Opel Insignia nie zniknie z oferty niemieckiego producenta, choć marka musi się określić na nowo w koncernie Stellantis. Następna generacja okrętu flagowego szykowana jest na 2024 r. Mamy pierwsze ilustracje i wiadomości o 3. generacji Opla Insignii.
Aktualny model, Opel Insignia 2. generacji jest czymś w rodzaju ostatniego Mohikanina w portfolio niemieckiej marki. W sierpniu 2017 r. francuski koncern PSA, który potem jeszcze się rozrósł, tworząc obecny Stellantis, przejął Opla, krótko po tym, jak na rynek weszła nowa Insignia. Wszystkie pozostałe modele bazują już na nowych platformach – Corsa, Astra i SUV-y korzystają z rozwiązań technicznych Peugeota, Citroëna i DS-a. Tylko okręt flagowy skonstruowany jest jeszcze na plaformie E2 General Motors.
W 2024 r. platforma E2 zostanie zmieniona przez EMP2, a bracia Opla Insignii nie będą się już nazywali Holden Commodore (w Australii) ani Buick Regal (w USA i Chinach), lecz Peugeot 508, DS 9 i Citroën C5 X. Platforma Stellantis nie jest zarezerwowana dla topowych modeli – także Astra, Grandland i Zafira wykorzystują technikę EMP2.
Opel Insignia III nadal „Made in Germany”
Być może najważniejszą wiadomością dla fanów Opla jest to, że Insignia także w swojej 3. generacji będzie nadal produkowana w macierzystej fabryce w heskim Rüsselsheim. I podobnie jak w mniejszych modelach, w przypadku okrętu flagowego w szczególności, dbają o to, żeby różnił się stylistycznie od swoich krewnych innych marek. Przykładem służą Mokka i Astra, które jako pierwsze otrzymały nową firmową „twarz”. Charakterystyczne w niej są wąskie reflektory ze światłami do jazdy dziennej w kształcie litery L i oczywiście także Vizor, wyrazisty element łączący grill i reflektory i będący fundamentem nowej stylistyki Opli.
Tak jak do tej pory Opel Insignia będzie także w swojej następnej generacji produkowany w dwóch wersjach nadwoziowych – limuzyny i kombi. Nie wiadomo natomiast, czy Opel pozwoli się jeszcze raz odrodzić uterenowionej wersji Country Tourer. Pod znakiem zapytania stoi również, czy rzeczywiście do produkcji wejdzie zapowiadany już od dawna Opel Monza, spadkobierca klasycznego modelu, teraz jako crossover na bazie Insignii.
Opel Insignia III wejdzie na rynek z napędem spalinowym
W kwestii napędu producent z Rüsselsheim ma do rozstrzygnięcia istotny dylemat. Zobowiązał się, że do 2024 r. każdy model zostanie zelektryfikowany, a od 2028 r. produkowane będą już tylko elektryczne samochody. Jednak zupełne zrezygnowanie z silników spalinowych już na starcie 3. generacji Opla Insignii wydaje się zbyt ryzykowne. Dlatego pod maskę nowego modelu trafią najpewniej zarówno 3- i 4-cylindrowe benzyniaki o mocy od 130 do ponad 200 KM, jak i diesel.
Rolę zelektryfikowanych wersji przejmą na początek hybrydy plug-in. Opel Insignia z wtyczką będzie rozwijał moc 360 KM, a w słabszym wariancie 225 KM. Jednak tylko mocniejsza wersja otrzyma napęd 4x4.
Wiadomo też, że czysto elektryczny wariant Opla Insignii zostanie skonstruowany na platformie STLA Large, niedawno zapowiedzianej przez Stellantis. Nowy elektryk osiągać ma zasięg do 800 km – zapewne także dzięki akumulatorowi nowego typu z elektrolitem w postaci ciała stałego. Wyzwaniem dla producenta będzie utrzymanie ceny na poziomie wersji z napędem spalinowym, czyli poniżej 50 tys. euro. Gdy to się stanie, ostatni Mohikanin będzie się mógł udać do Krainy Wiecznych Łowów.
Galeria zdjęć
1/7 Opel Insignia III
1/7
Auto Bild/Larson / Auto Bild
Wąskie reflektory i grill Vizor dominują przód nowego modelu
2/7 Opel Insignia III
2/7
Auto Bild/Larson / Auto Bild
Limuzyna będzie znów miała postać liftbacka, kombi pozostaje w programie
3/7 Opel Astra 6. generacji (2021)
3/7
Opel
Obecna Astra jest drugim po Mokce modelem Opla z charakterystycznymi cechami nowej stylistyki
4/7 Opel Insignia I
4/7
Auto Bild
Pierwsza generacja produkowana w latach 2008-17
5/7 Opel Insignia II
5/7
Auto Bild
Druga generacja – od 2017 r. występuje także tak jak jej poprzedniczka pod markami Holdem, Vauxhall i Buick
6/7 Peugeot 508
6/7
Auto Bild
Przyszły najbliższy krewny Opla Insignii
7/7 DS 9
7/7
Auto Bild
DS 9 bazuje na tych samych rozwiązaniach technicznych co następna generacja Insignii
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.