- Seat pokazał nowego Seata Ibizę
- Model został poważnie odświeżony, w takim samym stylu, co nowy Seat Arona
- Auto może być napędzane sprawdzonymi jednostkami napędowymi o mocach do 150 KM
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Seat Ibiza to klasyk segmentu miejskiego. Od momentu, kiedy wszedł na rynek w 1984 r., sprzedano się ponad 6 mln egzemplarzy tego modelu w pięciu generacjach. Nowa Ibiza ma mieć jeszcze bardziej młodzieńczy i zadziorny charakter.
— "SEAT Ibiza to najlepiej sprzedający się model w historii marki, który znacząco przyczynił się do jej sukcesu" — tak mówił o nowej Ibizie Markus Haupt, dyrektor generalny SEAT-a podczas jej debiutu. — "Wciąż pozostaje prawdziwą ikoną swojego segmentu, dostarczając klientom charakterystyczny design, dopracowane wnętrze, pełną łączność cyfrową i efektywną gamę jednostek napędowych".
Poznaj kontekst z AI
- Przeczytaj także: Spalinowy hatchback z nowymi cenami. Kiedyś to był hit. Hiszpanie dużo pozmieniali
Jaki jest nowy Seat Ibiza?
Nowy Seat Ibiza, podobnie zresztą, jak Arona, o której piszemy w materiale — Tak wygląda nowa wersja jednego z ulubionych aut Polaków. Wiemy, kiedy trafi do sprzedaży — otrzymał bardziej wyrazistą i nowocześniejszą sylwetkę niż wcześniej. Ma lepiej pasować ona do młodzieńczego — jak określa to producent — charakteru tego samochodu. Auto otrzymało też nowe elementy nadwozia, nowe kolory oraz nową gamę aluminiowych felg — podobnie zresztą, jak Arona.
Z przodu mamy teraz nową, sześciokątną osłonę chłodnicy, inny zderzak oraz reflektory Full LED o smuklejszym kształcie. Z tyłu auta pojawił się dyfuzor z kolorystycznym akcentem oraz inny zderzak. Zmieniło się też logo modelu — teraz są to ciemne, aluminiowe litery.
Wersja FR dodatkowo ma laserowo grawerowane logo na słupku B i nowe felgi. Ich wzory także są nowe — dotychczasową ofertę uzupełniają dwa modele 17-calowe i dwa 18-calowe. Nowa Ibiza dostała także nowe kolory nadwozia. Dotychczasową paletę uzupełniły odcienie Liminal, Oniric i Hypnotic.
Jakie jest wnętrze nowego Seata Ibiza?
Z wnętrzem Ibizy Seat postąpił analogicznie, co z Aroną. Środek auta ma teraz mieć jeszcze wyższą jakość i lepiej dopracowany design. Fotele dostały tłoczone tkaniny, a w materiały w kabinie mają być teraz miękkie i przyjemne w dotyku. Ibiza dostała także ciemniejszą podsufitkę, a jej kierownica perforowaną skórę. W odmianie FR w standardzie znajdziemy z kolei fotele kubełkowe.
Jakie silniki ma nowy Seat Ibiza?
Gama silników nowego Seata Ibizy ma łączyć oszczędność i dynamikę. W związku z tym Seat w tym modelu zaoferował sprawdzone jednostki napędowe o mocach od 80 KM do 150 KM. Mogą one współpracować z manualnymi skrzyniami biegów albo z automatycznymi skrzyniami DSG. Pełna paleta wersji napędowych prezentuje się tak:
- 1.0 MPI 3-cyl. 80 KM z 5-biegową manualną skrzynią
- 1.0 TSI 3-cyl. 95 KM z 5-biegową manualną skrzynią
- 1.0 TSI 3-cyl. 115 KM z 6-biegową manualną lub 7-biegową skrzynią DSG
- 1.5 TSI 4-cyl. 150 KM z 7-biegową skrzynią DSG
Jakie systemy wsparcia kierowcy ma nowy Seat Ibiza?
Nową Ibizę Seat wyposażył w szeroki pakiet systemów wspomagania kierowcy. W standardzie znajdziemy w nim m.in. aktywny tempomat (ACC), automatyczne hamowanie awaryjne i system rozpoznawania zmęczenia. Dodatkowe pakiety bezpieczeństwa zawierają Travel Assist i Lane Assist, czyli półautonomiczne utrzymywanie pasa ruchu i prędkości, system rozpoznawania znaków drogowych, Side Assist, czyli monitoring martwego pola z wykorzystaniem przednich i tylnych czujników oraz High Beam Assist, czyli automatyczne przełączanie świateł drogowych i mijania.
Nowy SEAT Ibiza został zaprojektowany, opracowany i wyprodukowany w Martorell pod Barceloną. Trafi na rynek w pierwszym kwartale 2026 r.