Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...
Auto Świat Olej

Olej

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który

Na temat poboru oleju przez silniki T(F)SI Grupy Volkswagena z rodziny EA888 krążą legendy, tak samo jak na temat tego, czy i kiedy pojawiły się poprawione wersje, stroniące od "popijania oliwy". Oto kompendium wiedzy na temat EA888: które typy omijać, ile kosztuje remont, a które odmiany można brać w ciemno.
Układy doładowania - jak działają, co się w nich psuje?

Układy doładowania - jak działają, co się w nich psuje?

Ze względu m.in. na downsizing i ostre normy emisji spalin silniki wolnossące są na wymarciu, a triumfy święcą turbosprężarki i (w mniejszym stopniu) kompresory. Sprawdzamy, jak to wszystko działa i co może się popsuć.
Ile oleju może zużywać silnik?

Ile oleju może zużywać silnik?

Różne źródła podają różne wartości. I tak, instrukcje obsługi niektórych aut dopuszczają aż 1 l/1000 km, z kolei fora internetowe są pełne wypowiedzi osób, których samochody "nie biorą nawet kropelki". Prawda jak zwykle leży pośrodku, bo litr na tysiąc km to o wiele za dużo, a zerowe zużycie to najczęściej... błąd pomiaru
Obalamy 10 motoryzacyjnych, internetowych mitów. Sprawdź, czy też w nie wierzysz

Obalamy 10 motoryzacyjnych, internetowych mitów. Sprawdź, czy też w nie wierzysz

Wśród kierowców i właścicieli aut od lat pokutują, często przekazywane z ust do ust, nieprawdziwe lub już od dawna nieaktualne przekonania i opinie. Internetowe fora są pełne półprawd, fałszywych argumentów i przeinaczeń. Rozprawiamy się z dziesięcioma, na które wyjątkowo często trafić można w internecie.
Jak sprawdzić poziom oleju w silniku?

Jak sprawdzić poziom oleju w silniku?

Nieważne, czy jeździsz starym autem, czy "nówką" z salonu – przy okazji tankowania otwórz maskę i sprawdź olej. Jeśli sąsiedzi zobaczą, że regularnie zaglądasz pod maskę, być może zaczną się naśmiewać z twojego samochodu. Trudno! Podejmij ryzyko! Bez otwierania maski w większości aut nie uda się sprawdzić stanu oleju, a to czynność, z której nie należy rezygnować.
19 złych nawyków, które mogą zabić twoje auto

19 złych nawyków, które mogą zabić twoje auto

Co nie zabije to wzmocni?! Być może, ale na pewno nie w przypadku samochodów. Wiele pozornie niewinnych zaniedbań potrafi znacząco skrócić życie pojazdu. Chociaż nie nastąpi to natychmiast, to ciągłe testowanie wytrzymałości auta sprawia, że pojawiają się awarie, które w dłuższym czasie kończą się wydatkami przewyższającymi jego wartość. Efekt? Mnóstwo samochodów trafia na złom nie dlatego, że brały udział w wypadku, lecz dlatego, że nie opłacało się ich już naprawiać. A wystarczy stosować się do zaleceń producenta i zachować zdrowy rozsądek, aby auto mogło służyć przez wiele lat.
Dlaczego nie wymieniać oleju tak, jak radzą producenci aut

Dlaczego nie wymieniać oleju tak, jak radzą producenci aut

Albo doraźne oszczędności finansowe przez pierwsze tysiące kilometrów oraz pozorne korzyści dla środowiska, albo trwały i niezawodny silnik samochodu — oto alternatywa związana z częstszą lub rzadszą wymianą oleju w silniku. Komu tak naprawdę służą wydłużone interwały serwisowe?
Wymiana oleju w "automacie": statyczna czy dynamiczna?

Wymiana oleju w "automacie": statyczna czy dynamiczna?

Producenci aut niekiedy twierdzą, że olej w przekładni jest dożywotni. I żeby nic przy nim nie majstrować... Sęk w tym, że to nie do końca prawda, a wymiana zazwyczaj poprawia płynność działania i prognozowaną trwałość "automatu". Skoro już zatem wymieniać, to jak: statycznie czy dynamicznie?
Układy doładowania - jak działają, co się w nich psuje?

Układy doładowania - jak działają, co się w nich psuje?

Ze względu m.in. na downsizing i ostre normy emisji spalin silniki wolnossące są na wymarciu, a triumfy święcą turbosprężarki i (w mniejszym stopniu) kompresory. Sprawdzamy, jak to wszystko działa i co może się popsuć.
Jak często wymieniać olej? [PODCAST]

Jak często wymieniać olej? [PODCAST]

Jak często wymieniać olej? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców. Odpowiedź na nie nie jest oczywista, bo okresy między wymianami oleju zależą od wielu czynników. Dlatego wyjaśniamy wam, kiedy warto okresy między wymianami oleju skrócić, a kiedy nie jest to konieczne.
Jak często wymieniać olej? Czy serwis long life jest zły dla silnika?

Jak często wymieniać olej? Czy serwis long life jest zły dla silnika?

Albo doraźne oszczędności finansowe przez pierwsze tysiące kilometrów, albo trwały i niezawodny silnik – oto alternatywa związana z częstszą lub rzadszą wymianą oleju w silniku. Komu lub czemu służą wydłużone interwały serwisowe?
Test Modyfikatora+ - czy jazda bez oleju jest możliwa?

Test Modyfikatora+ - czy jazda bez oleju jest możliwa?

Czy można przejechać 50 km bez oleju w silniku? Sprawdzamy to, testując Modyfikator+ w Fiacie Punto.
Jak dbać o samochód, by wystarczył na lata?

Jak dbać o samochód, by wystarczył na lata?

Pojawia się coraz więcej sygnałów, że rynek motoryzacyjny nie wróci szybko (o ile w ogóle) do sytuacji, gdy nowe auta czekały na klientów, a na placach komisów zalegały setki tysięcy samochodów używanych. Dostępność aut jest dziś ograniczona i gwałtownie rosną ich ceny, co oznacza, że wielu ludzi planujących wymianę samochodu musi zmienić plany. Na szczęście w bardzo wielu wypadkach zmiana auta nie jest konieczna, warto natomiast zmienić podejście do używanego samochodu.
Jak wybrać olej i kiedy go wymienić?

Jak wybrać olej i kiedy go wymienić?

Wymiana oleju silnikowego to najczęstsza operacja serwisowa. Jak dbać o układ smarowania, żeby silnik nie zawiódł w trasie i długo pracował bezawaryjnie? Czy na co dzień warto stosować ulepszone paliwa?
Jaka jest trwałość materiałów eksploatacyjnych w aucie!

Jaka jest trwałość materiałów eksploatacyjnych w aucie!

To, co w przypadku produktów żywnościowych czy leków nikogo nie dziwi, często zaskakuje nas w rzeczach związanych z motoryzacją. Wyjaśniamy, jaka jest trwałość akcesoriów, części i materiałów eksploatacyjnych.
Co może się popsuć, jeśli na czas nie wymienimy oleju?

Co może się popsuć, jeśli na czas nie wymienimy oleju?

Olej silnikowy to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych: smaruje, chłodzi i czyści silnik, a gdy go zabraknie, skutki są zazwyczaj opłakane. Oto kompendium wiedzy o oleju: jak mierzyć, kiedy wymieniać i jaki olej silnikowy stosować, aby cieszyć się długą i bezproblemową eksploatacją samochodu
Jak czytać oznaczenia na olejach silnikowych, by optymalnie wybrać olej do auta?

Jak czytać oznaczenia na olejach silnikowych, by optymalnie wybrać olej do auta?

"Olej przeznaczony do silników benzynowych, na olej napędowy i LPG, stosowany w samochodach osobowych i dostawczych, odpowiedni do silników z turbodoładowaniem i bez, chroniący katalizatory...". Takie opisy znajdziemy na większości olejów silnikowych do aut. Niestety, opisy te w najmniejszym stopniu nie pomagają optymalnie wybrać oleju do auta. Co zatem jest ważne i jak czytać oznaczenia na olejach do silnika?
Olej silnikowy - jeśli dolewam, to nie muszę wymieniać?

Olej silnikowy - jeśli dolewam, to nie muszę wymieniać?

Nawet wśród całkiem niestarych aut problemy ze znacznym zużyciem oleju przez silniki nie są wcale niczym nadzwyczajnym – wielu kierowców musi więc regularnie robić dolewki, żeby nie zatrzeć silnika. Czy to znaczy, że mogą zrezygnować z okresowych wymian oleju, albo wykonywać je rzadziej niż zaleca producent?
Z auta ciec może nie tylko olej. Wyjaśniamy konsekwencje poszczególnych usterek

Z auta ciec może nie tylko olej. Wyjaśniamy konsekwencje poszczególnych usterek

Nie, kilka tłustych kropel pod autem to wcale nie błahostka, lecz często zapowiedź poważnych problemów i wydatków. Podpowiadamy, co może ciec z auta i jakie mogą być konsekwencje poszczególnych usterek.
Wiosenna kontrola i wymiana płynów w aucie: co mieszamy, czego nie mieszamy?

Wiosenna kontrola i wymiana płynów w aucie: co mieszamy, czego nie mieszamy?

Wiosną można już zrezygnować z dolewania zimowego płynu do spryskiwacza, warto też skontrolować poziom płynów, np. oleju silnikowego czy płynu do chłodnic. A co, jeśli trzeba uzupełnić poziom, a do końca nie wiemy, czym? Czy wolno mieszać np. różne płyny do chłodnic? A co z zimowym i letnim płynem do spryskiwacza?
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech