwał na gratulacje z naszej strony.

Rozpocznij quiz

Pytanie 1/12
Żródło: Auto Świat

Na początek coś łatwiejszego. To jest:

Poprawna odpowiedź: Lublin 51

Lublin 51 był produkowany w latach 1951-1959 w Fabryce Samochodów Ciężarowych w Lublinie na licencji ZSRR

Pytanie 2/12
Żródło: Auto Świat / Łukasz Rossienik

Ta Nysa miała silnik o pojemności:

Poprawna odpowiedź: 2120 cm sześc.

Silnik Nysy N59 pochodził z Warszawy M20, ta 4-cylindrowa jednostka miała zatem pojemność 2120 cm sześc.

Pytanie 3/12
Żródło: Auto Świat

To jest fragment deski rozdzielczej:

Poprawna odpowiedź: Żuka A-07

Produkcję tej wersji Żuka rozpoczęto w 1970 r.

Pytanie 4/12
Żródło: Auto Świat

Klamki bocznych drzwi Tarpana 233 pochodziły z:

Poprawna odpowiedź: Polskiego Fiata 125p

Klamki nazywano potocznie "skalpelami". Pojawiły się one nawet w prototypie Tarpana 237, czyli zmodernizowanej wersji 233. Seryjne Tarpany 237 otrzymały już klamki z Polskiego Fiata 126p.

Pytanie 5/12
Żródło: Auto Świat / Adam Mikuła

We Francji Polskiego Fiata 125p Pick-up oferowano pod nazwą:

Poprawna odpowiedź: Arizona Pick-up

Ogółem do Francji wyeksportowano aż 27 tys. 633 Polskich Fiatów 125p we wszystkich wersjach nadwoziowych. Tym samym był to 7. co wielkości rynek eksportowy tego modelu

Pytanie 6/12
Żródło: Auto Świat

Jelcz 043, zwany nieoficjalnie "ogórkiem":

Poprawna odpowiedź: powstawał na licencji firma Karosa i Skoda

Ten Jelcz był licencyjną wersją Skody 706RTO z nadwoziem firmy Karosa. Jego górnozaworowy rzędowy 6-cylindrowy silnik miał pojemność 11 tys. 781 cm sześc. i 160 KM

Pytanie 7/12
Żródło: Auto Świat / Adam Mikuła

Ten samochód to:

Poprawna odpowiedź: Star 200

Pytanie 8/12
Żródło: Auto Świat

Ta wersja Syreny miała wysokość:

Poprawna odpowiedź: 182 cm

Chodzi o Syrenę 105B Bosto, produkowaną w latach 1975-1983

Pytanie 9/12
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki

Ten model Warszawy nazywa się:

Poprawna odpowiedź: 200P

Warszawa M20 pick-up była prototypem, zaś Warszawa 203P KZN - drezyną motorową

Pytanie 10/12
Żródło: Auto Świat / Robert Brykała

Jak się nazywał ten samochód i kiedy debiutował?

Poprawna odpowiedź: 1977 r.

Chodzi o Nysę 522 w wersji S, czyli ambulans reanimacyjny

Pytanie 11/12
Żródło: Auto Świat

Ten Żuk nosił nieoficjalną nazwę:

Poprawna odpowiedź: Towos

Żuka A-07 nazywano "towosem". Słowo to wywodziło się z przymiotnika "towarowo-osobowy", idealnie definiującego przeznaczenie tej wersji.

Pytanie 12/12
Żródło: Auto Świat / Adam Mikuła

Produkcja Autosana H9 ruszyła w:

Poprawna odpowiedź: 1973 r.

Brakuje jeszcze 12 odpowiedzi
Wypełnij odpowiedzi na wszystkie pytania, żeby zobaczyć wynik
TWÓJ WYNIK:
Całkiem, całkiem
Nawet taka niska liczba poprawnych odpowiedzi w tak arcytrudnym quizie to już coś! W kolejnych naszych quizach pójdzie ci na pewno dużo, dużo lepiej. Zapraszamy!
Naprawdę nieźle!
Jak na ten stopień trudności, wynik jest zupełnie niezły. W kolejnych naszych quizach pójdzie ci na pewno dużo, dużo lepiej. Zapraszamy!
Jesteśmy pod wrażeniem!
Nie ma co, jesteś znawcą tematu. Gratulujemy i zapraszamy do naszych kolejnych quizów ze znajomości motoryzacji PRL!
Wiedza totalna!
Niesamowity wynik! Nasze najwyższe uznanie! To może jeszcze jeden quiz? Albo dwa?
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium