Artykuł został pierwotnie opublikowany 12.01.2022 r.

  • Nie każdy silnik 1.8/2.0 T(F)SI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który
  • Od 2011 r. stopniowo zaczęły pojawiać się poprawione silniki 1.8 T(F)SI
  • W dzisiejszych silnikach TSI i TFSI problem już w zasadzie nie występuje

Słowem wstępu – kilka słów o historii. Oto bowiem w 2007 r. pokazano silniki 1.8/2.0 T(F)SI z nowej rodziny EA888. I to jest właśnie motor zaliczany do pierwszej generacji (tzw. Gen. 1), choć niektórzy – błędnie! – twierdzą, że do owego Gen. 1 zaliczamy też starszą serię 2.0 T(F)SI EA113. Tymczasem EA113 to... EA113, a w 2007 r. pojawiło się opisywane EA888 Gen. 1. Te wersje spełniały normę Euro 4, były dalekimi krewnymi starszych jednostek EA113 (choć mamy tu np. łańcuch zamiast paska), zaś pobór oleju utrzymywał się w szeroko pojętej normie. I gdy raz na kilka tysięcy kilometrów trzeba było uzupełnić kilka kropel, to mało komu to wadziło.