Auto Świat Używane Co warto kupić Trzy auta, jeden koncern, żadnej piątki. Porównaliśmy używane Polo, Ibizę i Fabię

Trzy auta, jeden koncern, żadnej piątki. Porównaliśmy używane Polo, Ibizę i Fabię

Jasne, że są podobne - w końcu wykorzystują tę samą technologię, bo należą do jednego koncernu. Sporo czasu minęło już od ich debiutu, a porównywane modele z rynku wtórnego mają na koncie setki tysięcy kilometrów. Auta której marki zniosły je lepiej: Volkswagena, Seata czy Skody? Sprawdzamy, porównując używane Polo, Ibizę i Fabię.

Škoda Fabia (II)
Škoda Fabia (II)Żródło: Auto Świat

Skoda Fabia II

Škoda Fabia (II)
Škoda Fabia (II)Żródło: Auto Świat
  • NA RYNKU: 2007-14 
  • SILNIKI: 1.2-1.9, 60-180 KM
  • CENY: OD 9000 zł

Fabia drugiej generacji w swoim czasie należała do grona najchętniej kupowanych nowych samochodów w Polsce, dzięki temu obecnie mamy spory wybór aut z krajowego rynku z nieźle udokumentowaną, ale czasami burzliwą historią. W ofercie hatchback oraz bardziej praktyczne kombi, które w 2009 r. dołączyło do gamy. Rok później, wraz z face liftingiem, wprowadzono do sprzedaży odmianę Scout z podwyższonym o 15 mm prześwitem i uterenowionymi detalami nadwozia. Spośród silników godne polecenia są wolnossące jednostki benzynowe 1.4/86 i 1.6/105 KM. Po liftingu pojawiły się nowoczesne TSI, ale podobnie jak w przypadku VW Polo czy Seata Ibizy, także w Fabii były one niedopracowane i borykają się z wieloma problemami, w tym z podatnym na rozciąganie łańcuchem rozrządu, wypalającą się uszczelką pod głowicą i nadmiernym spalaniem oleju.