Logo
EVTestyJak jeździ elektryczne Porsche, które wygrała Iga Świątek?

Jak jeździ elektryczne Porsche, które wygrała Iga Świątek?

Błażej Buliński
Błażej Buliński

Porsche Taycan GTS Sport Turismo to jedno z tegorocznych trofeów pierwszej rakiety świata i nowość w gamie Porsche. Sprawdziliśmy, co potrafi 598-konny superelektryk, którego Iga Świątek wywalczyła na turnieju w Stuttgarcie.

Porsche Taycan GTS Sport Turismo
Zobacz galerię (31)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Porsche Taycan GTS Sport Turismo
  • W teście sprawdziliśmy przyspieszenie Porsche Taycana GTS Sport Turismo – nie jest to najszybszy model w gamie, ale osiągi wgniatają w fotel
  • Według Porsche zasięg Taycana GTS wynosi ponad 500 km – w testowej specyfikacji i na naszej pętli pomiarowej okazał się on jednak sporo niższy
  • Wersja Sport Turismo ma o 39 l pojemniejszy i bardziej ustawny bagażnik, ale w tym kombi bardziej chodzi o styl niż o pakowność
  • Ten tekst pochodzi z nowego wydania "Auto Świata". Dzięki naszej subskrypcji możesz przeczytać go już teraz

Podczas serwisu Iga Świątek rozpędza piłkę do prawie 190 km/h – i trafia przy tym jeszcze w karo. Rozstawiając w ten sposób przeciwniczki po korcie, 21-latka wygrała w Stuttgarcie... Porsche Taycana GTS Sport Turismo. Ten osiąga maksymalnie 250 km/h, co plasuje go w światowej czołówce elektryków, ale na przyspieszenie 0-100 km/h potrzebuje nieco dłużej niż nasza posyłaczka asów – w teście zmierzyłem 3,6 s, czyli o 0,1 s lepiej niż podaje Porsche. W trybie launch control Taycan potrafi to robić raz za razem, nie "puchnąc", a dwa silniki generują wówczas 598 KM i 850 Nm.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński