Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...
Auto Świat Silniki spalinowe

Silniki spalinowe

Elektryk, diesel, benzyniak, a może hybryda? Porównujemy napędy i podpowiadamy, co wybrać

Elektryk, diesel, benzyniak, a może hybryda? Porównujemy napędy i podpowiadamy, co wybrać

Podczas gdy na licznych forach internetowych trwają dyskusje na temat wyższości jednych napędów nad drugimi, a także kłótnie o to, czy gorsze są "sadzomioty", czy też "czasoprądojady", rzeczowa i obiektywna odpowiedź na takie pytania wcale nie jest łatwa. Samochody, tzn. ich napędy, są coraz mniej uniwersalne i którykolwiek wybierzemy, warto się nad tym wcześniej głęboko i uczciwie zastanowić, bo każdy ma i wady, i zalety.

Silniki Mercedesa - czy są mocne i trwałe?

Silniki Mercedesa - czy są mocne i trwałe?

Silniki 1.6 i 2.0 (M270, M274) są nieduże, ale radzą sobie nawet w klasie E czy modelu GLE. To zaawansowane technicznie, mocne i oszczędne motory, ale nie obyło się bez wpadek.

Kiedy najwięksi producenci przestaną produkować spalinowe auta? Sprawdzamy

Kiedy najwięksi producenci przestaną produkować spalinowe auta? Sprawdzamy

Od 2035 r. w Unii Europejskiej nie będzie można zarejestrować nowego spalinowego samochodu osobowego. Jak są na to przygotowani najwięksi producenci? Kiedy wyłączą silnik tłokowy?

Nawet 10 tys. zł więcej za nowe auto. Nowa norma wywinduje ceny samochodów w Europie

Nawet 10 tys. zł więcej za nowe auto. Nowa norma wywinduje ceny samochodów w Europie

Zaledwie 10 proc. samochodów jeżdżących po europejskich drogach w 2035 r. będzie zgodnych z przepisami Euro 7. Problem w tym, że zapewnienie zgodności z tą rygorystyczną normą przyniesie jedynie minimalną korzyść dla środowiska, a może istotnie wywindować już i tak niezwykle wysokie ceny nowych samochodów.

Skoda zajmie się rozwojem silników spalinowych dla 7 marek Grupy VW

Skoda zajmie się rozwojem silników spalinowych dla 7 marek Grupy VW

Czeski producent będzie odpowiedzialny za produkcję silników spalinowych dla aż 50 linii modelowych siedmiu marek z Grupy Volkswagena. Skoda zajmie się teraz rozwojem silników turbodoładowanych, nawet tych dla hybryd.

Volkswagen podjął decyzję w sprawie Golfa. Raczej nie ma już odwrotu

Volkswagen podjął decyzję w sprawie Golfa. Raczej nie ma już odwrotu

Silniki spalinowe powoli odchodzą, a z nimi również samochody, które ukształtowały dzisiejszą motoryzację. Nowa generacja spalinowego Golfa raczej nie powstanie.

Rząd: zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 r. nie do zaakceptowania

Rząd: zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 r. nie do zaakceptowania

Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku to pomysł nie do zaakceptowania przez rząd PiS; zrobimy wszystko, żeby ochronić polskie rodziny przed kolejnym pseudoekologicznym wymysłem bogatych krajów i biurokratów z Brukseli - zadeklarował premier Mateusz Morawiecki.

Unia wydała wyrok na auta spalinowe: od 2035 r. będzie zakaz, ale... dziurawy!

Unia wydała wyrok na auta spalinowe: od 2035 r. będzie zakaz, ale... dziurawy!

Kolejny zwrot akcji w sprawie zakazu rejestracji nowych aut spalinowych od 2035 r. Ogłoszono decyzję, która może być uznana za zakaz rejestracji nowych aut spalinowych, ale na skutek nacisków m.in. Niemiec, w nowych uregulowaniach znalazły się zapisy, które pozwolą zakaz ten omijać. Powstaje tylko pytanie, czy i komu będzie się to opłacało.

Zakaz sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 r. Jest ostateczna decyzja

Zakaz sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 r. Jest ostateczna decyzja

Rada UE przyjęła we wtorek rozporządzenie określające bardziej rygorystyczne normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dostawczych. Regulacja zakłada 100 proc. redukcji emisji dwutlenku węgla w przypadku nowych pojazdów po 2035 roku.

Odebraliśmy niewłaściwe wersje Opla Corsy. Wymieniliśmy się w połowie testu

Odebraliśmy niewłaściwe wersje Opla Corsy. Wymieniliśmy się w połowie testu

Prześwietliliśmy jednocześnie dwie wersje Opla Corsy – elektryczną i benzynową. Na zewnątrz i w kabinie te samochody wyglądają niemal identycznie, ale pod względem jazdy różnią się w każdym calu. W trakcie testu staraliśmy się ustalić, który rodzaj napędu byśmy wybrali i dlaczego. Do zgody udało nam się dojść dopiero po zajrzeniu w cenniki...

Czym jeździ się najtaniej: dieslem, benzyniakiem czy elektrykiem? Sprawdzamy

Czym jeździ się najtaniej: dieslem, benzyniakiem czy elektrykiem? Sprawdzamy

Jeszcze kilkanaście miesięcy temu trudno było mieć wątpliwości: samochód na prąd, choć droższy w zakupie, odwdzięczał się najniższymi kosztami "paliwa". Obecnie nie jest to już tak oczywiste, gdyż mamy za sobą dotkliwe wzrosty cen paliw i jeszcze bardziej gwałtowne podwyżki cen energii elektrycznej.

Co Polacy sądzą o zakazie rejestracji samochodów spalinowych? Znamy wyniki sondażu

Co Polacy sądzą o zakazie rejestracji samochodów spalinowych? Znamy wyniki sondażu

Zakaz rejestracji nowych samochodów spalinowych na terenie Unii Europejskiej zacznie obowiązywać już za mniej niż 12 lat. Na skutek decyzji przegłosowanej w połowie lutego przez Parlament Europejski od 2035 r. klienci z Unii Europejskiej będą mogli kupić tylko samochody z alternatywnym źródłem napędu. Najnowszy sondaż pokazuje, co na ten temat sądzą Polacy.

Szef sprzedaży Dacii uważa, że jego firma jako jedna z ostatnich będzie oferować auta spalinowe

Szef sprzedaży Dacii uważa, że jego firma jako jedna z ostatnich będzie oferować auta spalinowe

Dacia jest w mniejszości – nigdy nie deklarowała, kiedy zamierza ostatecznie zakończyć produkcję aut spalinowych. Xavier Martinet, jej globalny szef marketingu i sprzedaży, wydaje się nie tylko wielkim entuzjastą silników tłokowych, ale też instalacji LPG. Podczas przeszło półgodzinnego wywiadu na wyłączność Francuz opowiedział nam o przyszłości Dacii.

Pożegnanie z wielkimi silnikami. Ostatnie V12 BMW i Mercedesa-AMG oraz V8 od Volvo, Toyoty i Volkswagena

Pożegnanie z wielkimi silnikami. Ostatnie V12 BMW i Mercedesa-AMG oraz V8 od Volvo, Toyoty i Volkswagena

Były wielkie i mocne, a i tak wyparła je elektromobilność. Przy coraz ostrzejszych normach emisji 12-, 8-, a nawet 6-cylindrowe silniki tracą rację bytu. W Europie z V6 wycofały się już Kia, Opel i Skoda, z V8 Volvo, Toyota oraz VW, a z 12-tłokowych jednostek – Audi, BMW i Mercedes-AMG. Kiedy to się stało? Jak wyglądały modele, które "zgasiły światło"?

Nowe auto z dieslem? Da się jeszcze takie kupić, chociaż producenci się tym nie chwalą

Nowe auto z dieslem? Da się jeszcze takie kupić, chociaż producenci się tym nie chwalą

Silniki Diesla są sukcesywnie zastępowane przez inne napędy. Wciąż jednak można je znaleźć wśród nowych samochodów, dostępnych w salonach sprzedaży. Którzy producenci jeszcze decydują się na niegdyś bijącego rekordy popularności "ropniaka"? Sprawdziliśmy pod tym kątem polski rynek.

Boom na samochody elektryczne w Polsce? Wcale nie wygląda to dobrze

Boom na samochody elektryczne w Polsce? Wcale nie wygląda to dobrze

Podczas gdy dużo słychać o "zaskakującym" wzroście liczby rejestracji samochodów elektrycznych w Polsce, wysokie są jedynie wzrosty procentowe. Liczby są wciąż skromne. Optymizm maleje jeszcze bardziej, gdy zwrócimy uwagę, co kryje się pod pojęciem "samochód z napędem elektrycznym" branym pod uwagę w tworzeniu statystyk. Jeszcze gorzej, gdy porównamy nasz kraj z innymi państwami UE

Częste argumenty zwolenników i przeciwników aut elektrycznych. Obalamy mity

Częste argumenty zwolenników i przeciwników aut elektrycznych. Obalamy mity

Nie ma aut idealnych, nie ma też napędu, który tak samo dobrze sprawdzałby się w każdych warunkach. Są za to zagorzali zwolennicy i przeciwnicy różnych koncepcji mobilności, gotowi bronić ich do upadłego, nie bacząc na... rzeczowe argumenty i zdrowy rozsądek. Zabawmy się więc w symetrystów – oto lista najgłupszych naszym zdaniem argumentów, jakie padają z obu stron. Pokazujemy, co z nimi nie tak, jak na nie odpowiadać.

Audi R8 V10 Performance RWD. Jeśli żegnać silniki spalinowe, to w takim stylu!

Audi R8 V10 Performance RWD. Jeśli żegnać silniki spalinowe, to w takim stylu!

Oto żyjący jeszcze dinozaur. Zagorzały przedstawiciel tej "złej", spalinowej motoryzacji. Skazany na wyginięcie, ale nadal sprawiający dziką frajdę podczas jazdy! Już samo patrzenie na ten samochód pod odpowiednim kątem sprawia przyjemność, a wciśnięcie czerwonego przycisku znajdującego się przy kierownicy wywołuje wręcz ciarki na plecach.

Pożary aut - bezpieczniejsze elektryczne czy spalinowe?

Pożary aut - bezpieczniejsze elektryczne czy spalinowe?

Specjaliści twierdzą, że samochody elektryczne "nie palą się ani częściej, ani groźniej niż pojazdy spalinowe". O ile można uznać, że pierwsza część tego zdania jest (na razie) prawdziwa, to już druga budzi poważne wątpliwości. Pożar auta elektrycznego to dla ratowników i straży pożarnej wciąż ogromne wyzwanie!

Nowa norma emisji spalin Euro 7, czyli wojna o przepisy i przyszłość samochodów

Nowa norma emisji spalin Euro 7, czyli wojna o przepisy i przyszłość samochodów

Na radykalne zaostrzenie norm emisji spalin jeszcze poczekamy. Producentom samochodów udało się złagodzić pierwotne rygorystyczne wymagania normy Euro 7. Co to oznacza dla kierowców, którzy wciąż preferują silniki benzynowe i wysokoprężne?
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech