- Opel potwierdził, że sportowa Mokka GSE trafi do produkcji. Elektryk jest inspirowany rajdowym prototypem
- Samochód ma 280 KM mocy i 345 Nm, co przekłada się na przyspieszenie do 100 km na godz. w 5,9 sekundy
- Na sportową wersję miejskiego SUV-a trzeba będzie jeszcze trochę poczekać
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Opel pokazał pierwsze oficjalne zdjęcia Mokki GSE bez kamuflażu. W tej wersji samochód wyróżnia się sportową stylizacją nawiązującą do koncepcyjnej Mokki GSE Rally, która zadebiutowała już w pucharze ADAC Opel Electric Rally.
Poznaj kontekst z AI
Czym wyróżnia się Opel Mokka GSE?
Spośród sportowych dodatków największą uwagę zwracają duże aluminiowe obręcze kół, spod których widać żółte zaciski hamulcowe. Felgi mają rozmiar 20 cali i atrakcyjny wzór zoptymalizowany pod kątem własności aerodynamicznych. Na wyposażeniu znalazły się także specjalne opony do sportowych elektryków Michelin Pilot Sport EV. Na nadwoziu pojawiły się ponadto napisy GSE — znajdziemy je z przodu i z tyłu, a największa po bokach, u dołu drzwi.
Wnętrze samochodu utrzymane jest w ciemnej tonacji, z którą kontrastują białe i żółte detale. Kierowca i pasażer siedzą na mocniej wyprofilowanych fotelach ze zintegrowanymi zagłówkami i tapicerką z Alcantary (znalazła się także na boczkach drzwi). Kierownica jest spłaszczona u góry i u dołu, a pedały zyskały aluminiowe nakładki.
Pokładowe wyświetlacze również otrzymają styl GSE. Na środkowym ekranie będzie możliwy dostęp do informacji o przeciążeniach, czasach przyspieszeń i zarządzania akumulatorem.
Opel Mokka GSE: moc, przyspieszenie
Układ napędowy elektrycznej Mokki GSE jest taki sam jak w wymienionych na wstępie modelach, więc nie ma zaskoczenia. Moc maksymalna to 280 KM, moment obrotowy - 345 Nm, a akumulator ma pojemność 54 kWh (takie same parametry ma również niedawno zaprezentowany Peugeot 208 e-GTi).
Masa własna Mokki GSE wynosi poniżej 1,6 tony, więc przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. jest możliwe do uzyskania w czasie 5,9 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 200 km na godz. Do wyboru są trzy tryby jazdy: Eco, Normal i Sport. Oczywiście pełna moc i najwyższe osiągi są dostępne w tym ostatnim.
Producent informuje, że Opel Mokka GSE otrzymał napęd na przednie koła z wielopłytkowym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu Torsen oraz zoptymalizowane pod kątem dynamicznej jazdy układy: kierowniczy, zawieszenia i hamulcowy.
Kiedy Opel Mokka GSE trafi do sprzedaży?
Na sportową wersję elektrycznego Opla Mokka trzeba będzie jeszcze trochę poczekać. Niemiecka marka dozuje napięcie. Najpierw pokazała zamaskowany egzemplarz, a teraz pierwsze zdjęcia i podała więcej informacji na temat nowego modelu. W kolejnej części tego "serialu" mamy poznać datę światowej premiery samochodu oraz przybliżony termin, kiedy trafi on do produkcji seryjnej.