Pokazujemy tu tylko absolutną elitę naszych testów wytrzymałościowych. Znajdują się tu tylko te auta, które świetnie jeżdżą, są doskonale wykonane i — co chyba najważniejsze — bezawaryjnie służyły nam na dystansie 100 tys. km. Równie ważny jest ich stan po rozkręceniu na części pierwsze. Demontażu dokonujemy zawsze po zakończeniu sprawdzianu. Kto zaliczył wpadkę, ten na szóstkę nie zasłużył.
Maksymalna liczba punktów karnych (czyli drobnych rzeczy, do których możemy się przyczepić podczas kilku lat testu), które może zebrać auto ocenione na szóstkę, wynosi tylko cztery. To pokazuje, jak wygórowane oczekiwania stawiamy najlepszym z najlepszych. 6+ zarezerwowane jest tylko dla tych, którzy nie dostali ani jednego punktu karnego.
Audi z nietypowym napędem

Audi A3 Sportback g-tron - ocena: 6+Auto Bild
- Audi A3 Sportback g-tron (niedostępne w Polsce)
- Rok, w którym zakończyliśmy test: 2017
- Punkty karne: 0
- Ocena: 6+
Gaz ziemny to wciąż egzotyczny system napędowy, nawet w Niemczech. Do Polski ta odmiana A3 nie zawitała wcale. Audi obaliło mity i zabłysnęło w teście wytrzymałościowym niezawodnością jak żaden inny samochód wcześniej. Podsumowanie po 100 tys. km: żadnych awarii, żadnych uszkodzeń.
BMW, po którym nikt nie spodziewał się takiego wyniku

BMW M3: test 100 tys. kmAuto Bild
- BMW M3
- Rok, w którym zakończyliśmy test: 2023
- Punkty karne: 0
- Ocena: 6+
Kolejne sześć lat (po oddaniu wspomnianego Audi) musieliśmy czekać na kolejną szóstkę z plusem. Wynik osiągnięty przez BMW M3 po 100 tys. km: prawie żadnego zużycia, absolutnie bez awarii w codziennym użytkowaniu, bardzo staranny montaż - to werdykt dotyczący trwałości. Jeśli jesteś w stanie znieść bolesną cenę zakupu, otrzymujesz absolutnie wymarzony samochód.
Audi, które można dziś kupić za niewygórowaną cenę

Audi A4 AvantAuto Bild
- A4 Avant TFSI ultra
- Rok, w którym zakończyliśmy test: 2019
- Punkty karne: 2
- Ocena: 6
Niezawodność A4 Avant stała się oczywista, gdy został on zdemontowany po przejechaniu 100 tys. km. Nie było żadnych widocznych problemów z podzespołami mechanicznymi, jakością materiałów we wnętrzu czy ich montażem. Dzięki temu Audi A4 otrzymało wysoką ocenę.
Kolejne Audi. Jeszcze większe i z dieslem

Audi A6 Avant sport 40 TDI S tronicAuto Bild
- A6 Avant sport 40 TDI S Tronic
- Rok, w którym zakończyliśmy test: 2021
- Punkty karne: 2
- Ocena: 6
Jakość Audi jest wysoka. Oprócz czujnika parkowania, który wielokrotnie powodował komunikaty o błędach, w A6 nie było żadnych awarii. Auto pozostało trwałe do samego końca testu, a zakończyliśmy go później niż zwykle, bo po 115 tys. km.
Kolejna niespodzianka od BMW

BMW Z4 sDrive 30iSzczepan Mroczek / Auto Świat
- BMW Z4 sDrive 30i
- Rok, w którym zakończyliśmy test: 2021
- Punkty karne: 2
- Ocena: 6
BMW zniosło test wytrzymałościowy praktycznie bez zużycia i bez komplikacji. Przez cały ten czas nigdy nie musiało składać nieplanowanej wizyty w warsztacie. Nawet demontaż pod ścisłym nadzorem DEKRA nie wykazał żadnych usterek ani znacznego zużycia.
Seat, którego zapamiętamy na długo

Seat Ateca 1.4 Eco TSI StyleAuto Bild
- Seat Ateca 1.4 Eco TSI Style
- Rok, w którym zakończyliśmy test: 2020
- Punkty karne: 2
- Ocena: 6
Po długich odcinkach kilku kierowców skarżyło się na ból pleców — fotele nie są doskonałe. Ta i jeszcze jedna drobnostka zdecydowały — Seat nie mógł dostać szóstki z plusem, ale na szóstkę zasłużył w pełni. To świetne i trwałe auto.
Volkswagen z silnikiem, którego wielu się obawia

Volkswagen T-Cross 1.0 TSIAuto Bild
- Volkswagen T-Cross 1.0 TSI
- Rok, w którym zakończyliśmy test: 2023
- Punkty karne: 2
- Ocena: 6
Przejechał 100 tys. km bez żadnych awarii ani usterek. Podczas ostatecznego demontażu na przedniej i tylnej osi zauważalne było lekkie brązowe zamglenie, ale była to nieszkodliwa korozja powierzchniowa i nie miała wpływu na osiągi T-Crossa. Silnik, skrzynia biegów, sprzęgło — wszystko było w porządku.
Znowu BMW, tym razem z fenomenalnym dieslem

BMW 320d Touring - kolosalnie dobra kombinacjaAuto Bild
- BMW 320d Touring
- Rok, w którym zakończyliśmy test: 2022
- Punkty karne: 3
- Ocena: 6
BMW serii 3 Touring dość spokojnie i pewnie pokonało 100 tys. km. Kilka niedociągnięć funkcjonalnych w codziennym użytkowaniu, kilka (bardziej kosmetycznych) reklamacji podczas demontażu i wysoka cena — nie było nic więcej do odnotowania po stronie negatywnej.
Po tej Mazdzie spodziewaliśmy się szóstki

Mazda CX-5Mazda
- Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 AWD
- Rok, w którym zakończyliśmy test: 2021
- Punkty karne: 3
- Ocena: 6
Mazda również przeszła test bez zauważalnych usterek i z doskonałymi wynikami warsztatowymi. Pod uszczelką bagażnika pojawiły się zaczątki korozji, ale nadal były niegroźne. Na 2,2-litrowym dieslu 100 tys. km nie zrobiło większego wrażenia.
Małe Suzuki z wielkim charakterem

Suzuki Swift SportAdam Mikuła / Auto Świat
- Suzuki Swift Sport 1.4 Boosterjet
- Rok, w którym zakończyliśmy test : 2021
- Punkty karne: 3
- Ocena: 6
Suzuki przeszło test wytrzymałościowy bez żadnych problemów. Dopiero podczas demontażu odkryliśmy usterkę: (wciąż niegroźną) rdzę na podłużnicach. Ochrona antykorozyjna była niewystarczająca. Gdyby nie ta usterka, Swift Sport otrzymałby 6+.
Kie, Hyundaie, jeden Ford, Toyota, Peugeot i Mini też na szóstkę
Marka i model | Rok zakończenia testu | Punkty karne | Ocena po 100 tys. km |
BMW 223d Active Tourer |
2025
|
4
| 6 |
Kia Sportage 2.0 CRDi AWD |
2016
|
4
| 6 |
Mercedes A 220 d |
2022
|
4
| 6 |
Toyota Prius Executive |
2021
|
4
| 6 |
Volvo XC60 D4 Summum FWD |
2017
|
4
| 6 |
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline |
2017
|
4
| 6 |
BMW X1 xDrive20i |
2018
|
5
| 6- |
Ford Focus Turnier 2.0 EcoBlue |
2022
|
5
| 6- |
Hyundai i30 Kombi 1.6 CRDi Style |
2020
|
5
| 6- |
Volkswagen Tiguan 2.0 TSI Highline |
2020
|
5
| 6- |
Audi A6 Avant 2.0 TDI |
2014
|
6
| 6- |
Hyundai Tucson 2.0 CRDi Style 2WD |
2018
|
6
| 6- |
Mercedes V 220 d |
2017
|
7
| 6- |
Audi RS 4 Avant |
2022
|
8
| 6- |
Ford Focus 1.0 EcoBoost Tytanium |
2015
|
8
| 6- |
Mazda CX-5 Skyactiv-D AWD |
2015
|
8
| 6- |
Mazda MX-5 |
2018
|
8
| 6- |
Mercedes C 250 d 4Matic |
2017
|
8
| 6- |
Mini Countryman |
2020
|
8
| 6- |
Peugeot 3008 Hybrid4 |
2023
|
8
| 6- |
Skoda Superb Style 1.4 TSI DSG |
2019
|
8
| 6- |
Suzuki SX4 S-Cross DDiS AllGrip |
2016
|
8
| 6- |
Volkswagen Passat Variant 1.8 TSI Comfortline |
2019
|
8
| 6- |