- Opel Insignia występuje jako elegancki liftback Grand Sport oraz praktyczne kombi Sports Tourer
- Do napędu samochodu przewidziano pięć silników – trzy benzyniaki o mocy: 170 KM, 200 KM i w wersji GSi 230 KM oraz dwa diesle generujące 122 KM bądź 174 KM
- Zaawansowana technika oraz dopracowane zawieszenie sprawiają, że samochód zapewnia wysoki komfort jazdy, a przy tym okazuje się bezpieczny
Opel Insignia drugiej generacji na rynku jest od 2017 roku. Jednak samochód, który obecnie jest w ofercie niemieckiej marki aktualną stylistykę oraz zaawansowaną technikę zawdzięcza modernizacji przeprowadzonej w 2020 roku. Poliftingowy Opel Insignia zyskał bardziej dostojną linię nadwozia. Duża w tym zasługa smukłych reflektorów z pionierską ledową techniką.
Wąskie reflektory to oczywiście nie jedyna modyfikacja, która sprawiła, że Opel Insignia prezentuje się teraz bardziej stylowo. Odnowiona Insignia zyskała szerszą atrapę chłodnicy z wyraźniej zaznaczonym żebrowaniem. Z kolei logo umieszczone pośrodku chromowanej listwy sprawia wrażenie większego. Sama listwa sięga aż do diodowych świateł do jazdy dziennej, które teraz ulokowano w dolnej, a nie górnej części reflektora. Insignia wydaje się niższa i szersza także dzięki kształtowi wlotów powietrza ze zintegrowanymi lampami przeciwmgielnymi.
Tył Insignii zarówno w wersji Grand Sport (liftback), jak i Sports Tourer (kombi) ma obecnie bardziej wyostrzone linie, a dzięki temu nadwozie jest nie tylko eleganckie, lecz także nosi cechy sportowe. Okrągłe końcówki wydechu w wersji Grand Sport zastąpiono dwiema podłużnymi szczelinami, znanymi już z kombi.
Opel Insignia – doskonała technika
Zmienione, węższe reflektory prezentują się efektownie, ale – co równie ważne zapewniają kierowcy doskonałą widoczność. Każda z nowych adaptacyjnych lamp pikselowych – IntelliLux LED – składa się z 84 diodowych segmentów. Reflektory reagują szybciej, z jeszcze większą precyzją, przez co zapewniają kierowcy Insignii optymalną widoczność bez oślepiania kierowców pojazdów poprzedzających lub nadjeżdżających z przeciwka.
Jak to działa? Układ wyczuwa samochody jadące przed nami i w taki sposób kieruje wiązkę światła przygasając i włączając poszczególne diody, żeby kierowcy zapewnić, jak najlepszą widoczność, a jednocześnie zapobiega oślepianiu innych uczestników drogi.
Skoro o technice mowa, to nie można zapomnieć o jeszcze istotnym elemencie, który wpływa na komfort jazdy – fotelach AGR. Dzięki ich odpowiedniej konstrukcji jadący mają zapewnioną wygodę na najwyższym poziomie także wtedy, gdy odbywają długie podróże. Tu nie ma mowy nawet o najmniejszym bólu pleców.
Oczywiście fotele to nie jedyny element, który sprawia, że jazda Oplem Insignią jest wyjątkowo komfortowa. Przyczynia się do tego również dopracowane zawieszenie, które perfekcyjnie tłumi wszelkie nierówności nawierzchni. Niech jednak ktoś nie pomyśli, że mamy do czynienia ze zbyt miękkim układem jezdnym. Nic z tych rzeczy. Został on tak skomponowany, żeby jazda okazała się nie tylko komfortowa, lecz także bezpieczna.
Opel Insignia – dopracowane zawieszenie
Efekt? Ani podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, ani w trakcie gwałtownych manewrów nadwozie nie przechyla się nadmiernie, a pojazd zawsze pozostaje na obranym kierunku jazdy. W opanowaniu pojazdu pomaga dodatkowo precyzyjny układ kierowniczy.
Skoro już mowa o bezpieczeństwie to nie można zapomnieć, że konstrukcja pojazdu opracowanego przez niemieckich inżynierów nie ma nawet najmniejszych słabych stron. W efekcie pasażerowie są perfekcyjnie chronieni w razie kolizji. Choć oczywiście nie musi do niej wcale dojść, bowiem liczni asystenci pomagają w uniknięciu wypadku.
Kiedy trzeba awaryjne hamowanie wyręczy prowadzącego, utrzymanie pasa ruchu nie pozwoli zjechać z obranej linii, asystent martwego pola ostrzeże o pojeździe nadjeżdżającym z tyłu, a adaptacyjny tempomat (utrzyma bezpieczny dystans za poprzedzającym pojazdem, a gdy ten zacznie hamować Insignia również zwolni, z kolei kiedy będzie można automatycznie zwiększy prędkość naszego pojazdu) zadba, żeby dalekie podróże były bezstresowe.
Opel Insignia – dwa praktyczne nadwozia
Opel Insignia występuje jako liftback Grand Sport oraz kombi Sports Tourer. W obu przypadkach niemieccy projektanci wygospodarowali mnóstwo przestrzeni zarówno na przednich, jak i na tylnych siedzeniach. Tu nie ma mowy, żeby nawet wysokim osobom zabrakło miejsca na nogi oraz nad głowami. Świetnie zaprojektowano również bagażniki obu odmian Insignii – w liftbacku ma on pojemność 490-1450 l, a w kombi 530-1665 l. Taka wielkość kufra sprawia, że samochód idealnie nadaje się jako towarzysz rodzinnych podróży.
Dalekie wyjazdy to również zasługa zastosowanych silników, które są nie tylko dynamiczne, lecz także oszczędne. Niezależnie od wersji nadwoziowej kierowcy mają do wyboru trzy benzyniaki o mocy 170 KM, 200 KM oraz w sportowej odmianie GSi 230 KM (wszystkie współpracują z 9-stopniową, automatyczną skrzynią), a także dwa diesle generujące 122 KM lub 174 KM.
Opel Insignia – osiągi na najwyższym poziomie
Możliwości napędów pasują do dynamicznej sylwetki pojazdu. Dość powiedzieć, że topowe, 230-konne GSi z napędem na wszystkie koła potrafi rozpędzić pojazd do 100 km/h już po 7,4 s. I to przy zużyciu paliwa na poziomie zaledwie 7,9 l/100 km.
W przypadku 174-konnej wersji wysokoprężnej oprócz świetnej dynamiki (sprint do setki trwa tylko 8,7 s) i niskiego spalania (średnio 4,6 l/100 km czyli tyle samo co w przypadku bazowego diesla) dochodzi jeszcze atut w postaci wersji z napędem na wszystkie koła. W takiej konfiguracji moment obrotowy przekazywany jest na nie za pomocą 8-biegowej, automatycznej skrzyni.
Bogate wyposażenie, mnogość systemów asystujących czy technika poprawiająca dynamikę auta oraz komfort prowadzenia wymagają dopracowania, dzięki któremu podczas dalekich wyjazdów nie trzeba będzie się obawiać przerw w podróży spowodowanych awarią. Niemieccy inżynierowie perfekcyjnie odrobili pracę domową i zaprojektowali samochód, który nigdy nie zawiedzie właściciela. Potwierdzeniem wysokiej bezawaryjności Opla Insignii jest pozycja lidera w klasie średniej w raporcie TÜV.
Opel Insignia – nasza opinia
Opel Insignia w wersji liftback Grand Sport z powodzeniem sprawdzi się jako elegancka limuzyna, a w wersji kombi Sports Tourer jest idealnym towarzyszem podróży dla rodziny. Jednak niezależnie od odmiany silnikowej samochód jest dynamiczny i oszczędny, a przy tym komfortowy oraz bezpieczny. Podsumowaniem tej udanej konstrukcji jest wysoki poziom bezpieczeństwa oraz możliwość bezawaryjnego użytkowania.
Galeria zdjęć
Po modernizacji niezależnie od wersji nadwoziowej końcówki układu wydechowego tworzą dwie poziome szczeliny
Wnętrze wykończono materiałami najwyższej jakości, pozycja za kierownicą jest bardzo wygodna, a obsługa urządzeń pokładowych – intuicyjna
W wersji Grand Sport Opel Insignia może pełnić rolę eleganckiej limuzyny
Opel Insignia obecnej generacji zadebiutował na rynku w 2017 roku, ale aktualna stylistyka to zasługa liftingu z 2020 roku
W niemieckim modelu zastosowano efektownie wyglądające, czytelne wskaźniki
Wersja Sports Tourer prezentuje się elegancko, a jednocześnie jest świetną propozycją dla rodziny
Bagażnik kombi ma pojemność aż 530-1665 litrów
Fotele AGR zapewniają wysoki komfort jazdy bez bólu pleców
Odpowiednio dobrane proporcje oraz zgrabne wkomponowanie bagażnika w nadwozie sprawia, że Opel Insignia Sports Tourer jest nie tylko praktycznym samochodem, lecz także wygląda elegancko
Opel Insignia GSi dostępny jest zarówno jako liftback, jak i jako kombi
Dzięki napędowi na wszystkie koła Opel Insignia GSi ma doskonałą trakcję w każdych warunkach drogowych – także na śliskiej nawierzchni
W Insignii GSi zastosowano sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami
Silnik o mocy 230 KM współpracujący z automatyczną skrzynią biegów pozwala rozpędzić Insignię GSi do 100 km/h już po 7,4 s
Pomimo sportowego charakteru i sztywniejszych nastawów układu jezdnego kierowca Insignii GSi może cieszyć się dobrym komfortem resorowania
Wnętrze Insignii łączy sportowy charakter z elegancją zarezerwowaną dla samochodów klasy premium