Logo
PoradyWszystko o silnikuUżywane benzyniaki z turbo czy bez turbo? Porównanie 18 silników
  • Silnik 1.8 TSI/160 KM – spalacz oleju. Przez dłuższy czas VW udawał, że troszkę podwyższone spalanie oleju to nic wielkiego
  • Zdecydowana większość turbodoładowanych, wysilonych silników benzynowych wyposażana jest w bezpośredni wtrysk paliwa
  • Bezpośredni wtrysk benzyny ma, szczególnie w samochodzie używanym, pewne wady
  • Nie mając na pokładzie ani turbo, ani zmiennych faz rozrządu, ani bezpośredniego wtrysku, można liczyć na 200–300 tys. km bezproblemowej (przynajmniej ze strony silnika) jazdy
  • Czy auto, które ma już 100–150 tys. km, jest wciąż godne zaufania?
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Turbosprężarki nie budzą już popłochu, jak to niegdyś bywało. Po pierwsze, wyraźnie staniały, po drugie, dostępne są już technologie regeneracji turbin, nawet tych ze zmienną geometrią, a po trzecie, w osprzęcie współczesnego silnika i w samym silniku znajdziemy mnóstwo elementów o wiele bardziej skomplikowanych, bardziej awaryjnych i droższych w naprawie od samej turbosprężarki.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Pasjonat technologii, prywatnie także zapalony kolarz
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium