Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...
Auto Świat Rozrząd

Rozrząd

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który

Na temat poboru oleju przez silniki T(F)SI Grupy Volkswagena z rodziny EA888 krążą legendy, tak samo jak na temat tego, czy i kiedy pojawiły się poprawione wersje, stroniące od "popijania oliwy". Oto kompendium wiedzy na temat EA888: które typy omijać, ile kosztuje remont, a które odmiany można brać w ciemno.
Napęd rozrządu, czyli łańcuch nieszczęść

Napęd rozrządu, czyli łańcuch nieszczęść

"Daliśmy tu łańcuchowy napęd rozrządu, wytrzyma przez całe życie silnika, niczym nie trzeba się martwić, same zalety" – producenci samochodów od lat stosują ten sam stary marketingowy chwyt. Sęk w tym, że coraz częściej to już nieprawda, a kłopoty związane z uszkodzonym rozrządem potrafią być kosztowne. A nawet bardzo kosztowne – oto kilka najbardziej spektakularnych wtop z ostatnich kilku, kilkunastu lat
Pasek rozrządu – kiedy wymieniać, jak dbać?

Pasek rozrządu – kiedy wymieniać, jak dbać?

Zerwanie paska rozrządu czy nawet przeskoczenie go o ząb na kołach wałków rozrządu może mieć bardzo kosztowne skutki. Dlatego trzeba o niego dbać!
Wszystko, co musisz wiedzieć o rozrządzie

Wszystko, co musisz wiedzieć o rozrządzie

Czy obsługa rozrządu ogranicza się do wymiany paska lub łańcucha? Co lepsze: pasek czy łańcuch? Opisujemy, z jakich elementów składa się układ rozrządu, jak o niego dbać oraz co może się w nim popsuć.
Jaka jest trwałość materiałów eksploatacyjnych w aucie!

Jaka jest trwałość materiałów eksploatacyjnych w aucie!

To, co w przypadku produktów żywnościowych czy leków nikogo nie dziwi, często zaskakuje nas w rzeczach związanych z motoryzacją. Wyjaśniamy, jaka jest trwałość akcesoriów, części i materiałów eksploatacyjnych.
Uszkodzony silnik - naprawiać czy wymieniać?

Uszkodzony silnik - naprawiać czy wymieniać?

Wady materiałowe, poważne awarie czy wreszcie zużycie wynikające z wieku i przebiegu. Gdy silnik mówi "dość", jedno jest pewne – czekają nas poważne wydatki! Jak im zapobiec i kiedy warto zastąpić go nową jednostką, a kiedy naprawiać? Odpowiedź rzadko jest jednoznaczna, coraz częściej jednak kierowcy rezygnują z naprawy, gdyż ta... przekracza wartość auta.
Łańcuchowy napęd rozrządu – budowa i obsługa

Łańcuchowy napęd rozrządu – budowa i obsługa

W teorii łańcuch rozrządu ma wiele zalet użytkowych, ale – jak pokazały ostatnie lata – nie zawsze sprawuje się właściwie. Czy można poprawić jego trwałość?
Rosja próbuje omijać sankcje - szuka źródeł części i obniża normy emisji spalin

Rosja próbuje omijać sankcje - szuka źródeł części i obniża normy emisji spalin

Rosyjscy producenci samochodów odczuwają skutki sankcji. Brakuje, pochodzących z zagranicy elementów do ich wytwarzania, a także części zamiennych do już użytkowanych pojazdów. Rosjanie jednak szukają nowych źródeł dostaw, by bez zgody producentów importować brakujące produkty. Jednym z pomysłów na obejście sankcji jest też obniżenie wymogów co do obowiązujących norm emisji spalin.
Wymiana rozrządu - po jakim przebiegu, ile kosztuje?

Wymiana rozrządu - po jakim przebiegu, ile kosztuje?

Pasek rozrządu – wiadomo, producent podaje interwał, którego trzeba się trzymać. Czasem resurs można wydłużyć, częściej trzeba skrócić. Łańcuch? Tu teoretycznie łatwiej, bo powinien wystarczyć na całe życie silnika. Powinien... Odpowiadamy na pytania najczęściej pojawiające się w kontekście wymiany napędu rozrządu
Co to jest i jak działa czujnik wałka rozrządu?

Co to jest i jak działa czujnik wałka rozrządu?

Wałek rozrządu to jedna z najważniejszych części układu napędowego w naszym samochodzie. To właśnie ten element odpowiada za wprawienie w ruch zaworów silnika i umożliwia pojazdowi poruszanie się. Równie ważny jest czujnik wałka rozrządu, który informuje komputer pokładowy o tym, czy auto znajduje się w trakcie jazdy, czy w stanie spoczynku. Jego awaria może nas zaskoczyć nagłym wyłączeniem samochodu w ruchu. Za co odpowiada czujnik położenia wałka rozrządu? Jak działa ten element silnika?
Rozrząd - co powineneś wiedzieć?

Rozrząd - co powineneś wiedzieć?

Układ rozrządu znajduje się w każdym silniku tłokowym i pełni kluczową rolę w jego działaniu. Ten złożony mechanizm podczas awarii unieruchamia pojazd i może doprowadzić do poważnych usterek, dlatego odpowiednie serwisowanie jest niezwykle ważne.
Rozrząd silnika układ specjalnej troski

Rozrząd silnika układ specjalnej troski

Układ rozrządu znajduje się w każdym silniku tłokowym i jest odpowiedzialny za dostarczenie ładunku do cylindra oraz odprowadzenie spalin do kanałów wylotowych. Ten złożony mechanizm podczas awarii unieruchamia pojazd i może doprowadzić do poważnych usterek, dlatego odpowiednie serwisowanie jest niezwykle ważne.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech