Pierwsze zdjęcia gruntownie odświeżonej gamy Insigni Opel pokazał już pod koniec ubiegłego roku, a fizycznie auto miało swoją premierę w styczniu na salonie samochodowym w Brukseli. Musiało jednak upłynąć kolejnych kilka miesięcy, by zmodernizowane Insignie pojawiły się u dilerów marki.

Nowy Opel Insignia – swoboda wyboru

Auta oferowane są w wersjach liftback i kombi, a do wyboru klienci mają aż siedem pakietów wyposażeniowych: Edition, Business Edition, Elegance, Business Elegance, GS Line, GS Line+ oraz Ultimate.

W bazowej odmianie Edition standardem są m.in. przednie, boczne i kurtynowe airbagi, automatyczne sterowanie światłami z czujnikiem oświetlenia, asystent świateł drogowych, czujnik deszczu, światłoczułe lusterko wewnętrzne, pakiet „Asystent kierowcy” obejmujący wskaźnik odległości od pojazdu poprzedzającego z systemem ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach z funkcją wykrywania pieszych i system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z układem utrzymania na pasie ruchu. Do tego dochodzą system monitorowaia ciśnienia w oponach, elektryczny hamulec postojowy, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne z czarnymi błyszczącymi nakładkami, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, klimatyzacja dwustrefowa sterowana elektronicznie, kolorowy ekran dotykowy 7,0”, wyświetlacz wskaźników kierowcy DIC 3,5”, sterowanie komendami głosowymi przez smartfon, 7 głośników, obsługę Apple CarPlay i Android Auto, tuner cyfrowy DAB, reflektory i światła tylne w technologii LED oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu.

W wyższych wersjach znajdziemy m.in. kamerę rozpoznającą znaki drogowe „Opel Eye”, multimedia z dotykowym ekranem 8-calowym, ambientowe podświetlenie wnętrza czy sportowe fotele przednie. Standardem w GS Line+, Business Elegance i Ultimate są też nowe reflektory pikselowe IntelliLux LED.

Nowy Opel Insignia – silniki tylko z turbo

W palecie dostępnych jednostek napędowych znajdziemy turbodoładowane silniki benzynowe 2.0 z funkcją odłączania cylindrów w wariantach o mocy 170 lub 200 KM zestawione seryjnie z automatyczną, 9-stopniową skrzynią biegów lub turbodiesle 1.5/122 KM i 2.0/174 KM współpracujące z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegowym „automatem”. Najmocniejszy diesel dostępny jest również w odmianie z napędem na obydwie osie.

Nowy Opel Insignia – GSi

Paletę uzupełnia topowa sportowa odmiana GSi z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 230 KM współpracującym z 9-stopniową, automatyczną skrzynią biegów. Auto wyróżnia się agresywniejszą stylizacją nadwozia i wnętrza, a w standardowym wyposażeniu ma m.in. elektryczno-hydrauliczny układ wspomagania hamulców, mechatroniczne zawieszenie FlexRide oraz napęd na wszystkie koła Twinster z wektorowaniem momentu obrotowego.

Nowy Opel Insignia – ceny

Ceny katalogowe Edition Business Edition GS Line GS Line+ Elegance Business Elegance Ultimate
2.0 Turbo 170 KM Start/Stop A9 144 800 zł 163 800 zł 142 600 zł 153 700 zł 157 550 zł
2.0 Turbo 200 KM Start/Stop A9 152 800 zł 171 800 zł 150 600 zł 161 700 zł 165 550 zł
1.5 Diesel 122 KM Start/Stop M6 123 300 zł 127 800 zł 131 800 zł 155 800 zł 129 600 zł 145 700 zł 149 550 zł
1.5 Diesel 122 KM Start/Stop A8 131 300 zł 135 800 zł 139 800 zł 163 800 zł 137 600 zł 153 700 zł 157 550 zł
2.0 Diesel 174 KM Start/Stop M6 ― 135 400 zł 147 400 zł 166 400 zł 137 200 zł 153 300 zł 157 150 zł
2.0 Diesel 174 KM Start/Stop A8 155 400 zł 174 400 zł 145 200 zł 161 300 zł 165 150 zł
2.0 Diesel 174 KM Start/Stop AWD A8 168 400 zł 187 400 zł 158 200 zł 174 300 zł 178 150 zł
Ceny dla wersji Grand Sport. Sports Tourer jest o 4000 zł droższy

Za wersję Grand Sport GSi trzeba zapłacić minimum 204 200 zł, a za Sports Toure GSi – 210 200 zł.