Auto Świat EV Testy Jak jeździ elektryczne Porsche, które wygrała Iga Świątek?

Jak jeździ elektryczne Porsche, które wygrała Iga Świątek?

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Porsche Taycan GTS Sport Turismo to jedno z tegorocznych trofeów pierwszej rakiety świata i nowość w gamie Porsche. Sprawdziliśmy, co potrafi 598-konny superelektryk, którego Iga Świątek wywalczyła na turnieju w Stuttgarcie.

Porsche Taycan GTS Sport Turismo
Zobacz galerię (31)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Porsche Taycan GTS Sport Turismo
  • W teście sprawdziliśmy przyspieszenie Porsche Taycana GTS Sport Turismo – nie jest to najszybszy model w gamie, ale osiągi wgniatają w fotel
  • Według Porsche zasięg Taycana GTS wynosi ponad 500 km – w testowej specyfikacji i na naszej pętli pomiarowej okazał się on jednak sporo niższy
  • Wersja Sport Turismo ma o 39 l pojemniejszy i bardziej ustawny bagażnik, ale w tym kombi bardziej chodzi o styl niż o pakowność
  • Ten tekst pochodzi z nowego wydania "Auto Świata". Dzięki naszej subskrypcji możesz przeczytać go już teraz

Podczas serwisu Iga Świątek rozpędza piłkę do prawie 190 km/h – i trafia przy tym jeszcze w karo. Rozstawiając w ten sposób przeciwniczki po korcie, 21-latka wygrała w Stuttgarcie... Porsche Taycana GTS Sport Turismo. Ten osiąga maksymalnie 250 km/h, co plasuje go w światowej czołówce elektryków, ale na przyspieszenie 0-100 km/h potrzebuje nieco dłużej niż nasza posyłaczka asów – w teście zmierzyłem 3,6 s, czyli o 0,1 s lepiej niż podaje Porsche. W trybie launch control Taycan potrafi to robić raz za razem, nie "puchnąc", a dwa silniki generują wówczas 598 KM i 850 Nm.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński