Logo
EVTestyJeździłem najmniejszym SUV-em Opla. Mokka to auto do miasta i na krótkie trasy

Jeździłem najmniejszym SUV-em Opla. Mokka to auto do miasta i na krótkie trasy

  • Mieliśmy okazję przetestować nowego Opla Mokkę. Małego crossovera mocno odświeżono i unowocześniono
  • Kierowców w Polsce ucieszy szeroki wybór. Nowy Opel Mokka może być spalinowy, hybrydowy lub stuprocentowo elektryczny. Każdy znajdzie więc wersję napędową skrojoną pod swoje potrzeby
  • Znamy też już ceny. Polski cennik otwiera 109 tys. 900 zł. Wersja hybrydowa, która podczas pierwszych jazd zaciekawiła nas najbardziej, kosztuje 122 tys. 900 zł
  • Materiał promocyjny. Został tak oznaczony ze względu na obowiązujące przepisy. Wyjazd na prezentację był opłacony przez producenta, ale nie miał on wglądu w publikowany tekst
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Z zewnątrz wprowadzone zmiany nie są rewolucyjne, ale zauważalne. Np. nowe logo Opel Blitz. Co ciekawe, z powodów ekologicznych nowa Mokka nie ma zewnętrznych elementów chromowanych, a we wnętrzu tapicerka i wszystkie obicia wykonano z materiałów pozyskanych w recyclingu.

Poznaj kontekst z AI

Jakie są wymiary nowego Opla Mokki?
Jaka jest cena wersji hybrydowej Opla Mokki?
Czy nowy Opel Mokka ma system ChatGPT?
Ile wynosi maksymalna prędkość hybrydowej Mokki?
Nowy Opel Mokka
Nowy Opel MokkaOpel / Auto Świat

Nowy Opel Mokka – dwa ekrany 10- calowe w kokpicie

Wewnątrz znajdziemy spłaszczona u dołu kierownicę, dwa 10-calowe ekrany wkomponowane w deskę rozdzielczą i lekko zakrzywione w stronę kierowcy, aby ich wskazania i obsługa były łatwe. Mokka po zmianach ma też nowy rozbudowany system multimedialny oraz – co jest zaskakującą niespodzianką w małych autach – system ChatGPT. Korzysta on z baz danych stworzonych do stycznia 2022 roku.

Przeczytaj także: Chińczycy robią postępy w mgnieniu oka. Nie mogłem uwierzyć, że jadę chińskim SUV-em

Nowy Opel Mokka
Nowy Opel MokkaOpel / Auto Świat

Najmniejszy SUV Opla mierzy 4,15 m długości, 1,79 m szerokości i 1,53 m wysokości. Rejestrowany jest na 5 osób, ale – mówiąc szczerze – jeśli kierowca i pasażer z przodu mają wzrost powyżej 175 cm, to z podróżującym na tylnej kanapie będzie brakowało miejsca na nogi. Z tego też powodu Mokka najlepiej się sprawdzi jako auto miejskie i na krótsze trasy.

Na przednich fotelach podróżuje się wygodnie, kierowca ma dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, a obsługa 10-calowego ekranu jest prosta i intuicyjna. Deska rozdzielcza, a szczególnie konsola środkowa nie są przeładowane przyciskami, większością funkcji steruje się na ekranie wybierając odpowiednie ikony, a na konsoli środkowej mamy tylko elektryczny hamulec postojowy i dźwigienkę wyboru jednego z trzech trybów jazdy (Normal, Sport, Eco) – ta ostatnia występuje w wersji z automatyczną skrzynią biegów i w elektrykach.

Nowy Opel Mokka
Nowy Opel MokkaOpel / Auto Świat

Opel Mokka – kamera cofania 180 stopni

Bardzo użyteczna, szczególnie ruchu miejskim i podczas manewrów na parkingu lub w ciasnych uliczkach jest kamera cofania z kątem widzenia 180 stopni (widzimy całą przestrzeń za samochodem).

Hybryda ma moc 136 KM

Do jazd testowych wybrałem wersję Hybryd – jest to jedna z trzech wersji napędowych obok elektrycznej i czysto spalinowej. Hybrydowa Mokka wyposażona jest w 3-cylindrowy silnik benzynowy turbo o pojemności 1,2 litra i mocy 136 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 230 Nm, co jest wartością wysoką w kompaktowych SUV-ach i pozwala uzyskiwać dobre przyspieszenia podczas ruszania oraz przy wyprzedzaniu. Z silnikiem spalinowym współpracuje motor elektryczny o mocy 28 KM. Współpraca obu jednostek pozwala uzyskać przyspieszenie od zera do 100 km na godz. w 8,2 s, i prędkość maksymalną 209 km na godz. Według danych producenta zużycie benzyny wynosi 4,9 l/100 km.

Nowy Opel Mokka
Nowy Opel MokkaOpel / Auto Świat

Podczas krótkiej, kilkudziesięciokilometrowej przejażdżki nie mogłem sprawdzić wielkości spalania, ale przyspieszenia już tak. Skrzynia 6-biegowa eDCT (zelektryfikowana, dwusprzęgłowa) pracuje równo, nie szarpie przy zmianie biegów, nie jest też zbyt głośna zresztą całe aut jest dobrze wyciszone, odgłosy silnika są wyraźnie słyszalne w kabinie tylko wtedy, gdy gwałtownie przyspieszamy i korzystamy z funkcji kick down.

Nowy Opel Mokka – ceny od 109 900 zł

Wersja hybrydowa Opla Mokki kosztuje od 122 900 zł. Dla porównania – wersja spalinowa z silnikiem 1,2/130 KM kosztuje od 109 900 zł, a wersja elektryczna o mocy 156 KM od 158 900 zł.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium