Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Rozrząd

Rozrząd

Ta część silnika spędza sen z powiek wielu kierowcom. Lepiej unikać tych nawyków
Wiadomości

Ta część silnika spędza sen z powiek wielu kierowcom. Lepiej unikać tych nawyków

Wadliwe łańcuchy rozrządu w dieslach 1.5 BlueHDi. Można otrzymać zwrot kosztów napraw
Aktualności

Wadliwe łańcuchy rozrządu w dieslach 1.5 BlueHDi. Można otrzymać zwrot kosztów napraw

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Stellantis wiedział o wadzie 1.2 PureTech w 2018 r. i nic nie zrobił? Tak wskazują Francuzi
Aktualności

Stellantis wiedział o wadzie 1.2 PureTech w 2018 r. i nic nie zrobił? Tak wskazują Francuzi

Stellantis wiedział, ale nie powiedział? Telewizja France 2 informuje, że poważne problemy jednostki 1.2 PureTech, które często doprowadzają nawet do zniszczenia silnika, były znane już w 2018 r. Za naprawę błędów konstrukcyjnych wzięto się dopiero cztery lata później.

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który
Wszystko o silniku

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który

Na temat poboru oleju przez silniki T(F)SI Grupy Volkswagena z rodziny EA888 krążą legendy, tak samo jak na temat tego, czy i kiedy pojawiły się poprawione wersje, stroniące od "popijania oliwy". Oto kompendium wiedzy na temat EA888: które typy omijać, ile kosztuje remont, a które odmiany można brać w ciemno.

Uszkodzony silnik - naprawiać czy wymieniać?
Eksploatacja

Uszkodzony silnik - naprawiać czy wymieniać?

Wady materiałowe, poważne awarie czy wreszcie zużycie wynikające z wieku i przebiegu. Gdy silnik mówi "dość", jedno jest pewne – czekają nas poważne wydatki! Jak im zapobiec i kiedy warto zastąpić go nową jednostką, a kiedy naprawiać? Odpowiedź rzadko jest jednoznaczna, coraz częściej jednak kierowcy rezygnują z naprawy, gdyż ta... przekracza wartość auta.

Wymiana rozrządu - po jakim przebiegu, ile kosztuje?
Eksploatacja

Wymiana rozrządu - po jakim przebiegu, ile kosztuje?

Pasek rozrządu – wiadomo, producent podaje interwał, którego trzeba się trzymać. Czasem resurs można wydłużyć, częściej trzeba skrócić. Łańcuch? Tu teoretycznie łatwiej, bo powinien wystarczyć na całe życie silnika. Powinien... Odpowiadamy na pytania najczęściej pojawiające się w kontekście wymiany napędu rozrządu.

Łańcuchowy napęd rozrządu – budowa i obsługa
Wszystko o silniku

Łańcuchowy napęd rozrządu – budowa i obsługa

W teorii łańcuch rozrządu ma wiele zalet użytkowych, ale – jak pokazały ostatnie lata – nie zawsze sprawuje się właściwie. Czy można poprawić jego trwałość?

Napęd rozrządu, czyli łańcuch nieszczęść
Eksploatacja

Napęd rozrządu, czyli łańcuch nieszczęść

"Daliśmy tu łańcuchowy napęd rozrządu, wytrzyma przez całe życie silnika, niczym nie trzeba się martwić, same zalety" – producenci samochodów od lat stosują ten sam stary marketingowy chwyt. Sęk w tym, że coraz częściej to już nieprawda, a kłopoty związane z uszkodzonym rozrządem potrafią być kosztowne. A nawet bardzo kosztowne – oto kilka najbardziej spektakularnych wtop z ostatnich kilku, kilkunastu lat

Pasek rozrządu – kiedy wymieniać, jak dbać?
Eksploatacja

Pasek rozrządu – kiedy wymieniać, jak dbać?

Zerwanie paska rozrządu czy nawet przeskoczenie go o ząb na kołach wałków rozrządu może mieć bardzo kosztowne skutki. Dlatego trzeba o niego dbać!

Wszystko, co musisz wiedzieć o rozrządzie
Wszystko o silniku

Wszystko, co musisz wiedzieć o rozrządzie

Czy obsługa rozrządu ogranicza się do wymiany paska lub łańcucha? Co lepsze: pasek czy łańcuch? Opisujemy, z jakich elementów składa się układ rozrządu, jak o niego dbać oraz co może się w nim popsuć.

Jaka jest trwałość materiałów eksploatacyjnych w aucie!
Eksploatacja

Jaka jest trwałość materiałów eksploatacyjnych w aucie!

To, co w przypadku produktów żywnościowych czy leków nikogo nie dziwi, często zaskakuje nas w rzeczach związanych z motoryzacją. Wyjaśniamy, jaka jest trwałość akcesoriów, części i materiałów eksploatacyjnych.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Rosja próbuje omijać sankcje - szuka źródeł części i obniża normy emisji spalin
Aktualności

Rosja próbuje omijać sankcje - szuka źródeł części i obniża normy emisji spalin

Rosyjscy producenci samochodów odczuwają skutki sankcji. Brakuje, pochodzących z zagranicy elementów do ich wytwarzania, a także części zamiennych do już użytkowanych pojazdów. Rosjanie jednak szukają nowych źródeł dostaw, by bez zgody producentów importować brakujące produkty. Jednym z pomysłów na obejście sankcji jest też obniżenie wymogów co do obowiązujących norm emisji spalin.

Co to jest i jak działa czujnik wałka rozrządu?
Eksploatacja

Co to jest i jak działa czujnik wałka rozrządu?

Wałek rozrządu to jedna z najważniejszych części układu napędowego w naszym samochodzie. To właśnie ten element odpowiada za wprawienie w ruch zaworów silnika i umożliwia pojazdowi poruszanie się. Równie ważny jest czujnik wałka rozrządu, który informuje komputer pokładowy o tym, czy auto znajduje się w trakcie jazdy, czy w stanie spoczynku. Jego awaria może nas zaskoczyć nagłym wyłączeniem samochodu w ruchu. Za co odpowiada czujnik położenia wałka rozrządu? Jak działa ten element silnika?

Kiedy wymienić pasek rozrządu?
Porady dla kierowców

Kiedy wymienić pasek rozrządu?

Paski rozrządu są coraz trwalsze, nie dziwią już interwały wymiany na poziomie 180-200 tys. km, ale przebieg to nie jedyny wyznacznik tego, kiedy należy wymienić pasek rozrządu. Jak często zatem wymieniać pasek?

Rozrząd - co powineneś wiedzieć?
Porady

Rozrząd - co powineneś wiedzieć?

Układ rozrządu znajduje się w każdym silniku tłokowym i pełni kluczową rolę w jego działaniu. Ten złożony mechanizm podczas awarii unieruchamia pojazd i może doprowadzić do poważnych usterek, dlatego odpowiednie serwisowanie jest niezwykle ważne.

Rozrząd silnika układ specjalnej troski
Porady

Rozrząd silnika układ specjalnej troski

Układ rozrządu znajduje się w każdym silniku tłokowym i jest odpowiedzialny za dostarczenie ładunku do cylindra oraz odprowadzenie spalin do kanałów wylotowych. Ten złożony mechanizm podczas awarii unieruchamia pojazd i może doprowadzić do poważnych usterek, dlatego odpowiednie serwisowanie jest niezwykle ważne.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.