Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Land Rover

Land Rover

Land Rover

Land Rover to brytyjska marka samochodów terenowych powstała w 1948 roku. Początkowo ich modele produkował Rover, ale od 1975 Land Rover stał się niezależną marką.

Pierwszym modelem był Series I, którego wyeksportowano aż do 70 krajów. Miał być wykorzystywany w rolnictwie i lekkim przemyśle, lecz korzystało z niego także wojsko. 10 lat później pojawiła się druga generacja tego modelu, a do 1985 roku powstała jeszcze trzecia (ze zsynchronizowaną skrzynią biegów). Jego następcą był znany na całym świecie Defender.

W 1967 roku, Land Rover staje się częścią Leyland Motors, a w następnym roku, po fuzji Leyland z British Motor Corporation powstaje British Leyland. W 1970 roku powstaje pierwszy Range Rover. Był lepiej wyposażony i miał 3,5 litrowy silnik V8, który pozwalał mu się rozpędzić do 160 km/h.

Najbardziej rozpoznawalne dziś, obok Defendera, modele, to Discovery (premiera w 1988 roku) i Freelander (1997 r.).

W 1994 roku Land Rover stał się własnością koncernu BMW, który w roku 2000 sprzedał go Fordowi. Od 2008 roku firma należy do indyjskiego koncernu Tata Motors.

Land Rover - modele

Land Rover Defender

Land Rover Defender

Ikona samochodu

Land Rover Discovery

Ikona samochodu

Land Rover Discovery Sport

Ikona samochodu

Land Rover Evoque

Land Rover Freelander

Land Rover Freelander

Ikona samochodu

Land Rover Range Rover

Ikona samochodu

Land Rover Range Rover Sport

Ikona samochodu

Land Rover Velar

Land Rover - powiązane artykuły

Artykuły o Land Rover

Wielki Test Salonów 2023. Które marki mają najlepszą sieć dealerską w Polsce?

Wielki Test Salonów 2023. Które marki mają najlepszą sieć dealerską w Polsce?

Czy klient zamierzający kupić samochód marki premium może liczyć również na obsługę premium? Czy sprzedawca poświęci mu tyle czasu, ile potrzeba, doradzi, co wybrać, oraz czy pomoże wybrać najlepszy sposób finansowania zakupu? Wreszcie czy zaproponuje jazdę próbną? Aby poznać odpowiedzi na te i wiele innych pytań organizujemy Wielki Test Salonów.
Wielki Test Salonów 2023. Sprawdziliśmy 339 salonów 25 marek samochodowych. Mamy wyniki

Wielki Test Salonów 2023. Sprawdziliśmy 339 salonów 25 marek samochodowych. Mamy wyniki

Największe dyskusje i emocje związane z Wielkim Testem Salonów dotyczą rankingu dealerów. Śledzą go sami zainteresowani, a także firmy importerskie oraz nasi Czytelnicy, którzy chcą wiedzieć, w których salonach będą najlepiej obsłużeni. Oto wyniki najnowszej edycji.
15 aut, które można kupić za 30 tys. zł, ale lepiej tego nie robić

15 aut, które można kupić za 30 tys. zł, ale lepiej tego nie robić

Rynek aut za ok. 30 tys. zł jest przeogromny. Niestety nie brakuje na nim aut-pułapek. Ich zakup to dopiero początek wydatków. Na naszej liście znalazły się nie tylko auta luksusowe. Są też miejskie, które na pierwszy rzut oka nie powinny być obciążeniem dla domowego budżetu. Podczas eksploatacji okazuje się, że jest inaczej.
Osiem kultowych klasyków, które nie są warte swojej ceny. Czy tyle byście za nie zapłacili?

Osiem kultowych klasyków, które nie są warte swojej ceny. Czy tyle byście za nie zapłacili?

Ten tytuł to prowokacja! Samochód jest wart tyle, ile ktoś jest gotów za niego zapłacić – to oczywiste. Tyle tylko, że ceny niektórych aut uchodzących za kultowe osiągnęły poziom totalnego oderwania od tego, co rzeczywiście one w zamian oferują – z wyjątkiem... sentymentu, który dla wielu nabywców wart jest majątek.
Najgorsze auta ostatniego 20-lecia. To prawdziwe "miny" na kołach

Najgorsze auta ostatniego 20-lecia. To prawdziwe "miny" na kołach

Rankingi tego typu zawsze budzą pewne emocje. "Ale jak to, dlaczego moje auto tu jest" – zakrzykną co poniektórzy – "przecież jeżdżę takim od dawna i nic się nie psuje!". Znakomicie, cieszymy się, oby tak było jak najdłużej. Poza tym, nawet jeśli jakiś model w tym zestawieniu się znalazł, to przecież nie jest powiedziane, że na pewno się popsuje.
Testujemy jedną z 1948 limitowanych sztuk nowego Defendera. Kiedyś na taki kolor malowano sprzęt bojowy [TEST]

Testujemy jedną z 1948 limitowanych sztuk nowego Defendera. Kiedyś na taki kolor malowano sprzęt bojowy [TEST]

Land Rover Defender to samochód instytucja, niekwestionowana ikona wśród terenowych modeli. Pojazd wszedł do produkcji w 1948 r., więc obchodzi właśnie 75. urodziny. Z tej okazji brytyjska marka stworzyła jubileuszową, limitowaną wersję 75th Limited Edition. Testowaliśmy trzydrzwiowy model 90 w takiej specyfikacji i z topowym, 400-konnym benzyniakiem pod maską.
Od tych SUV-ów trzymaj się z daleka – generują olbrzymie koszty utrzymania

Od tych SUV-ów trzymaj się z daleka – generują olbrzymie koszty utrzymania

Nie jest tajemnicą, że ogromny SUV z wielkim silnikiem, generuje kolosalne koszty utrzymania. Wśród tego typu samochodów, są jednak i takie, które nie tylko drenują portfele właścicieli dużym spalaniem, lecz także kosztownymi awariami. To właśnie na nie musicie uważać.
Nieduże auta dobre do jazdy w terenie

Nieduże auta dobre do jazdy w terenie

Poza asfaltem najlepiej sprawdzają się konstrukcje lekkie, zwrotne i niezbyt duże, do tego z solidnym układem napędowym i mocnym podwoziem. Sprawdzamy, jaki mamy tu wybór i które auta są najsolidniejsze.
Hybrydy plug-in na cenzurowanym. Sprawdzamy, czy naprawdę są tak oszczędne, jak obiecują producenci

Hybrydy plug-in na cenzurowanym. Sprawdzamy, czy naprawdę są tak oszczędne, jak obiecują producenci

Jeden pomysł, cztery interpretacje. Nasz kwartet udowadnia, że kompaktowe SUV-y z napędem plug-in również mogą mieć swój charakter. W starciu Hyundaia Tucsona z Land Roverem Discovery Sport, Peugeotem 3008 i Toyotą RAV4 sprawdzamy, który z nich ostatecznie wyprzedzi pozostałych? Czy taki (drogi) zakup ma sens?
Richard Hammond dla "Auto Świata": Kiedyś prawie zostałem właścicielem Poloneza

Richard Hammond dla "Auto Świata": Kiedyś prawie zostałem właścicielem Poloneza

16 czerwca zadebiutuje najnowszy odcinek z serii "The Grand Tour". Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May przemierzają w nim nasz kraj – od Gdańska do granicy ze Słowacją. Z tej okazji przeprowadziłem ekskluzywny wywiad z Richardem Hammondem, który szczerze opowiedział o Polsce, polskich kierowcach i polskich drogach. Pewnie część z was będzie nieźle zaskoczona jego opiniami…
Range Rover Sport 3.0D. Luksusowy, terenowy, a do tego jeszcze sportowy i z dieslem [TEST]

Range Rover Sport 3.0D. Luksusowy, terenowy, a do tego jeszcze sportowy i z dieslem [TEST]

Range Rover Sport to typ samochodu, który teoretycznie nie powinien w ogóle powstać. Dlaczego? Przecież ten pojazd łączy z pozoru niekompatybilne cechy. Można poczuć się w nim jak w luksusowej limuzynie, a jednocześnie nie ma problemu z podróżowaniem po wymagających bezdrożach, a jakby tego było jeszcze mało, to osiągi okazują się prawdziwie sportowe.
Tanio już było. Jak globalizacja wpływa na to, czym obecnie jeździmy [PODCAST]

Tanio już było. Jak globalizacja wpływa na to, czym obecnie jeździmy [PODCAST]

Od lat wielkie koncerny motoryzacyjne tworzą różne alianse. Cel zawsze jest ten sam — ograniczyć koszty, zmaksymalizować zyski. Można wymieniać wiele marek, które utworzyły takie molochy, ale chyba najlepszym przykładem będzie Stelantis - francusko-włosko-amerykański koncern skupiający w swoim portfolio czternaście marek. Jak możecie się domyślać, wiele obecnie oferowanych modeli wykorzystuje te same technologie. Ale czy to znaczy, że kompaktowy Peugeot 308 jest taki sam jak bliźniaczy Opel Astra? A może jednak podczas jazdy widać różnicę? Takich aut w tym koncernie jest wiele. Sprawdzamy, wyjaśniamy i opowiadamy, czym się różnią. Poza tym opowiemy wam dzisiaj o nowym Land Roverze Defenderze, atrakcyjnych 15-letnich autach. Miłego słuchania.
Najwięksi przegrani na rynku. Rekordzista ma prawie 40-procentowy spadek

Najwięksi przegrani na rynku. Rekordzista ma prawie 40-procentowy spadek

Na rynku motoryzacyjnym 2022 r. był czasem przegranych. Z 32 kluczowych firm samochodowych aż 22 zanotowały spadek pierwszych rejestracji w Europie. W ośmiu przypadkach przekroczył on 15 proc., a w jednym otarł się aż o 40 proc.! Kto najgorzej wspomina ubiegły rok?
Nowy Land Rover Defender. Tylko nie mówcie o nim SUV, to prawdziwa terenówka

Nowy Land Rover Defender. Tylko nie mówcie o nim SUV, to prawdziwa terenówka

W kwestii osiągów czy komfortu jazdy Land Rover Defender zatracił surowy charakter poprzedników i można go pomylić z… SUV-em. Jednak pod względem dzielności na bezdrożach jest to nadal prawdziwa terenówka. Testujemy samochód z benzynowym silnikiem o mocy 300 KM. Niestety, przyjemność jazdy Land Roverem Defenderem nie jest tania.
Range Rover Sport P510e, sportowy elegant z wtyczką

Range Rover Sport P510e, sportowy elegant z wtyczką

Nowy Range Rover Sport P510e ma napęd hybrydowy z akumulatorem w rozmiarze XL ładowanym z gniazdka, który pozwala na przejechanie w trybie czysto elektrycznym aż 114 km! To pozwala na codzienne ciche i bezemisyjne poruszanie się po mieście. O tym, co jeszcze potrafi luksusowy SUV z wtyczką, przekonaliśmy się podczas pierwszej jazdy.
Jak będzie wyglądać rynek motoryzacyjny w roku 2023? Auto Świat Pit Stop

Jak będzie wyglądać rynek motoryzacyjny w roku 2023? Auto Świat Pit Stop

Zapraszamy na kolejny odcinek naszego programu Auto Świat Pit Stop. Dzisiaj będzie naprawdę gorąco. Ponieważ naszym gościem będzie sam Król Wielkiej Brytanii. Ale to nie będzie Karol, to będzie król motoryzacyjny – czyli Range Rover Sport. Zanim obejrzycie jego test, to na naszej kanapie gościem Łukasz Bąka, będzie Wojciech Drzewiecki szef IBRM Samar, z którym porozmawiamy o rynku motoryzacyjnym w mijającym roku, oraz spróbujemy przewidzieć, jak w salonach samochodowych będzie wyglądać rok 2023. Jak już wszystko zobaczycie, to na finał przygotowaliśmy dla Was najciekawsze naszym zdaniem oczywiście informacje ze świata motoryzacji. Miłego oglądania.
Porsche zwyciężyło w niechlubnym rankingu. Inne niemieckie marki też poniżej oczekiwań

Porsche zwyciężyło w niechlubnym rankingu. Inne niemieckie marki też poniżej oczekiwań

Samochody klasy premium mają dwie główne wady: są drogie w zakupie i kosztowne w naprawie. Niestety, w parze z tymi wadami idzie jeszcze jedna. Mimo konieczności wydania dużej ilości pieniędzy na te auta wcale nie możemy liczyć na ich bezawaryjność. Potwierdza to brytyjski raport, z którego wynika, że najmniej niezawodne auta oferuje... Porsche.
Tylko trzy samochody nie zdobyły pięciu gwiazdek w teście Euro NCAP

Tylko trzy samochody nie zdobyły pięciu gwiazdek w teście Euro NCAP

Organizacja Euro NCAP przedstawiła wyniki crash-testów ostatniej grupy samochodów na 2022 r. Ze ścianą zderzyło się 14 modeli, ale tylko trzy z nich nie uzyskały najwyższej, 5-gwiazdkowej noty. Ciekawostką jest to, że w testowanej grupie oprócz trzech chińskich konstrukcji znalazły się auta rodzinne, terenowe, minivany, a także luksusowy Lucid Air.
Range Rover Sport – nie boi się wody ani błota

Range Rover Sport – nie boi się wody ani błota

Range Rover oznacza luksus, nazwa Sport – dobre osiągi. Wszystko się zgadza, choć to niejedyne zalety tego SUV-a. Na asfalcie i w terenie sprawdziliśmy w 3. generacji modelu możliwości 400-konnego benzyniaka.
Range Rover Sport to forteca na kołach. Odcinasz się w niej od wszystkiego [TEST]

Range Rover Sport to forteca na kołach. Odcinasz się w niej od wszystkiego [TEST]

Range Rover ma wyjątkowy status w motoryzacyjnym świecie. Tymi samochodami chętnie jeżdżą biznesmeni, celebryci, jak i członkowie brytyjskiej rodziny królewskiej. Po tygodniu za kierownicą najnowszego Sporta chyba wiem dlaczego. Żal było się z nim rozstawać.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech