Auto Świat Wiadomości Premiery Nowy Opel Astra Sports Tourer – zgrabne kombi dla rodziny

Nowy Opel Astra Sports Tourer – zgrabne kombi dla rodziny

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski

Opel pokazał właśnie oficjalne zdjęcia najnowszej generacji Astry w wersji kombi. Auto ma ciekawy styl, wyróżnia się funkcjonalnością i wyposażeniem z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. W salonach sprzedaży pojawi się jednak dopiero w połowie 2022 r. Czy okaże się hitem?

Nowy Opel Astra Sports Tourer
Zobacz galerię (12)
Opel / Auto Świat
Nowy Opel Astra Sports Tourer

Dawno, dawno temu... Nie martwcie się, nie będziemy opowiadać bajek, ale spójrzmy na to, co działo się prawie 60 lat temu. Wtedy Astra nazywała się jeszcze Kadett, a kombi nie nosiło nazwy Sports Tourer, lecz Caravan. Opel Kadett A Caravan został wprowadzony na rynek w marcu 1963 r., na całe 30 lat przed pierwszym kompaktowym kombi z Wolfsburga - Golfem 3 Variant. Przez lata firma z Rüsselsheim nie była w stanie utrzymać tej przewagi, ale nowa Astra L Sports Tourer chce znów być w czołówce. I ma do tego odpowiedni format.

Nowy Opel Astra Sports Tourer – samochód wszechstronny

Kształt nadwozia nowego kombi jest bardzo przyjemny i zwraca uwagę charakterystycznym układem pasa przedniego z czarnym grillem Opel Vizor, identycznym jak w hatchbacku i typowym dla najnowszych modeli marki, w tym m.in. Mokki czy Grandlanda. Reflektory adaptacyjne Intelli-Lux LED Pixel znajdą się na wyposażeniu topowych wersji modelu, natomiast seryjne będą reflektory ledowe. Chromowane listwy w obramowaniach szyb i wstawki w zderzakach dodają nadwoziu elegancji, a potężny spoiler dachowy z centralnym światłem stopu dynamicznego charakteru.

Przeczytaj też:

W porównaniu z poprzednikiem Sports Tourer jest o 5 cm szerszy i o 3 cm niższy, mierząc teraz odpowiednio: 1,86 i 1,48 m. Nadaje to sylwetce bardziej sportowy wygląd. Długość 4,64 m jest o 6 cm mniejsza niż poprzednio i niemal odpowiada długości Golfa Varianta, który jest krótszy od Astry dokładnie o 1 cm (4,63 m). Trudno się więc dziwić, że Wolfsburg i Rüsselsheim nie różnią się od siebie także pod względem przestrzeni bagażowej. Nowy Sports Tourer może pomieścić od 608 do 1634 litrów bagażu - o 4 l więcej niż jego poprzednik, ale o 8 l mniej niż jego kolega z VW.

Opel nadal oferuje oparcie tylnej kanapy dzielone w proporcji 40:20:40 oraz wygodny próg załadunkowy na wysokości około 60 cm. W ramach opcji Intelli-Space podłogę bagażnika można zablokować na dwóch wysokościach i pod kątem 45 stopni, a rozwijaną pokrywę przestrzeni ładunkowej w razie potrzeby da się bezpiecznie schować pod podłogą bagażnika - niezależnie od tego, w jakiej pozycji jest ona ustawiona. W schowkach pod podłogą umieszczono także zestawy do naprawy opon oraz apteczkę, a dostęp do nich jest możliwy zarówno od strony bagażnika jak i po złożeniu oparć siedzeń, dzięki czemu nie trzeba w sytuacjach awaryjnych wyjmować wszystkich rzeczy z kufra. Tylna klapa unoszona jest elektrycznie. By ją otworzyć, wystarczy wcisnąć przycisk lub wykonać ruch stopą pod zderzakiem.

We wnętrzu witają nas ergonomiczne fotele przednie (z certyfikatem AGR) i Opel Pure Panel, czyli w pełni cyfrowe zegary oraz połączenie dużego monitora dotykowego z kilkoma przyciskami do obsługi najważniejszych funkcji. Smartfony można podłączyć bezprzewodowo za pomocą Apple CarPlay i Android Auto. Z tyłu powinno być nieco przestronniej niż dotychczas, ponieważ rozstaw osi zwiększył się o 7 cm do 2,73 metra.

Nowy Opel Astra Sports Tourer – pierwsza hybrydowe kombi Opla

Pod maską znajdziemy znane już trzycylindrowe silniki benzynowe lub czterocylindrowego diesla o mocach od 110 do 130 KM, albo, po raz pierwszy w kompaktowym kombi Opla, hybrydę plug-in z czterocylindrowym benzyniakiem 1.6 i silnikiem elektrycznym (najpierw w wersji o mocy 180 KM, a później także 225 KM). Trzeba jednak zwrócić uwagę, że w odmianie benzynowo-elektrycznej bagażnik Sports Tourera mieści 60 litrów mniej, więc jego pojemność wynosi odpowiedni 548 do 1574 litrów.

Standardowo wersje spalinowe będą oferowane z manualnymi, 6-biegowymi skrzyniami, a w opcji z 8-biegowymi automatami. W hybrydach standardem będzie zelektryfikowana 8-stopniowa skrzynia automatyczna.

Nowy Opel Astra Sports Tourer – na rynku latem 2022

Oczywiście jeszcze jest zbyt wcześnie, by mówić o cenach nowego kombi Opla, ale można oczekiwać, że będą startować z niższego pułapu niż konkurencyjny Golf Variant. Ten ostatni w bazowej wersji z silnikiem o mocy 110 KM kosztuje obecnie 104 790 zł. Prognozujemy zatem, że za podstawową odmianę Astry Sports Tourer trzeba będzie zapłacić niespełna 100 tys. zł. Przekonamy się o tym już za kilka miesięcy.

Nowy Opel Astra Sports Tourer – naszym zdaniem

Jak na kompaktowe kombi, Astra Sports Tourer wygląda bardzo dobrze. Ma też wielkie talenty transportowe. Dla wszystkich zorientowanych rodzinnie klientów, którzy nie mają ochoty na wszelkiej maści SUV-y i crossovery nowe kombi Opla może być zatem interesującą alternatywą.

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski
Powiązane tematy: