- Opel potwierdził, że sportowa Mokka GSE trafi do produkcji. Elektryk jest inspirowany rajdowym prototypem
- Samochód ma 280 KM mocy i 345 Nm, co przekłada się na przyspieszenie do 100 km na godz. w 5,9 sekundy
- Na sportową wersję miejskiego SUV-a trzeba będzie jeszcze trochę poczekać
Opel pokazał pierwsze oficjalne zdjęcia Mokki GSE bez kamuflażu. W tej wersji samochód wyróżnia się sportową stylizacją nawiązującą do koncepcyjnej Mokki GSE Rally, która zadebiutowała już w pucharze ADAC Opel Electric Rally.
Czym wyróżnia się Opel Mokka GSE?
Spośród sportowych dodatków największą uwagę zwracają duże aluminiowe obręcze kół, spod których widać żółte zaciski hamulcowe. Felgi mają rozmiar 20 cali i atrakcyjny wzór zoptymalizowany pod kątem własności aerodynamicznych. Na wyposażeniu znalazły się także specjalne opony do sportowych elektryków Michelin Pilot Sport EV. Na nadwoziu pojawiły się ponadto napisy GSE — znajdziemy je z przodu i z tyłu, a największa po bokach, u dołu drzwi.
Wnętrze samochodu utrzymane jest w ciemnej tonacji, z którą kontrastują białe i żółte detale. Kierowca i pasażer siedzą na mocniej wyprofilowanych fotelach ze zintegrowanymi zagłówkami i tapicerką z Alcantary (znalazła się także na boczkach drzwi). Kierownica jest spłaszczona u góry i u dołu, a pedały zyskały aluminiowe nakładki.
Pokładowe wyświetlacze również otrzymają styl GSE. Na środkowym ekranie będzie możliwy dostęp do informacji o przeciążeniach, czasach przyspieszeń i zarządzania akumulatorem.
Opel Mokka GSE: moc, przyspieszenie
Układ napędowy elektrycznej Mokki GSE jest taki sam jak w wymienionych na wstępie modelach, więc nie ma zaskoczenia. Moc maksymalna to 280 KM, moment obrotowy - 345 Nm, a akumulator ma pojemność 54 kWh (takie same parametry ma również niedawno zaprezentowany Peugeot 208 e-GTi).
Masa własna Mokki GSE wynosi poniżej 1,6 tony, więc przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. jest możliwe do uzyskania w czasie 5,9 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 200 km na godz. Do wyboru są trzy tryby jazdy: Eco, Normal i Sport. Oczywiście pełna moc i najwyższe osiągi są dostępne w tym ostatnim.
Producent informuje, że Opel Mokka GSE otrzymał napęd na przednie koła z wielopłytkowym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu Torsen oraz zoptymalizowane pod kątem dynamicznej jazdy układy: kierowniczy, zawieszenia i hamulcowy.
Kiedy Opel Mokka GSE trafi do sprzedaży?
Na sportową wersję elektrycznego Opla Mokka trzeba będzie jeszcze trochę poczekać. Niemiecka marka dozuje napięcie. Najpierw pokazała zamaskowany egzemplarz, a teraz pierwsze zdjęcia i podała więcej informacji na temat nowego modelu. W kolejnej części tego "serialu" mamy poznać datę światowej premiery samochodu oraz przybliżony termin, kiedy trafi on do produkcji seryjnej.