Auto Świat Porady Eksploatacja Powłoka ceramiczna na lakierze - warto zainwestować?

Powłoka ceramiczna na lakierze - warto zainwestować?

Powłoka ceramiczna chroni lakier auta i pomaga utrzymać go w czystości, ale nie jest to lek na wszystkie problemy z utrzymaniem lakieru w dobrym stanie. W dodatku jej trwałość zależy w dużym stopniu od warunków eksploatacji – na to, że utrzyma się na lakierze przez np. 5 lat lepiej nie liczyć! Co zatem w praktyce daje powłoka ceramiczna, za której nałożenie warsztaty żądają od kilkuset do nawet 3 tys. zł? Czemu to tyle kosztuje?

Przed nałożeniem powłoki warto ocenić stan lakieru, ewentualnie dobrze wypolerować go i koniecznie odtłuścić
Zobacz galerię (12)
Auto Świat
Przed nałożeniem powłoki warto ocenić stan lakieru, ewentualnie dobrze wypolerować go i koniecznie odtłuścić
  • Powłoka ceramiczna na lakierze jest tak cienka, że jej obecność jest niemierzalna za pomocą miernika grubości lakieru
  • Powłoka ceramiczna – nawet o twardości 9H – nie gwarantuje, że lakier auta nie porysuje się
  • Z technicznego punktu widzenia polerowanie lakieru przed nakładaniem powłoki ceramicznej nie jest potrzebne, choć rutynowo się to robi

Mała buteleczka preparatu do lakieru (lub zestaw kilku preparatów, szmatek i aplikatorów): oto powłoka ceramiczna, za którą trzeba zapłacić w sklepie od ok. 150 do kilkuset zł. Ceny ostatnio wyraźnie spadły, ale tak to jest, gdy na jakiś produkt ktoś nakłada tysiące procent marży: szybko znajduje naśladowców, rynek się zatyka i... po marży. Jednak i tak w warsztacie, który ma to nałożyć, cena rośnie do wartości dla wielu abstrakcyjnych, nałożenie powłoki ceramicznej na samej karoserii dużego SUV-a może kosztować nawet 3 tys. zł. Koszty można zwiększyć, jeśli np. chcemy w ten sposób zadbać także o koła. O co chodzi?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji