Auto Świat Porady Eksploatacja Polerowanie auta czyli korekta lakieru: jak to zrobić, żeby nie żałować?

Polerowanie auta czyli korekta lakieru: jak to zrobić, żeby nie żałować?

Polerując lakier auta, można pozbyć się tysięcy mikrozarysowań, kolistych śladów po myjni automatycznej i przywrócić mu połysk. Czasem udaje się "zdjąć" także większe rysy, które na pierwszy rzut oka wydają się zarysowaniami do podkładu. Ale jeśli weźmiemy się do tego bez przynajmniej podstawowego przygotowania, lakier po operacji będzie wyglądał wcale nie lepiej niż przed nią, a do tego będzie już cieńszy, osłabiony – tak jak to często bywa z autami sprzedawanymi w podrzędnych komisach. A zatem: jak to zrobić dobrze?

Tylko za pomocą maszyny da się wypolerować zniszczony lakier. Ręcznie zajęłoby to tygodnie.
Zobacz galerię (15)
Auto Świat
Tylko za pomocą maszyny da się wypolerować zniszczony lakier. Ręcznie zajęłoby to tygodnie.
  • Poważnej korekty lakieru nie da się zrobić ręcznie – potrzebna jest polerka elektryczna
  • Bez konieczności lakierowania auta da się z nadwozia usunąć drobne rysy, zmatowienia, wbite cząsteczki brudu, itp.
  • Najtańsze maszyny polerskie nie są drogie, ale korzystając z nich, trzeba zachować podwójną ostrożność

By zacząć polerowanie lakieru, będziemy potrzebować koniecznie: maszyny polerskiej wraz z nakładką polerską (najlepiej różnymi nakładkami), pasty do polerowania lakieru oraz kilku szmatek z mikrofibry. Opcjonalnie także: glinki lakierniczej, zmywacza do starych powłok ochronnych i resztek pasty oraz preparatu do finalnego zabezpieczenia już wypolerowanego lakieru.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji