Logo
PoradyWszystko o silnikuBMW z dwulitrowym silnikiem N20 to ryzykowny wybór

BMW z dwulitrowym silnikiem N20 to ryzykowny wybór

Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

Pierwsze koty za płoty – silnik BMW N20 miał udanie zastąpić m.in. wolnossące "szóstki". I zastąpił je, ale początkowo średnio udanie. Dopiero jego następca (B48) to jeden z lepszych silników BMW ostatnich lat.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Silnik 2.0T BMW N20 – czy warto go kupić?
BMW / Auto Świat
Silnik 2.0T BMW N20 – czy warto go kupić?

Mówisz "sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy", myślisz "BMW"? Nie jesteś sam. Były w historii marki po drodze też nie mniej rasowe widlaste "ósemki" i "dwunastki", a i niektóre R4 też uchodzą za kultowe, ale przeciętny miłośnik BMW wyrwany w nocy o północy z głębokiego snu zapewne zakrzyknie właśnie to – "tylko R6!". I faktycznie, wśród jednostek tego typu było wiele udanych wersji, było też kilka mniej udanych, ale wszystkie łączyło jedno – charakter. I wysoka kultura pracy. A potem? Potem nadeszły czasy ostrych norm emisji i część dużych silników musiała ustąpić miejsca mniejszym, tyle że z turbo. Zmiany nie mogły ominąć też BMW.

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium