Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Wielki Test Salonów 2024 – jak wypadły marki premium?

Wielki Test Salonów 2024 – jak wypadły marki premium?

Od 2017 r. wyniki Wielkiego Testu Salonów podajemy osobno dla marek popularnych i dla premium. Powód to coraz większe zainteresowanie klientów markami premium i duży wzrost sprzedaży w tym segmencie. W 2023 r. sprzedano w Polsce około 110 tys. aut premium, miały one 23 proc. udziału w rynku aut nowych.

Salon Mercedesa
Salon MercedesaŹródło: Mercedes-Benz / Nobile Motors
  • W salonie marki premium klient może oczekiwać również obsługi na poziomie premium. Pod każdym względem
  • W WTS 2024 sprawdziliśmy 83 punkty ośmiu marek premium
  • Średnia ocena jest prawie o pięć punktów procentowych wyższa niż w przypadku marek popularnych

Zasady przeprowadzania testu salonów w markach premium są takie same jak w popularnych, jednak oczekiwania klientów są znacznie większe. To zrozumiałe – noblesse oblige, klient ma prawo oczekiwać w salonie marki premium obsługi na poziomie premium. I nie chodzi tylko o kawę czy wygodny fotel, lecz także o najwyższy poziom merytoryczny sprzedawców i perfekcyjny wygląd salonu.

Wielki Test Salonów 2024 – marki premium. Perfekcyjna organizacja salonów

W kategorii "Organizacja salonu" średnia dla ośmiu sprawdzonych marek jest bardzo zbliżona do oceny salonów marek popularnych – 97,5 proc. Maksymalną notę 100 proc. zdobyła marka DS (przypomnijmy – wydzielona kilka lat temu z Citroena). Dwie marki, Mercedes i Audi, mają oceny powyżej 99 proc., a pozostałych pięć marek zdobyło oceny 95 i więcej proc. Gratulacje dla wszystkich!