Auto Świat Używane Testy długodystansowe Jeździliśmy tym Mercedesem przez 15 lat, przejechaliśmy pół miliona kilometrów. W jakim stanie było W204?

Jeździliśmy tym Mercedesem przez 15 lat, przejechaliśmy pół miliona kilometrów. W jakim stanie było W204?

Tych aut z przebiegami przekraczającymi pół miliona kilometrów jeździ po Polsce więcej, niż myślicie, choć w większości przypadków ich wielokrotnie cofane liczniki mówią co innego. Tu mamy do czynienia z autem, które przez 15 lat pokonywało kolejne kilometry pod nadzorem fachowców – z dokładnością co do dnia, godziny i kilometra wiemy, jak sprawował się ten Mercedes. Czy Mercedes Klasy C generacji W204 to godny następca znanych z trwałości "beczek" (W123) i "baleronów" (W124)?

Mercedes Klasy C W204mat. prasowe
  • Mercedes W204, C180 K trafił do floty długodystansowej naszej siostrzanej redakcji 15 lat temu
  • Auto niemal nie miało dodatkowego wyposażenia – jedyny "ekstras" to zestaw multimedialny z nawigacją
  • Po 15 latach intensywnej eksploatacji Mercedes został rozebrany, a rzeczoznawcy ocenili kondycję i stan zachowania podzespołów
  • Mercedes klasy C W204, pojawiając się na rynku, miał trudną misję – musiał się zmierzyć z zaszarganą opinią o marce, na którą zapracowały m.in. ekstremalnie rdzewiejący model W210 i cierpiący na problemy z elektroniką model W211

Pół miliona kilometrów Mercedesem? To przecież żadna sensacja, takie przebiegi nie dziwią jednak w przypadku starszych diesli, szczególnie tych montowanych w modelach W123, W124 czy w "pradziadku" modelu W204, czyli w modelu 190D (W201). Oczywiście, sceptycy nieufający nowoczesnej technice twierdzą, że to, co kiedyś było możliwe, dziś jest już niewykonalne, bo przecież "solidne Mercedesy skończyły się na modelu W124".

Tu, nie dość, że mamy do czynienia z konstrukcją, z czasów, kiedy nawet w Mercedesie księgowi podcinali skrzydła inżynierom, to jeszcze mowa jest o silniku benzynowym i to z doładowaniem, w dodatku nie przy użyciu popularnej turbosprężarki, a kompresora. A przecież niemal każdy domorosły ekspert o aut używanych zaraz wam powie, że benzyniak z kompresorem nie może być trwały. Czyżby?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji