Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Opel Insignia

Opel Insignia

Ikona samochodu

Opel Insignia to samochód klasy średniej produkowany przez niemiecką markę występujący także pod nazwami Buick Regal, Chevrolet Vectra oraz Vauxhall Insignia. Auto pojawiło się na rynku w 2008 roku i miało zastąpić 2 modele jednocześnie – Vectrę oraz Signum.

Insignia występuje w 3 wersjach nadwoziowych – 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy liftback oraz 5-drzwiowe kombi. Samochód został zbudowany na płycie podłogowej GM Epsilon II, na której bazuje m.in. Saab 9-5 czy Chevrolet Malibu. Model od samego początku wywołał duże zamieszanie w świecie motoryzacyjnym. Przede wszystkich auto zachwyciło swoim wyglądem – eleganckie linie wyróżniały się wśród zaokrąglonych kształtów, a jednocześnie sprawiały, że auto wyglądało na większe, niż się wydawało.

W 2009 roku auto zdobyło tytuł Samochodu Roku. Wnętrze jest dosyć przestronne i zapewnia odpowiednią ilość miejsca zarówno w I, jak i II rzędzie siedzeń. Design deski rozdzielczej jest bardzo nowoczesny, a poszczególne linie dobrze łączą się z boczkami drzwi, tworząc zgraną całość. Jedyne do czego można by się przyczepić, to duża ilość przycisków, jednak są one na tyle uporządkowane, że kierowca bez problemu odnajdzie się w ich obsłudze. W każdej wersji nadwoziowej bagażnik oferował solidne właściwości ładunkowe – jego pojemność wynosiła od 500 do 540 litrów.

Wybór silników, jak przystało na Opla, był bardzo duży. Jeśli chodzi o benzyniaki, producent początkowo oferował silniki o pojemności 1.6, 1.8, 2.0 oraz 2.8 (V6) litra. Ich moc wynosiła odpowiednio 115 lub 180, 140, 220 oraz 260 KM. W 2011 roku 115-konny silnik został wyłączony z oferty, a 140-konny zastąpiony jednostką o tej samej mocy, ale pojemności 1,4 litra z turbosprężarką. W tym samym roku, moc 2-litrowego motoru został podniesiona do 250 KM.

Natomiast topowa odmiana OPC, nie dość że wyglądała przerażająco dobrze, to pod jej maską pracowała widlasta „szóstka”z doładowaniem o pojemności 2,8 litra, która generowała niebagatelne 325 KM. Gwarantowało to osiągnięcie pierwszej „setki” w tym 1,5-tonowym pojeździe już po 6 sekundach. Wśród diesli występował tylko jeden, 2-litrowy turbodiesel, który mógł osiągać 110, 130, 160 lub 195 (BiTurbo) KM. Moment obrotowy mógł być przekazywany na przednią, lub obie osie, z czego ten drugi napęd był seryjnie montowany w wersji OPC, a z jednostkami współpracowała 6-biegowa skrzynia manualna lub automatyczna bądź 5-stopniowa przekładnia półautomatyczna.

W 2011 roku auto przeszło pierwszy, lecz drobny lifting. Dopiero 2 lata później Opel zdecydował się bardziej odświeżyć swój model klasy średniej. Z przodu zmieniono m.in. reflektory, grill oraz zderzak, a z tyłu, auto otrzymało klapę znaną z modelu Cascada – wyróżnia się ona poziomym chromowanym pasem, ciągnącym się wszerz klapy. Wnętrze również zostało unowocześnione – największą zmianą była redukcja ilości przycisków na konsoli środkowej i zamontowanie dotykowego ekranu.

Wtedy też zaprezentowano uterenowioną wersję Sport Tourera – Insignie Country Tourer. Auto wyróżniało się o 20 mm większym prześwitem, ochronnymi płytami pod podwoziem, napędem 4x4 z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu oraz adaptacyjnym zawieszeniem Opel FlexRide.

W 2015 roku auto zostało poddane ostatniej modernizacji, jednak główne zmiany zaszły w liście wyposażenia dodatkowego oraz pod maską. Wśród benzyniaków do wyboru były jednostki 1.4, 1.6, 1.8 oraz 2.0. Wszystkie, oprócz 1.8 były wyposażone w turbosprężarkę, a ich moc wynosiła odpowiednio 140, 170, 140 oraz 250 KM. Jeśli chodzi o diesli, do oferty weszła nowa jednostka 1.6 CDTI o mocy 120 lub 136 KM, a utrzymany został także 2-litrowy turbodiesel, generujący 170 KM.

Rywalami Opla Insignii są Mazda 6, Peugeot 508 oraz Toyota Avensis.

Opel Insignia - generacje

Ikona samochodu

Opel Insignia A (2008 - )

Opel Insignia - powiązane artykuły

Najpopularniejsze auta używane w 2021 r. [Ranking]

Najpopularniejsze auta używane w 2021 r. [Ranking]

Jeden z większych dilerów aut używanych podsumował sprzedaż w minionym roku. Okazało się, że Polsce najbardziej poszukiwanym autem z drugiej ręki był Opel Astra. Co ciekawe, w pierwszej trojce znalazł się jeszcze jeden model tego producenta, a z kolei zabrakło w niej hitów z rynku pierwotnego, czyli Toyoty i Skody.
Opel Insignia – taka będzie trzecia generacja flagowego modelu

Opel Insignia – taka będzie trzecia generacja flagowego modelu

Opel Insignia nie zniknie z oferty niemieckiego producenta, choć marka musi się określić na nowo w koncernie Stellantis. Następna generacja okrętu flagowego szykowana jest na 2024 r. Mamy pierwsze ilustracje i wiadomości o 3. generacji Opla Insignii.
Najchętniej kupowane samochody używane w Polsce – czeskie spojrzenie

Najchętniej kupowane samochody używane w Polsce – czeskie spojrzenie

Eksperci z czeskiej platformy sprzedaży samochodów używanych sprawdzili, jakie modele najchętniej wybierają nabywcy w Polsce. Okazuje się, że na podium rankingu próżno szukać takich hitów wśród importowanych aut jak Audi A4, Opel Astra czy Volkswagen Golf. Liderem polskiego rynku używanych aut okazał się Ford Fiesta z benzynowym silnikiem 1,25 l.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI kontra Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo – bazowe benzyny i wielkie kufry

Skoda Superb Combi 1.5 TSI kontra Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo – bazowe benzyny i wielkie kufry

Niedawno odświeżona Insignia Sports Tourer trafia w pierwszym porównaniu na klasowego prymusa – Superba Combi. Czy Skoda z silnikiem 1.5 da radę dwulitrowemu Oplowi? Porównujemy pakowne kombi klasy średniej z podstawowymi jednostkami benzynowymi
Opel Insignia – autostrada to jej żywioł

Opel Insignia – autostrada to jej żywioł

Opel Insignia to przedstawicielka klasy średniej, o której sile stanowi duże i eleganckie nadwozie. Nie oznacza to jednak, że samochód nie ma już innych zalet. W teście wersji z benzynowym silnikiem o mocy 200 KM i z automatyczną, 9-stopniową przekładnią sprawdzamy czym jeszcze kusi niemiecki model.
Opel Insignia - jeździ lepiej, niż się spodziewasz

Opel Insignia - jeździ lepiej, niż się spodziewasz

Opel Insignia tak bardzo nie wzbudza emocji, że niektórzy nie są w stanie określić, czy to auto jest ładne czy nieładne. A tymczasem w najnowszej odsłonie jest to bardzo dobry samochód, który pod względem przestrzeni i komfortu bez trudu nawiązuje równorzędną walkę z takimi bestsellerami segmentu D jak Volkswagen Passat czy Skoda Superb.
Materiał promocyjny
Opel Insignia – perfekcyjna kompozycja

Opel Insignia – perfekcyjna kompozycja

Opel Insignia to nie tylko przedstawiciel klasy średniej. To również samochód, który dzięki eleganckiej stylistyce, zaawansowanej technice oraz bogatemu wyposażeniu odważnie puka do segmentu premium. Atutami niemieckiego modelu są również dynamiczne i ekonomiczne silniki oraz wysoki komfort jazdy czy bogate wyposażenie, a także wyjątkowo mała awaryjność.
Używany Opel Insignia - nie jest idealny, ale ma wzięcie!

Używany Opel Insignia - nie jest idealny, ale ma wzięcie!

Choć od debiutu Opla Insignii minęło już 14 lat, to ten model nadal cieszy się ogromnym zainteresowaniem na rynku aut używanych. Czy jednak warto go kupić? Jakie są mocne i słabe punkty Opla Insignia pierwszej generacji? Ile kosztuje? I co z trwałością?
Opel Insignia po liftingu - czy zmiany wyszły na dobre?

Opel Insignia po liftingu - czy zmiany wyszły na dobre?

Używane kombi idealne na złe drogi - Passat Alltrack kontra A4 Allroad i Insignia Country Tourer

Używane kombi idealne na złe drogi - Passat Alltrack kontra A4 Allroad i Insignia Country Tourer

Audi A4 Allroad, Opel Insignia Country Tourer i VW Passat Alltrack – oto uterenowione kombi klasy średniej. Które z nich okaże się najdzielniejsze, a przy tym najtrwalsze? Do wydania mamy 50 tys. zł i celujemy w 2-litrowe silniki.
Opel Insignia kontra Citroen C5, Audi A4 i Volvo S60 - który sedan z dieslem jest lepszy?

Opel Insignia kontra Citroen C5, Audi A4 i Volvo S60 - który sedan z dieslem jest lepszy?

Opel Insignia, Citroen C5, Audi A4 i Volvo S60 to niby inne, a jednak podobne: cztery sedany, z których każdy jest adresowany niby do konkretnego odbiorcy, a jednocześnie tak naprawdę każdy może skusić szersze grono klientów. Sprawdzamy też, czy jest sens dopłacać do tzw. premium i czy dziś warto pchać się jeszcze w te „paskudne” diesle...
Praktyczne i oszczędne – idealne auta dla rodziny! Które kombi kupić za 30 tys. zł?

Praktyczne i oszczędne – idealne auta dla rodziny! Które kombi kupić za 30 tys. zł?

Ford Mondeo, Opel Insignia, Skoda Superb i VW Passat to prawdziwe hity rynku wtórnego. Zainteresowanie tymi modelami jest bardzo duże, szczególnie gdy występują w wersji kombi z oszczędnymi 2-litrowymi dieslami o mocy około 140 KM. Które z tych aut okaże się najlepszym wyborem za ok. 30 tys. zł?
Opel Insignia po liftingu już dostępny - znamy ceny

Opel Insignia po liftingu już dostępny - znamy ceny

Opel ogłosił oficjalny cennik swojego odświeżonego flagowego modelu i rozpoczął przyjmowanie zamówień. Auto dostępne jest jako limuzyna Grand Sport i kombi Sports Tourer, również w topowych odmianach GSi. Ceny nowej Insigni zaczynają się od 123 300 zł
TVP kupuje nie tylko nowe auta, ale także myjnię automatyczną

TVP kupuje nie tylko nowe auta, ale także myjnię automatyczną

Nawet 30 nowych samochodów osobowych klasy D, wozy transmisyjne oraz myjnia automatyczna - to tylko część zakupów, jakie w tym roku prowadzi publiczna telewizja w ramach przetargów. Nietrudno zgadnąć, że wzbudzają one niemałe zainteresowanie.
Używane kombi z napędem 4x4 - jest w czym wybierać

Używane kombi z napędem 4x4 - jest w czym wybierać

Uterenowione kombi to dobra propozycja dla szukających użytecznego auta ze zwiększonym prześwitem, które nieźle sprawdzi się na drogach niższej kategorii. Wybór na rynku jest duży – różne klasy, rodzaje napędu i ceny
Opel Insignia po liftingu – szlifowanie formy

Opel Insignia po liftingu – szlifowanie formy

Za kilka tygodni do sprzedaży wejdzie odświeżony Opel Insignia. Podczas pierwszych jazd testowych tym autem mogliśmy sprawdzić, czy wprowadzone zmiany wyszły flagowemu modelowi marki na dobre.
Mocna limuzyna za 25-30 tys. zł - TOP 10

Mocna limuzyna za 25-30 tys. zł - TOP 10

Jeśli od auta klasy średniej oczekujecie dobrych osiągów, a niekoniecznie chcecie kłuć w oczy dużymi kołami i spoilerami, to mamy dla was 10 propozycji na mocne, ale stonowane używane limuzyny za niecałe 30 tys. zł.
Najbardziej awaryjne auta wg ADAC - tych modeli i roczników lepiej unikać

Najbardziej awaryjne auta wg ADAC - tych modeli i roczników lepiej unikać

Oto jedna z metod oceny niezawodności samochodów. Niemiecki automobilklub ADAC sporządził listę najbardziej awaryjnych modeli na podstawie statystyk interwencji pomocy drogowej. Na cenzurowanym znalazło się kilkanaście samochodów nie tylko z Europy, ale i Azji.
Opel Insignia do serwisu - ryzyko pożaru

Opel Insignia do serwisu - ryzyko pożaru

Do autoryzowanych stacji obsługi muszą trafić Ople Insignia wyprodukowane w latach 2018-2019 w Niemczech. Wszystko z powodu ryzyka pożaru. Akcją naprawczą objęto ponad 3300 samochodów w Polsce
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 D aut. 8 – wybór z rozsądku

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 D aut. 8 – wybór z rozsądku

Już za kilka miesięcy w salonach pojawi się zmodernizowana Insignia. Testując kombi ze 170-konnym dieslem i „automatem”, sprawdzamy, czy warto zainteresować się modelem przed zmianami
Poprzednia Następna

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech