• Według autorów raportu w Polsce najczęściej poszukiwane są modele benzynowe z napędem na jedną oś wyceniane nie wyżej niż 30 tys. zł
  • Jedynie 10 proc. nabywców poszukuje używanych samochodów wycenianych pomiędzy 90 a 135 tys. zł.
  • W czołówce rankingu aut używanych w Polsce dominują samochody kompaktowe (Astra, Focus, Golf, Octavia i Megane) oraz modele klasy średniej (A4, Insignia, Mondeo, Passat)
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Ford Fiesta z rocznika 2009 z manualną skrzynią biegów, benzynowym silnikiem o mocy 60 kW (82 KM) oraz średnim przebiegiem ok. 140 tys. km - oto najchętniej wybierany samochód używany w Polsce. Tak przynajmniej wynika z analiz Carvago, czyli czeskiej platformy sprzedaży aut online. Tuż za Fordem znalazły się jeszcze Opel Corsa oraz Peugeot 308. Na tym nie koniec.

Aż 42 proc. wśród poszukiwanych pojazdów stanowią te, które osiągnęły przebieg od 100 do 150 tys. km. W przypadku źródła napędu wybierane są najczęściej odmiany benzynowe (48 proc.). Znamienne, że wśród używanych modeli diesel wciąż cieszy się sporym wzięciem (aż 44 proc. udziałów w rynku). Zwykle także preferowane są modele wyceniane do kwoty 30 tys. zł (aż 19 proc. nabywców). Na droższe pojazdy oferowane w granicach pomiędzy 90 a 135 tys. zł decyduje się zaś 10 proc. nabywców.

Auta używane - najchętniej do 30 tys. zł

Konrad Jaśkiewicz z Carvago.com wyjaśnia – "Używane samochody cieszą się w Polsce rosnącą popularnością. Nasze analizy pokazują, jakie modele najchętniej wybierają Polacy – patrząc całościowo na przeprowadzoną analizę, są to auta z przebiegiem od 100 do nieco ponad 150 tys. km. Całkowity udział sprzedaży tych samochodów w roku 2020 wyniósł aż 42%. Nie bez znaczenia pozostaje budżet – najczęściej wybieranymi samochodami są te, w cenie maksymalnie do 30 tys. PLN".

Nie zapominajmy jednak, że jakie kryteria taka klasyfikacja. Gdyby zatem nie uwzględniać konkretnych wersji silnikowych i ograniczyć selekcję jedynie do marki i modelu, to wówczas klasyfikacja najchętniej kupowanych aut znacząco się zmienia. Wówczas można zapomnieć o Fordzie Fiesta czy Peugeocie 308 w pierwszej dziesiątce rankingu. Na podium zaś lądują Opel Astra, Ford Focus oraz Skoda Octavia. Wszystkie z podobnym przebiegiem (ok. 145 – 150 tys. km), ale jakże różnymi cenami. W tym gronie najdroższa okazuje się Skoda ze średnią ceną 47 tys. zł. Najtańszy jest zaś kompakt Opla (średnia cena zakupu to nieco ponad 28 tys. zł).

Otwartą kwestią pozostaje, czy podobne wyniki uda się utrzymać w kolejnych latach. Nie jest bowiem tajemnicą, że rosną ceny nie tylko nowych aut (których dostępność często stoi pod znakiem zapytania). ale i używanych. Może zatem okazać się, że już niebawem prawdziwym hitem w Polsce będą jeszcze starsze auta niż obecnie.